Advies over zitpositie (adressen)
-
- Forum-lid
Hallo,
Graag wil ik weten of er iemand is die weet waar je fietszooltjes kunt laten maken.
Het liefst wil ik dat er eerst gekeken wordt naar mijn positie op de fiets. Ik heb al enige adressen maar die zijn erg ver van mijn woonplaats Maastricht.
Dus het liefst een beetje in de buurt van Maastricht.
Alvast bedankt
Graag wil ik weten of er iemand is die weet waar je fietszooltjes kunt laten maken.
Het liefst wil ik dat er eerst gekeken wordt naar mijn positie op de fiets. Ik heb al enige adressen maar die zijn erg ver van mijn woonplaats Maastricht.
Dus het liefst een beetje in de buurt van Maastricht.
Alvast bedankt
Giant driver Maastricht
-
- Forum-lid
Ga zeker en vast eens langs bij Gerard Bullen in Kinrooi, niet ver van Maastricht meen ik? Hij heeft al tal van profs op hun fiets geplaatst en al vaak zijn zegje mogen doen voor Cyclo Sprint, dat zegt voldoende...
aint no mountain high enough
[quote="premiumclassic"]Ga zeker en vast eens langs bij Gerard Bullen in Kinrooi, niet ver van Maastricht meen ik? Hij heeft al tal van profs op hun fiets geplaatst en al vaak zijn zegje mogen doen voor Cyclo Sprint, dat zegt voldoende...[/quote]
Nou, toch wel een stukje van Maastricht hoor. Kinrooi ligt bij Maaseik, ligt dichter bij Eindhoven dan bij Maastricht.
Info vindt je hier: www.meetcentrum.be/
Hij heeft mij goed geholpen (en schijnbaar ook veel profs) en ik heb voor mn nieuwe fiets al een afspraak gepland.
Hij heeft voor de standaarduren ('s avonds en zo) een wachtlijst, als je overdag kunt kan het snel gaan.
Nou, toch wel een stukje van Maastricht hoor. Kinrooi ligt bij Maaseik, ligt dichter bij Eindhoven dan bij Maastricht.
Info vindt je hier: www.meetcentrum.be/
Hij heeft mij goed geholpen (en schijnbaar ook veel profs) en ik heb voor mn nieuwe fiets al een afspraak gepland.
Hij heeft voor de standaarduren ('s avonds en zo) een wachtlijst, als je overdag kunt kan het snel gaan.
I Am SpeCiAliZed
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Helaas slaat Bullen de plank ook nog wel eens volledig mis. Uit de startpost leid ik af dat je problemen hebt (anders zijn er geen zooltjes nodig), dan zou ik iig gaan naar iemand met een echte medische achtergrond (Adrie van Diermen bijv). Klachten kunnen veroorzaakt worden door een slecht afgestelde fiets, maar vaak is het probleem ook gewoon met trainen op te lossen omdat een gedeelte van het lichaam onder ontwikkelt is (en dus niet in balans).
www.body2bike.com.
Ik ken het persoonlijk niet maar er stond een goed artikel in cyclosprint over hen. Over Bullen was ik ook tevreden. Zoals Amclassic-fan zegt is het niet alleen de positie op de fiets die van belang is maar ook lichamelijke factoren kunnen uiteraard problemen veroorzaken.
Ik ken het persoonlijk niet maar er stond een goed artikel in cyclosprint over hen. Over Bullen was ik ook tevreden. Zoals Amclassic-fan zegt is het niet alleen de positie op de fiets die van belang is maar ook lichamelijke factoren kunnen uiteraard problemen veroorzaken.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO Hier kun je voor de mountainbike en wielrenfiets je zelf opmeten en rekend de website de beste verhoudingen uit voor je. Daarna heb je drie keuzen, moet je maar eens doorlezen. Ik heb de eerst gepakt want dat leek mij de beste. Maargoed kijk maar eens.
STEVENS SCF 2 ULTEGRA
[quote="timper"]www.body2bike.com.
Ik ken het persoonlijk niet maar er stond een goed artikel in cyclosprint over hen. Over Bullen was ik ook tevreden. Zoals Amclassic-fan zegt is het niet alleen de positie op de fiets die van belang is maar ook lichamelijke factoren kunnen uiteraard problemen veroorzaken. [/quote]
wat een goede tip zeg
ik ga er ook eens langs
Ik ken het persoonlijk niet maar er stond een goed artikel in cyclosprint over hen. Over Bullen was ik ook tevreden. Zoals Amclassic-fan zegt is het niet alleen de positie op de fiets die van belang is maar ook lichamelijke factoren kunnen uiteraard problemen veroorzaken. [/quote]
wat een goede tip zeg
ik ga er ook eens langs
[quote="timper"]www.body2bike.com.
Ziet er zker goed uit. Jammer dat het helemaal in Belgie is. En 1 maand controle, dat 2x naar Belgie.
Ziet er zker goed uit. Jammer dat het helemaal in Belgie is. En 1 maand controle, dat 2x naar Belgie.
Gerardo
Ik ben geweest bij dr swerts in sint -truiden dat is ongeveer 40 km van maastricht.Hij is ongeveer 3u met mij bezig geweest .Hij bespreekt eerst met u klachten allemaal zijn.
Fietsafstelling ,volledig opmeten van het lichaam ,zooltjes enz
Daar is dan uitgekomen dat ik langere cranks moest hebben,speciale zooltjes voor het fietsen ,verhoging 5mm aan de linkerkant door bekkenscheefstand ,andere pedalen met meer speling omdat mijn rechtervoet te fel naar buiten stond bij gewoon wandelen.iets hogere zit en andere fietshouding.
Hij heeft me ook nog naar de kinesist gestuurd voor stabiliserende oefeningen .
Die kerel is gewoon topklasse en ik fiets nu pijn en blesuurevrij.Hij is touwens ook gevraagd door de belgische wielerbond en behandeld ook profs voor second opinion.Als je nog meer wilt weten wil ik je het verslag wel eens mailen dan kun je zien hoe het in zijn werk gaat.
Fietsafstelling ,volledig opmeten van het lichaam ,zooltjes enz
Daar is dan uitgekomen dat ik langere cranks moest hebben,speciale zooltjes voor het fietsen ,verhoging 5mm aan de linkerkant door bekkenscheefstand ,andere pedalen met meer speling omdat mijn rechtervoet te fel naar buiten stond bij gewoon wandelen.iets hogere zit en andere fietshouding.
Hij heeft me ook nog naar de kinesist gestuurd voor stabiliserende oefeningen .
Die kerel is gewoon topklasse en ik fiets nu pijn en blesuurevrij.Hij is touwens ook gevraagd door de belgische wielerbond en behandeld ook profs voor second opinion.Als je nog meer wilt weten wil ik je het verslag wel eens mailen dan kun je zien hoe het in zijn werk gaat.
Lucas Bos ( www.fietsbewegingsanalyse.nl ) zit in Renkum.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"