Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sportmedische keuring: waar het beste (Woerden / Den Haag)

gero
Forum-lid

gero 13 jan 2011 09:35

Hi,

Ik wil een sportmedische keuring (incl ECG) laten doen, maar ipv van direct in m'n woonplaats te gaan zou ik graag wat ervaringen van anderen horen zodat ik kan bepalen waar ik het het beste kan doen.

Ik woon in Woerden, werk in Den Haag dus ergens in die regio zou het makkelijkst zijn.

Hebben jullie tips / ervaringen?

Groeten,
Gero

frenkie
Forum-lid

frenkie 13 jan 2011 10:02

Ervaring SMA Den Haag, http://www.smadenhaag.nl
Vriendelijke sportarts (Verstappen), neemt de tijd, handelt alles netjes af (ook nasturen resultaten). Doet basis, basis+ (met ECG) en groot(rust ECG en inspanningstest met ECG) sportmedisch onderzoek en Licentiekeuringen

Tijdens de inspanningstest wordt helaas geen ademgasanalyse uitgevoerd, dus je krijgt geen exacte gegevens over VO2max etc

De meeste zorgverzekeraars vergoeden in aanvullende pakketen deze onderzoeken mits uitgevoerd door een SMA die is aangesloten bij de Federatie van Sportmedische Instellingen (FSMI) en SMA Den haag is hierbij aangesloten, informeer even bij je eigen zorgverzekeraar voor de zekerheid als je een aanvullende ziektekosten verzekering hebt.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 13 jan 2011 12:05

frenkie schreef:Ervaring SMA Den Haag, http://www.smadenhaag.nl
Vriendelijke sportarts (Verstappen), neemt de tijd, handelt alles netjes af (ook nasturen resultaten). Doet basis, basis+ (met ECG) en groot(rust ECG en inspanningstest met ECG) sportmedisch onderzoek en Licentiekeuringen

Tijdens de inspanningstest wordt helaas geen ademgasanalyse uitgevoerd, dus je krijgt geen exacte gegevens over VO2max etc

De meeste zorgverzekeraars vergoeden in aanvullende pakketen deze onderzoeken mits uitgevoerd door een SMA die is aangesloten bij de Federatie van Sportmedische Instellingen (FSMI) en SMA Den haag is hierbij aangesloten, informeer even bij je eigen zorgverzekeraar voor de zekerheid als je een aanvullende ziektekosten verzekering hebt.

+1
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

wtosser
Forum-lid

wtosser 13 jan 2011 18:41

Ik heb ook ervaring met het SMA in Den Haag (en in Rotterdam en Veldhoven). Die in Den Haag is prima, Rotterdam niks bijzonders en in Veldhoven de beste. In Den Haag zou ik zeker vragen naar Verstappen, hij heeft redelijk veel ervaring met wielrenners.

Weet je zeker dat je een SMA test wil doen? Als je vooral waarde hecht aan een inspanningstest, dan zou ik eerder een afspraak maken bij Adrie van Diemen aka Webtrainer. Zijn langzamere protocol geeft bruikbaardere resultaten en hij biedt de mogelijkheid om je VO2 direct te meten. Daarnaast heeft hij veel wielrenners getest, van amateurs tot Robert Gesink, en kan hij daardoor een erg goed onderbouwde inschatting van je conditie maken. Helaas worden de testen bij hem niet vergoed door je zorgverzekering. Zijn testen worden overigens in hetzelfde gebouw afgenomen als die van het SMA Den Haag.

webtrainer testen

PS Ik heb geen aandelen Webtrainer maar ken Adrie en zijn staf wel goed en vind dat zij erg goed werk leveren.

lincity
Forum-lid

lincity 13 jan 2011 23:39

In het Hofpoort ziekenhuis in Woerden zit een prima sportarts met goede testen. Goede ervaringen mee!
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd...

lavsson
Forum-lid

lavsson 14 jan 2011 01:23

Zeer goede ervaringen met (het team van) Don de Winter, sportarts in HMC Antoniushove in Leidschendam. Is een autoriteit in de sportgeneeskunde en kan uiteraard alle testen voor je verzorgen.

gero
Forum-lid

gero 14 jan 2011 09:32

wtosser schreef: Weet je zeker dat je een SMA test wil doen? Als je vooral waarde hecht aan een inspanningstest, dan zou ik eerder een afspraak maken bij Adrie van Diemen aka Webtrainer. Zijn langzamere protocol geeft bruikbaardere resultaten en hij biedt de mogelijkheid om je VO2 direct te meten. Daarnaast heeft hij veel wielrenners getest, van amateurs tot Robert Gesink, en kan hij daardoor een erg goed onderbouwde inschatting van je conditie maken. Helaas worden de testen bij hem niet vergoed door je zorgverzekering. Zijn testen worden overigens in hetzelfde gebouw afgenomen als die van het SMA Den Haag.

webtrainer testen

PS Ik heb geen aandelen Webtrainer maar ken Adrie en zijn staf wel goed en vind dat zij erg goed werk leveren.

Toevallig heb ik bij Webtrainer een goed half jaar geleden een inspanningstest laten doen en daar was ik inderdaad erg tevreden over. Ben nu aan het trainen voor Alpe d'HuZes en wil toch even wat breder laten testen (hart enzo), vandaar dat ik kijk naar een sportmedisch onderzoek.

Plaats reactie