Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 09 aug 2008 21:32

Tour: sprinter Casper is het vijfde dopinggeval
Categorie: Doping

De Franse sprinter Jimmy Casper is de vijfde renner die in de Tour de France op doping is betrapt. De coureur van Agritubel testte positief op cortisonen. Het Franse antidopingbureau AFLD maakte enkele dagen geleden al bekend dat er een vijfde dopingzaak was, de naam van Casper kwam pas nu naar buiten.

Deze vier renners gingen Casper voor, als dopingzondaars in de Tour: Riccardo Riccò, Moises Dueñas, Manuel Beltran en Dimitri Fofonov.

Eindelijk pakken de Fransen ook een eigen renner aan. Maar het duurde wel lang alvorens ze het bekend gemaakt hebben. Het was stoer geweest als de ASo dit tijdens de tour bekend hadden gemaakt!
Gerardo

ivo
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2008 14:57

ivo 11 aug 2008 15:30

Ik vind het allemaal erg ondoorzichtig.
Liever zou ik zien welke renners tijdens welke etappes zijn gecontroleerd, en wat de uitslag was.

Zijn nu alle testen van de tour afgerond? En waarom was die uitslag van Casper zo laat?

De olympische spelen zijn ook zo vaag, wie zijn er nu gecontroleerd?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 aug 2008 15:43

Ivo schreef:(...)
De olympische spelen zijn ook zo vaag, wie zijn er nu gecontroleerd?


In ieder geval alle gouden medaille winnaars (ik denk eigenlijk ook zilver en brons). En dan nog een hele grote groep die door middel van loting aangewezen is. Grote kans dat uiteindelijk meer atleten wel dan niet gecontroleerd worden
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 aug 2008 15:44

Eerste dopingzondaar Peking gepakt
PEKING - De Olympische Spelen in Peking hebben de eerste dopingzondaar te pakken. De Spaanse wielrenster Maria Isabel Moreno is positief op epo bevonden. Het Internationaal Olympisch Comité maakte de uitslag van de test maandag bekend in Peking.
De 27-jarige Moreno werd al betrapt op 31 juli bij een dopingcontrole in het atletendorp. Diezelfde avond verliet de Spaanse hoop op een olympische wielermedaille al Peking. Ze was toen nog niet eens op de hoogte van de testresultaten.
Moreno zou meedoen aan de wegrace en de individuele tijdrit. ,,Haar accreditatie is ingetrokken door het IOC en we hebben de wielrenunie UCI gevraagd disciplinaire maatregelen te treffen'', zei woordvoerster Giselle Davies.
Moreno is dus het eerste dopinggeval van Peking 2008. Athene 2004 telde 23 dopingzondaars. Het IOC voert in Peking in totaal 4500 dopingcontroles uit, 25 procent meer dan vier jaar geleden in Athene.
Zag de bui al hangen zeker :p
'Out of competition' nog ff prepareren...
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 11 aug 2008 20:38

Toch straf dat de eerste betrapte een wielrenster is! Koren op de molen van de andere sportdisciplines om het wielrennen nog meer met de vinger te wijzen. En dat het om een Spaanse gaat zal ook wel geen toeval zijn!?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 aug 2008 20:46

Will the World Anti-Doping Agency ask that the International Olympic Committee throw cycling out of its Olympic Games? World Anti-Doping Agency (WADA) chief John Fahey stated his organisation might recommend that cycling and weightlifting be excluded because of doping problems.

"Some sports such as weightlifting have a pretty bad record and that is demonstrated time and again with numerous athletes from that sport," Fahey told the Associated Press. "I think weightlifting understands, as cycling understands, that there is a huge risk for both those sports if the cheating is continued and continued to be exposed."

He added, "There is no sport that anybody can suggest is doping free. But there are some sports that have had a history, and I would suggest there's a level or a culture [of doping] that has developed in some of those sports."

The WADA is observing the Olympics to see whether each sport is complying with its regulations. It will issue its recommendations in November and will be forward to the International Olympic Committee, which has the right to exclude a sport that is not in compliance. (SW)

bron: cyclingnews.com
Bla. Bla. Bla.
Alsof de winnaars van de 100m sprint van de afgelopen 20 jaar allemaal zo clean waren.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 11 aug 2008 21:55

bikeboss schreef: En dat het om een Spaanse gaat zal ook wel geen toeval zijn!?


Het is een mooie Spaanse zomer! Ik krijg steeds meer twijfels over de overwinningen van een aantal spanjaarden of Spaanse teams, hoe mooi ook?

