Over de wielersport en zijn beoefenaars.

persconferentie rasmussen

meridiaan
Forum-lid

meridiaan 09 nov 2007 13:22

Ik heb het vermoeden dat iedereen binnen de Raboploeg wist waar Rasmussen uithing. Dus ook Breukink als De Rooy.
En dat deze informatie bij De Rooy is blijven steken en dat hij dit niet verder naar zijn verantwoordelijken heeft doorgespeeld.

Ik meen me namelijk te herinneren dat het ontslag van Rasmussen niet met de ploegleiders (o.a. Breukink) is kortgesloten. Meer als een paniekreactie van De Rooy.
De Rooy heeft niets voor niets het veld moeten ruimen.
Go with the flow

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 09 nov 2007 14:10

Indien De Rooy inderdaad op de hoogte was van de leugens van Rasmussen t.o.v. de UCI, had hij de Deen nooit mogen laten starten in de Tour en heeft hij dus gefaald als teammanager. Toch in deze de Rabo-versie afwachten vooraleer overhaaste conclusies te trekken.
Eén feit blijft hoe dan ook pal overeind: Rasmussen heeft gelogen, en wie liegt heeft wat te verbergen. Dat hij uit de Tour werd gezet, los van het feit of Rabo al dan niet op de hoogte was, is dus héél terecht. Dat hij pas vier maanden na datum plots zogezegde (!?) huwelijksproblemen uit zijn hoed tovert (en wat hebben die dan met zijn leugens te maken?), gekoppeld aan de valse verklaring van zijn schoonbroer dat hij in juni wel degelijk in Mexico vertoefde, maakt hem enkel nog verdachter.
Ook de lijst met bloedwaarden uit zijn eigen biologisch paspoort is waardeloos. De vraag is nl. hoe volledig die lijst is en hoe gericht die controles zijn uitgevoerd. De troef van het twee weken geleden in Parijs voorgestelde biologisch paspoort is net dat het zal worden samengesteld met gerichte controles buiten competitie, en dat de conclusies zullen worden getrokken door een onafhankelijke instantie, en niet door de renner of zijn team.

sjoerd5
Forum-lid

sjoerd5 09 nov 2007 15:58

Wie zei nou ook alweer die hij rasmussen in juni in de stromende regen had zien trainen in Italié. Sorry hoor, maar volgens mij schijnt in Italié in juni volop de zon.
Scepticus wrote: De makkelijkste weg is altijd de leukste.

mensma
Forum-lid

mensma 09 nov 2007 16:17

Sjoerd5 schreef:Wie zei nou ook alweer die hij rasmussen in juni in de stromende regen had zien trainen in Italié. Sorry hoor, maar volgens mij schijnt in Italié in juni volop de zon.

Inderdaad Sjoerd5, dat niemand anders dit argument al naar voren heeft gebracht snap ik niet! Normaal regent het alleen maar in de herfst in Italie, in juni kán dat gewoon niet. Weer een leugen ontmaskerd!

maatchen
Forum-lid

maatchen 09 nov 2007 18:46

Om nu te zeggen dat het nooit regent in Italie in Juni is denk ik te stellig, maar ik heb toen ook al direct aangestipt dat (althans) ik niet zo snel sporen heb kunnen vinden van zware regen op de radarbeelden van die dag in die omgeving.

Vrees verder dat we door alle 'leugens' het bos niet meer te zien krijgen, ook niet na de toekomstige openbaringen. Maar 'for the record' zullen we toch maar even afwachten wat voor spannends er gaat opduiken.

Off the record, hier is net een ijshockeyspeler 'gepakt' voor cocainegebruik (net een week of wat gerehabiliteerd, gnarf). Wat is de reactie van de o zo luidt foei en straf schreeuwende ADC hier. Het dopingmisbruik (gedurende 3 jaar) zal voor de speler verder geen consequenties hebben.
Lalalalalala.............................

niklas2
Forum-lid

niklas2 12 nov 2007 15:08

Is het rapport Vogelzang zelf al openbaar? Nu lezen we alleen maar wat journalisten er van vinden of hebben opgetekend uit de mond van een ander.
Ik bedoel dus: heeft er iemand een link oid naar het rapport zelf (om te downloaden)?
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 nov 2007 15:09

Het is nu in ieder geval duidelijk dat Rabo ploeg meer wist dan ze tot op dit moment hadden willen toegeven. Breukink blijkt op 6 juni inderdaad in Italië te zijn geweest zoals Rasmussen vorige week al naar buiten had gebracht (bron: RTL teletekst). Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat Breukink zijn biezen zal moeten pakken.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 12 nov 2007 15:23

havana schreef:Het is nu in ieder geval duidelijk dat Rabo ploeg meer wist datn ze tot op dit moment hadden willen toegeven.

Wilden ze dan zó graag de Tour winnen? Hebben ze dan eerst gedacht 'mondje dicht, hopen dat t overwaait zonder dat iemand er iets van zegt?'
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 nov 2007 15:24

Lijkt mee logisch ja! Is daarme ook gelijk een einde aan de speculatie of Rabo op Gazelle gaat rijden?
Lijkt me sterk, bericht is al bevestigd door Rabobank en de contracten zijn hoogstwaarschijnlijk al getekend.
Wilden ze dan zó graag de Tour winnen? Hebben ze dan eerst gedacht 'mondje dicht, hopen dat t overwaait zonder dat iemand er iets van zegt?'
(Bijna) alles wat Ramussen vorige week vertelde is dus nu bevestigd: ja, hij heeft gelogen en de ploeg wist ervan. Laten we niet vergeten dat het hoogstwaarschijnlijk overgewaaid zou zijn geweest indien die Italiaanse commentator niet was begonnen over dat hij Rasmussen had zien trainen...

Al is de leugen nog zo snel.....

niklas2
Forum-lid

niklas2 12 nov 2007 15:46

havana schreef: (Bijna) alles wat Ramussen vorige week vertelde is dus nu bevestigd: ja, hij heeft gelogen en de ploeg wist ervan. Laten we niet vergeten dat het hoogstwaarschijnlijk overgewaaid zou zijn geweest indien die Italiaanse commentator niet was begonnen over dat hij Rasmussen had zien trainen...

Al is de leugen nog zo snel.....

Maar ja, zelfs dat van die commentator kan niet waar zijn, want het kan niet regenen in juni in Italië.....zie een stuk of wat posts terug in deze draad.

Het lijkt wel de Butterfly effect hier: stel dat er geen flinke plensbui was geweest ten tijde van de training van Rasmussen: dan was Cassani (de commentator) er wellicht nooit over begonnen!
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Plaats reactie