Transition kan ik ook niks over zeggen.
De P2 is een erg goed frame, aerodynamisch en qua prijs/kwaliteit verhouding een zeer goede keus. Ten opzichte van de P3 alleen verschillen in de achtervork en zitbuis. Verder staat hij erg hoog in het lijstje met snelste TT-frames.
Ik weet niet in hoeverre de framegeometrie verschilt van de Transition en de P2, maar je uiteindelijke houding is minimaal even belangrijk als het frame zelf. Dus als je de kans heb om beide frames in jouw maat te passen, zou ik dat zeker doen.
Zelf heb ik om die reden deze week ook gekozen voor de speciale dames TT-fiets Trek Equinox 7 WSD (framemaat 47, korte bovenbuis). Mijn houding is hierop gewoon beter dan op de P2C (framemaat 48), terwijl de P2 wel mijn eerste voorkeur had. Tsja, veel keuze was er niet in mijn maat.
Voor de heren is er uiteraard ook een goedkopere versie van de Trek Equinox:
Equinox 7 (aluminium frame) is 2000 euro, hou je nog geld over voor een andere afmontage.
http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/20 ... /equinox7/
Equinox TTX 9.0 (carbon) is 2700 euro
http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/20 ... inoxttx90/
Succes!
nieuwe triathlonfiets! Welke?
Mocht het je maat zijn; er staat nog een leuke tweedehands Transition op Ebay;
http://cgi.ebay.com/SPECIALIZED-2008-TI ... dZViewItem
http://cgi.ebay.com/SPECIALIZED-2008-TI ... dZViewItem
Tristef schreef:Hoi mensen, toffe reakties en fietsen die jullie posten, maar met een budget van max 3000 euro zijn sommige van die fietsen veeeeel te duur, en van anderen krijg ik het niet warm of koud. Als die Kuota een M was geweest, met Shimano onderdelen was ik zeker al eens gaan kijken.
Niemand meer echte info over de cervelo en de Transition?
Goed lezen hé. Is wel degelijk met shimano afgebouwd. Betreffende de maat is het natturlijk een L Kalibur (met zeer korte balhoofdbuis) ideaal voor mensen die normaal op een 55-56 rijden tot max 58 (ikzelf).
Misschien toch te overwegen?
hee misschien is dit ook wat:
[img=http://img.cube.eu/bikes/radbilder/Aeri ... Easton.jpg]
Met citec 3000s aero wielen erin, zit in je budget. Maar goed moet je wel mooi vinden natuurlijk.
Denk dat er niet veel testen van de nieuwe P2 zijn, maar zelf zou ik die kiezen.
[img=http://img.cube.eu/bikes/radbilder/Aeri ... Easton.jpg]
Met citec 3000s aero wielen erin, zit in je budget. Maar goed moet je wel mooi vinden natuurlijk.
Denk dat er niet veel testen van de nieuwe P2 zijn, maar zelf zou ik die kiezen.
Die cube is idd een mooi fietske, eens achter informeren bij ts-biker, wat moet zoiets kosten en wat is dan de afmontage? De wielen moeten zonder meer goed zijn, voor de wedstrijden komen er mijn carbon wielen in. Straf trouwens dat er over de transition zo weinig info te vinden is.
ultegra sl afmontage en citec 3000 aero wielen erin kost 2800 euro.
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=19640
En hier een test van de P2, wel in het engels.
https://www.bikesportmichigan.com/revie ... 2008.shtml
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=19640
En hier een test van de P2, wel in het engels.
https://www.bikesportmichigan.com/revie ... 2008.shtml