Lobby: Voorvork veiligheidspatten weg!!
Is er iemand die mij kan vertellen waarom sinds enkele jaren ook race-voorvorken voorzien worden van "veiligheidnokjes" aan de patten? zie bijvoorbeeld hier
in mijn ogen op de weg totaal nutteloos en het vertraagt het wisselen van een (voor)wiel behoorlijk. maar ja, het is ook zo zonde (en misschien wel slecht ook..) om de vijl op een nieuwe Easton EC 90 SL te zetten...
wat mij betreft tijd voor een lobby! weg met die veiligheidpatten!
in mijn ogen op de weg totaal nutteloos en het vertraagt het wisselen van een (voor)wiel behoorlijk. maar ja, het is ook zo zonde (en misschien wel slecht ook..) om de vijl op een nieuwe Easton EC 90 SL te zetten...
wat mij betreft tijd voor een lobby! weg met die veiligheidpatten!
Die dingen zitten daar omdat we in het aansprakelijkheidstijdperk leven.
Ze worden dan ook niet voor niet 'lawyer tabs' genoemd.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Wil je er vanaf dan zul je gewoon ouderwets met een vijl aan de gang moeten.
Ze worden dan ook niet voor niet 'lawyer tabs' genoemd.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Wil je er vanaf dan zul je gewoon ouderwets met een vijl aan de gang moeten.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40966
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Je wil niet weten hoeveel mensen er uit onkunde hun wiel niet vast genoeg zetten.
Persoonlijk vijl ik ze er gewoon af, maar snap de stap van de fabrikanten wel.
Bij de ATB laat ik ze er wel op zitten. Zeker met de krachten van de schijfrem wil ik niet het risico lopen dat het wiel eruit vliegt.
Persoonlijk vijl ik ze er gewoon af, maar snap de stap van de fabrikanten wel.
Bij de ATB laat ik ze er wel op zitten. Zeker met de krachten van de schijfrem wil ik niet het risico lopen dat het wiel eruit vliegt.
Less is bore
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Bovenste foto zonder "lawyer tips", onderste met. Op de uiteinde zit dat kleine uitsteekseltje waardoor je wiel er niet gelijk uitvalt als hij los is.
zonder:
[img=http://www.bikesportmichigan.com/review ... ytablg.jpg]
met:
[img=http://www.discoverycycle.com/drop%20out.jpg]
Kon geen betere foto op het www vinden, maar de vloer staat er iig erg schep op![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Hoe zit het bij de profs? Hebben ze daar die dingen eraf gevijld of hebben ze daar echt zoveel skills?
zonder:
[img=http://www.bikesportmichigan.com/review ... ytablg.jpg]
met:
[img=http://www.discoverycycle.com/drop%20out.jpg]
Kon geen betere foto op het www vinden, maar de vloer staat er iig erg schep op
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Hoe zit het bij de profs? Hebben ze daar die dingen eraf gevijld of hebben ze daar echt zoveel skills?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40966
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gewoon eraf gevijld. Doe ik zelf ook bij de racer.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40966
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik rij wel wedstrijden en daarbij heb ik gewoon een hekel aan die dingen ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Less is bore
Ik laat ze zitten.
Het is mij wel eens op een geleende fiets overkomen dat mijn voorwiel eruit vloog.
Dat wil je absoluut niet meemaken.
Het kost je 2 sec. extra om een wiel te verwisselen want je hoeft slechts iets verder de snelspanner los te draaien.
Het is mij wel eens op een geleende fiets overkomen dat mijn voorwiel eruit vloog.
Dat wil je absoluut niet meemaken.
Het kost je 2 sec. extra om een wiel te verwisselen want je hoeft slechts iets verder de snelspanner los te draaien.
bedankt voor de uitleg, scepticus. als ik bovenstaande goed lees hebben de dingen dus geen nut. het goed bevestigen / sluiten van je quick release lijkt me je eigen verantwoordelijkheid.
en ik pak dus maar de vijl...
en ik pak dus maar de vijl...
Ik laat ze lekker zitten. Als een forumule-1 team soms de banden niet goed vast zet, wie ben ik dan om te denken dat ik het nooit fout doe? Een klein beetje extra bescherming kan dan geen kwaad lijkt me. Als andere mensen dat (kleine) verhoogde risico willen lopen, in ruil voor wat tijdwinst, moet men dat maar doen.