Dit moet toch eigenlijk geen toeval meer zijn!
Gerardo

ivo
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2008 14:57

ivo 11 aug 2008 23:18

Spanje won dit jaar het EK-voetbal, Rolland Garros en Wimbledon (Nadal), de Giro (Contador) en de Tour (Sastre).

Spanje is dus buitengewoon succesvol in de topsport. De vraag is of dat allemaal wel eerlijk is gebeurd. Want in de dopingstrijd knijpt Spanje regelmatig een oogje dicht. Zie de zaak Fuentes.

Dit gaat ongetwijfeld een staartje krijgen. Ik denk niet dat andere landen zich de kaas van het brood laten eten door een land dat niks doet tegen de dopingstrijd.

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 12 aug 2008 00:04

Begrijpe wie kan, maar niemand lijkt gehaast om het lakse Spanje aan te pakken. De zaak Fuentes is inmiddels drie jaar oud en Valverde, waartegen precies dezelfde bewijzen bestaan als tegen Ullrich en Basso, maakt nog steeds mooie sier in het peloton alsof er nooit een vuiltje aan de lucht is geweest. Hem wordt nergens de start geweigerd: gewoon wraakroepend! Aan het lijstje van Ivo kan intussen ook nog het Olympisch goud van Sanchez worden toegevoegd.

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 17 aug 2008 15:02

Valt het jullie niet op hoe weinig aandacht de dopinggebruikers in de andere sporten krijgen tijdens de OS?
Vietnameese turner, N-Koreaanse schutter, Griekse hordeloopster en een Russische atleet.
Wel aandacht werd er besteed aan de Spaanse wielrenster Moreno!

Waarschijnlijk zullen ze wel aandacht geven al bekend zou worden dat er sprake van doping was bij de 100 m sprint (hardlopen). Ik ben Ben Johnson nog niet vergeten!
Gerardo

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 aug 2008 20:50

Gerardo schreef:Valt het jullie niet op hoe weinig aandacht de dopinggebruikers in de andere sporten krijgen tijdens de OS?
Vietnameese turner, N-Koreaanse schutter, Griekse hordeloopster en een Russische atleet.
Wel aandacht werd er besteed aan de Spaanse wielrenster Moreno!

Waarschijnlijk zullen ze wel aandacht geven al bekend zou worden dat er sprake van doping was bij de 100 m sprint (hardlopen). Ik ben Ben Johnson nog neit vergeten!


Hoi,

Ja, Bolt liep die 9.69 wel erg 'makkelijk'. Daar had zo 0.05 seconden vanaf gekund. Maar goed elk WR is een vette premie waard. Wedden dat Bolt tijdens een Grand Prix het NOG een keer verbetererd. Wederom een vette bonus voor het WR. Bolt hield duidelijk in bij de finale van de OS. Scheelde zomaar 0.02-0.05 seconden.

Ik veroordeel niemand totdat ze posititief zijn bevonden en dus is 9.69 seconden het nieuwe WR 100 meter sprint. Waanzinnig hoe Bolt het deedt, tien vingers in de neus.

Bolt zijn stijl ziet er niet uit (kijk maar eens in de herhaling, het lijkt of hij loopt te harken) maar na 50 meter gaat het HARD.

Ik ben Ben Johnson ook nog niet vergeten ;)

Telegraaf zegt dat Bolt 1 meter 93 is terwijl dat 1 meter 96 moet zijn imho.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 aug 2008 21:18

Gerardo schreef:Valt het jullie niet op hoe weinig aandacht de dopinggebruikers in de andere sporten krijgen tijdens de OS?
Vietnameese turner, N-Koreaanse schutter, Griekse hordeloopster en een Russische atleet.
Wel aandacht werd er besteed aan de Spaanse wielrenster Moreno!

Waarschijnlijk zullen ze wel aandacht geven al bekend zou worden dat er sprake van doping was bij de 100 m sprint (hardlopen). Ik ben Ben Johnson nog neit vergeten!


Ik vind dat all doping zondaars weinig aandacht krijgen. Het zijn kleine berichtjes in de krant en veel meer dan dat zien we er niet van. Er wordt niet doorgevraagd; er wordt niet veel poeha over gemaakt. Volgens zitten de organisatoren ook helemaal niet te wachten op veel doping verhalen. Dat is natuurlijk helemaal geen goede reclame voor de spelen. En als de Chinezen ergens goed in zijn, dan is het wel in verhullen van de waarheid. Wie weet hoeveel andere doping gevallen er zijn die met de mantel der liefde worden bedekt en zodoende verzwegen voor het grote publiek.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie