Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

nobsplz
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 jan 2007 23:43

nobsplz 01 mei 2009 21:23

Op het punt van de eerste uitslag begrijp ik dat hier al een controletest is uitgevoerd. Deze is echter op dezelfde staal, nl. de A-staal. Gezien de belangen en de impact van het publiceren van de resultaten, alsmede het feit dat de contra-expertise meestal toch wordt aangevraagd, lijkt het mij logisch om deze uit te voeren voor het kruisnagelen.

Op het punt van de verdeling heeft u gelijk: het talent is in een peloton wielrenners niet normaal verdeeld. Men moet echter niet vergeten dat wielrennen een kleine sport is waarin meer ruimte is voor relatief uitzonderlijke talenten in vergelijking met een sport als voetbal.

Mijn tweede punt was: "als een uitzonderlijke prestatie alleen mogelijk is met doping, dan veronderstelt dit dopinggebruik van de meeste sporters, niet alleen van de sportman die de prestatie levert." Dit betekent niet dat ik stel dat iedere uitzonderlijke prestatie van een gedopeerde sportman een gedopeerd peloton verondersteld. Het punt impliceert dat, volgens de logica van zij die bij iedere demarrage van doping spreken, uitzonderlijke prestaties niet mogelijk zijn zonder doping. Op basis van de onjuiste veronderstelling van de normaalverdeling is dit laatste niet mogelijk. Doorredenerend vanuit de onjuiste veronderstelling stellen deze mensen dat de uiterste twee procent van de normaalverdeling niet bestaan zonder doping. Aangezien logica ons leert dat deze wel bestaan, moet de rest van de verdeling bestaan met doping.

r.oord4
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jul 2007 23:32

r.oord4 01 mei 2009 21:29

ik vraag me af wanneer contador aan de beurt is verleden jaar declaseerde hij
de tegenstanders in enkele bergetappes in de giro . en wel op zo een manier
dat je denkt aan een rico en dan bedoel ik de manier waarop hij wegrijd .
in dit dopingtopic valt zijn naam weinig of weet iemand als pantani wat over hem.
stukjes van pantani zijn altijd intresand te noemen veel blijkt achteraf te kloppen
van wat hij schrijft . vanaf het strand komen de giro rijden de tegenstanders
bergop lachend achter je laten en de giro winnen . komt bij mij toch wel verdacht
over hoor of overdrijf ik nu weer .
al is de carbonman nog zo snel de staalman achterhaald hem wel

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 01 mei 2009 21:34

Ik hoor gelach en dat ik zeveraar ben,maar jullie draaien ook rond de pot hoor!
Hoe kan iemand clean,iemand volgen die doping neemt?-Mooiste vb is onze Lance...
Antwoord daar op aub.Enigste zinnige dat ik denk dat jullie kunnen zeggen is dat hij slimmer is.Maar is dit dan ook niet toegeven dat ze allemaal spuiten en slikken?
En sommige renners nemen al van 2001 hoor ik.Waarom zeggen ze dit nu pas?
Idd...Omdat ze van te voren worden gewaarschuwt en als het te laat is,dat ze zwijggeld krijgen!
1pot nat:Vroeger,nu,maar ook binnen 10jaar!
En ik krijg altijd comment,maar naderhand lopen ze 1voor1 tegen de dopinglamp!
Jullie zeiden nieuwe wielrennen en ik had hier voorspeld(Zoek maar ergens op het forum)dat ze nog meer nemen en dat er ongeloofelijk veel gaan gepakt worden.
Hoelang word Valverde al beschermd?
Hoe kon bv een Boonen zolang niet gepakt worden terwijl hij al zeer lange tijd coke snoof?En net hetzelfde met een paar van zen(ploeg)maten?
il magnifico

r.oord4
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jul 2007 23:32

r.oord4 01 mei 2009 23:55

weet jij ook wat van contador pantani ben echt benieuwd en echt geintreseerd.
of moet ik meer denken aan ned bel en of duitse renners die in belgie hun dope
scoren .
al is de carbonman nog zo snel de staalman achterhaald hem wel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5807
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 02 mei 2009 00:33

r.oord4 schreef:ik vraag me af wanneer contador aan de beurt is verleden jaar declaseerde hij
de tegenstanders in enkele bergetappes in de giro . en wel op zo een manier
dat je denkt aan een rico en dan bedoel ik de manier waarop hij wegrijd .
in dit dopingtopic valt zijn naam weinig of weet iemand als pantani wat over hem.
stukjes van pantani zijn altijd intresand te noemen veel blijkt achteraf te kloppen
van wat hij schrijft . vanaf het strand komen de giro rijden de tegenstanders
bergop lachend achter je laten en de giro winnen . komt bij mij toch wel verdacht
over hoor of overdrijf ik nu weer .


Contador heeft de giro verleden jaar wel gewonnen maar zeker zijn tegenstanders niet overklast. Hij heeft tot de laatste dag moeten vechten om te kunnen winnen. Als we iedereen die de beste is in een koers automatisch als dopinggebruiker gaan beschouwen zijn we m.i. ver van huis.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 02 mei 2009 02:01

volgens mij "pakt" iedere beetje gerespecteerde renner... Alleen is het niet meer 1 middel, zoals vroeger, maar van ene hele verzameling aan middelen een klein beetje, veel van die middelen komen ook "lichaamseigen voor"..En ieder klein beetje helpt.. en zo lang je net onder een bepaalde door de WADA gestelde drempel zit met een bepaald stofje blijven alle tests negatief.. vglk, als je standaard een hematocriet hebt van 43 en je krikt deze kunstmatig op naar 49,9 dan heb je al een enorme sprong gemaakt, met even bedoeld resultaat.. maar je bevindt je nog steeds in een WADA safe zone .. dus wordt je niet gepakt, hetzelfde geld voor HGH en nog veel meer van dat soort middelen ...

De beste renner levert ongetwijfeld een ongelooflijke prestaties, maar heeft bovenal ene geweldige dokter..
:winkthumb:

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 02 mei 2009 02:11

hendrikjan schreef: als je standaard een hematocriet hebt van 43 en je krikt deze kunstmatig op naar 49,9 dan heb je al een enorme sprong gemaakt, met even bedoeld resultaat.. maar je bevindt je nog steeds in een WADA safe zone .. dus wordt je niet gepakt


EPO, Cera en bloedtransfusies zijn opspoorbaar.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 02 mei 2009 12:35

hendrikjan schreef:...De beste renner levert ongetwijfeld een ongelooflijke prestaties, maar heeft bovenal ene geweldige dokter...
Join the forum cliché-club...

zoefff_enweg__
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 apr 2009 11:36

zoefff_enweg__ 02 mei 2009 12:52

hoe zit het nu met doping bij de amateurs??
men pa zit de hele tijd te vitten: "ge moet niet gaan koersen want ze zijn zowieso gedopeerd"

Allemaal zal flink overdreven zijn; maar hoeveel procent doet er toch aan mee?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mei 2009 13:00

Is niets van te zeggen. Er zijn nauwlijks dopingcontroles en de paar controles die er al zijn zijn meestal enkel urine. In de criteriums wordt nooit gecontroleerd, dus daar kan je nog pakken wat je wilt (rijden er ook wel een paar rond waar geruchten over gaan). Geruchten zijn er veel, maar dat er daadwerkelijk iemand gepakt wordt hoor je bijna nooit.
Op amateur niveau wordt door de nationale bonden de boel gewoon in de doofpot gestopt. 2 jaar geleden is een master op het NK betrapt op testosteron en morfine, maar dat is volledig buiten de publiciteit gehouden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 02 mei 2009 13:40

Buzz schreef:
hendrikjan schreef:...De beste renner levert ongetwijfeld een ongelooflijke prestaties, maar heeft bovenal ene geweldige dokter...
Join the forum cliché-club...


tja ik ben het met je eens het is zeker een cliche, mar ik meen dat we inmiddels wel raken aan een situatie waarin, de renners niet meer het voordeel van de twijfel genieten, maar eerder het nadeel..
:winkthumb:

quarante
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:16

quarante 02 mei 2009 16:55

hendrikjan schreef:
Buzz schreef:
hendrikjan schreef:...De beste renner levert ongetwijfeld een ongelooflijke prestaties, maar heeft bovenal ene geweldige dokter...
Join the forum cliché-club...


tja ik ben het met je eens het is zeker een cliche, mar ik meen dat we inmiddels wel raken aan een situatie waarin, de renners niet meer het voordeel van de twijfel genieten, maar eerder het nadeel..


Ik twijfel niet eens meer :p

Plaats reactie