Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

advies over wh 5600

martijng
Forum-lid

martijng 08 nov 2007 17:02

Hallo,

ik heb onlangs bij de fm een gazelle v6 gekocht. Wil eigenlijk andere wielen. (wordt standaard geleverd met wh5600)
ben rond de 90kg en rij ong. 3000km race per jaar. Wil ook nog wel eens een kasseistrookje meepakken.
Kunnen deze wielen dit aan? en zo niet, welke wielen van zo rond de 200 euri kan ik dan beter als alternatief kopen

edwinfe
Forum-lid

edwinfe 08 nov 2007 17:16

Je zou eens bij bikexperto kunnen kijken voor een handgespaakt setje.

http://www.bikexperto.com/InitialUsedAr ... len%20Race

EDIT: je moet eff copy-pasten. De link werkt niet helemaak ok.

EDIT2 (amclassic-fan): nu als het goed is wel.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 nov 2007 17:22

Ik heb gisteren weer een Shimano wiel zien sneuvelen. We deden een spelletje in 't bos en toen hij begon om te vallen vouwde het dura ace wiel zich dubbel. De velg knikte gewoon doormidden. Ik had vorig weekend een Shimano (WH540 volgens mij, iig van die generatie) wiel in m'n crossfiets, ik reed het wiel met aanzetten tegen m'n remblokken aan en na 15 km in 't bos brak een spaak (waardoor het wiel tegen de achtervork aanging lopen). Ik heb vorig jaar een keer in een wedstrijd met een WH500 achterwiel gereden nadat ik lek was, slap als wat. Shimano kan prima groepen en vishengels maken, maar wielen hebben ze volgens mij nog altijd niet erg begrepen.
Ik weeg maar 65 kg, dus dat is niet echt het probleem. En dat Dura Ace achterwiel wat door midden ging zat in een oranje C50 crossfiets...

Met 90 kg zou ik de wielen meteen uit de fiets halen en bijv vervangen door Easton Vista (SL)'s. Dat moet net wel lukken met je budget en dan heb je behoorlijk onverwoestbare wielen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie