Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 sep 2010 19:41

de boef van parma schreef:Wat ik niet wens te geloven is het feit dat je ff besluit om naar Spanje te rijden om EPO aan te schaffen ...



Die jongens moeten het ADAMS-systeem invullen, met whereabouts met elke dag een beschikbaar controle-uur. Ik vraag me af hoe je "boodschappen gaan doen met de wagen naar Barcelona" daarin integreert, lol :)

Goed, opgekuist staat netjes, fiets aan de haak.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2010 20:32

Als iedereen dat nu eens zou doen die gebruikt heeft kon ik ook nog eens een leuk koersje winnen.....
Oftewel, ik steek voor niemand mijn hand in het vuur, zeker niet voor de veelwinnaars.
Less is bore

ascor
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 mar 2008 10:44

ascor 12 sep 2010 21:42

lijkt haast een geloofwaardig verhaal, of is er 2 dagen aan gesleuteld om dit naar buiten te brengen? Even in je auto naar Barcelona, bezoekje aan apotheek en klaar. Ga je er zo makkelijk mee om? Volgens mij heb je toch een hoop wie/wat/waar/wanneer/hoe etc vragen. Zomaar wat klooien met epo lijkt me vrij gevaarlijk, dat doet een intelligente sporter toch niet zomaar?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 12 sep 2010 22:45

ascor schreef:lijkt haast een geloofwaardig verhaal, of is er 2 dagen aan gesleuteld om dit naar buiten te brengen? Even in je auto naar Barcelona, bezoekje aan apotheek en klaar. Ga je er zo makkelijk mee om? Volgens mij heb je toch een hoop wie/wat/waar/wanneer/hoe etc vragen. Zomaar wat klooien met epo lijkt me vrij gevaarlijk, dat doet een intelligente sporter toch niet zomaar?


Misschien heeft hij geen Google: het koste mij net 30 seconden om de volgende website te vinden:
http://www.eurobolic.com/index.php?main ... Path=92_91

en daarna nog eens 10 om deze te vinden:
http://www.answers.com/topic/erythropoietin

Das dus nog makkelijker, maar ik ga ervan uit dat de gemiddelde renner/gebruiker het toch niet gewoon aan huis laat bezorgen en daarom naar Barcelone rijdt. (Dat valt niet op als je dan net in Girona op trainingskamp bent of in de buurt op vakantie.)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 sep 2010 23:00

Girona.........wie verbleef daar nu ook alweer zo vaak? :D ;)

Maar om even on topic te blijven. Tja, het lijkt mij ook een nogal ongeloofwaardig verhaal dat hij zelf even EPO is gaan halen in Barcelona.
Dan laat je dat toch iemand anders doen?

Ten tweede is EPO gebruiken niet direct hetzelfde als een pijnstiller halen omdat je 's ochtends wakker wordt met hoofdpijn.
Geen 'rocket science' (Google is your friend) maar met EPO ga je, lijkt mij, toch wel even beter plannen etc.

De reden om EPO oid te gebruiken staat natuurlijk los van andere fysieke mankementen e.d. hoe triest het verhaal ook.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 13 sep 2010 23:18

Er zitten toch nog wel wat gaten in het verhaal van Sentjens. Ik vond hem niet echt overtuigend net bij Holland Sport. Wist niet hoe duur het was, wist niet hoeveel hij had ingespoten, wist niet hoe vaak hij had ingespoten. Deed me denken aan Thomas Dekker, die was ook ooit bij HS zonder 'echte' antwoorden op de vragen van Wilfried de Jong.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4980
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 13 sep 2010 23:36

joeptimmermans schreef:Er zitten toch nog wel wat gaten in het verhaal van Sentjens. Ik vond hem niet echt overtuigend net bij Holland Sport. Wist niet hoe duur het was, wist niet hoeveel hij had ingespoten, wist niet hoe vaak hij had ingespoten. Deed me denken aan Thomas Dekker, die was ook ooit bij HS zonder 'echte' antwoorden op de vragen van Wilfried de Jong.


Idd, volgens mij een kletsverhaal om zijn geweten te schonen maar op deze manier de helpers wel uit de wind te houden.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 14 sep 2010 16:36

Gerardo schreef:Het valt mij op dat met name renners EPO pakken als ze depresief zijn en ze slecht presteren. Misschien moeten de ploegleiders wat eerder aan de bel trekken en zo'n jongen naar een psycholoog sturen.

Ja, dat was ook mijn belangrijkste conclusie gister (na Holland Sport dus). Treurig, het gebrek aan opvang/begeleiding van zo'n jongen (neem ik aan).

En dat hij niet alle details uit de doeken gaat doen, zo van: ik werd geholpen door Jantje, Pietje en Klaasje - dat begrijp ik wel. Wat verwachten jullie dan? Dat-ie bij Wilfried de Jong aan tafel z'n hele omgeving verlinkt? Is dat 'geloofwaardig'?

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 14 sep 2010 23:42

Oud nieuws: http://www.volkskrant.nl/sport/article1 ... doping_toe

maar het blijft onthutsend.


http://doping.zdf.de/ZDFsport/inhalt/23 ... 07,00.html
let vooral ff op de reactie van Mario Kummer, wielrenner.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 sep 2010 18:04

Copy-paste van Nu.nl:

Fransen werken mee aan dopingonderzoek Armstrong
Uitgegeven: 16 september 2010 15:35
Laatst gewijzigd: 16 september 2010 15:44

PARIJS - Het Amerikaanse federale team dat de beschuldigingen over dopegebruik van Lance Armstrong onderzoekt, heeft zich officieel gewend tot het Franse antidopingbureau AFLD.

© ANPHet team onder leiding van dopingspeurder Jeff Novitzky wil de resultaten zien van controles die het bureau liet uitvoeren op urinestalen van Armstrong uit 1999.

Hoofd Pierre Bodry van de AFLD bevestigde donderdag de aanvraag vanuit de Verenigde Staten en zegde alle medewerking toe. ''Ze kunnen ons alles vragen, we zullen het doen.''




Epo

De Franse sportkrant l'Equipe onthulde in 2005 dat zevenvoudig tourwinnaar Armstrong in 1999 het bloeddopingmiddel epo zou hebben gebruikt.

De krant baseerde zich op een rapport van het dopinglab in Châtenay-Malabry waar urinestalen jaren na dato waren onderzocht met nieuwe opsporingsmethoden.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 sep 2010 19:34

De "feds" bemoeien zich ermee? Dat wist ik niet en ik vrees dat Armstrong hem inmiddels wel echt begint te knijpen. Als je ziet hoe de Balco-affaire begon te rollen toen dat soort instanties zich ermee gingen bemoeien.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 16 sep 2010 22:50

Oscar Sevilla is ook weer eens tegen de lamp gelopen:

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... 16_sevilla

Plaats reactie