Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Advies over zitpositie (adressen)

reginaldmaes
Forum-lid

reginaldmaes 04 nov 2007 20:50

Hallo,
Graag wil ik weten of er iemand is die weet waar je fietszooltjes kunt laten maken.
Het liefst wil ik dat er eerst gekeken wordt naar mijn positie op de fiets. Ik heb al enige adressen maar die zijn erg ver van mijn woonplaats Maastricht.
Dus het liefst een beetje in de buurt van Maastricht.

Alvast bedankt
Giant driver Maastricht

premiumclassic
Forum-lid

premiumclassic 04 nov 2007 21:44

Ga zeker en vast eens langs bij Gerard Bullen in Kinrooi, niet ver van Maastricht meen ik? Hij heeft al tal van profs op hun fiets geplaatst en al vaak zijn zegje mogen doen voor Cyclo Sprint, dat zegt voldoende...
aint no mountain high enough

roeieber
Forum-lid

roeieber 08 nov 2007 06:33

[quote="premiumclassic"]Ga zeker en vast eens langs bij Gerard Bullen in Kinrooi, niet ver van Maastricht meen ik? Hij heeft al tal van profs op hun fiets geplaatst en al vaak zijn zegje mogen doen voor Cyclo Sprint, dat zegt voldoende...[/quote]

Nou, toch wel een stukje van Maastricht hoor. Kinrooi ligt bij Maaseik, ligt dichter bij Eindhoven dan bij Maastricht.
Info vindt je hier: www.meetcentrum.be/
Hij heeft mij goed geholpen (en schijnbaar ook veel profs) en ik heb voor mn nieuwe fiets al een afspraak gepland.
Hij heeft voor de standaarduren ('s avonds en zo) een wachtlijst, als je overdag kunt kan het snel gaan.
I Am SpeCiAliZed

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 nov 2007 10:37

Helaas slaat Bullen de plank ook nog wel eens volledig mis. Uit de startpost leid ik af dat je problemen hebt (anders zijn er geen zooltjes nodig), dan zou ik iig gaan naar iemand met een echte medische achtergrond (Adrie van Diermen bijv). Klachten kunnen veroorzaakt worden door een slecht afgestelde fiets, maar vaak is het probleem ook gewoon met trainen op te lossen omdat een gedeelte van het lichaam onder ontwikkelt is (en dus niet in balans).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timper
Forum-lid

timper 08 nov 2007 10:49

www.body2bike.com.
Ik ken het persoonlijk niet maar er stond een goed artikel in cyclosprint over hen. Over Bullen was ik ook tevreden. Zoals Amclassic-fan zegt is het niet alleen de positie op de fiets die van belang is maar ook lichamelijke factoren kunnen uiteraard problemen veroorzaken.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

nelis
Forum-lid

nelis 08 nov 2007 11:30

http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO Hier kun je voor de mountainbike en wielrenfiets je zelf opmeten en rekend de website de beste verhoudingen uit voor je. Daarna heb je drie keuzen, moet je maar eens doorlezen. Ik heb de eerst gepakt want dat leek mij de beste. Maargoed kijk maar eens.
STEVENS SCF 2 ULTEGRA

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 08 nov 2007 12:36

[quote="timper"]www.body2bike.com.
Ik ken het persoonlijk niet maar er stond een goed artikel in cyclosprint over hen. Over Bullen was ik ook tevreden. Zoals Amclassic-fan zegt is het niet alleen de positie op de fiets die van belang is maar ook lichamelijke factoren kunnen uiteraard problemen veroorzaken. [/quote]

wat een goede tip zeg
ik ga er ook eens langs
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

kiko
Forum-lid

kiko 08 nov 2007 15:02

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 08 nov 2007 17:29

[quote="timper"]www.body2bike.com.
Ik ken het persoonlijk niet maar er stond een goed artikel in cyclosprint over hen. Over Bullen was ik ook tevreden. Zoals Amclassic-fan zegt is het niet alleen de positie op de fiets die van belang is maar ook lichamelijke factoren kunnen uiteraard problemen veroorzaken. [/quote]

Ziet er zker goed uit. Jammer dat het helemaal in Belgie is. En 1 maand controle, dat 2x naar Belgie.
Gerardo

enrique1
Forum-lid

enrique1 11 nov 2007 12:57

Ik ben geweest bij dr swerts in sint -truiden dat is ongeveer 40 km van maastricht.Hij is ongeveer 3u met mij bezig geweest .Hij bespreekt eerst met u klachten allemaal zijn.
Fietsafstelling ,volledig opmeten van het lichaam ,zooltjes enz
Daar is dan uitgekomen dat ik langere cranks moest hebben,speciale zooltjes voor het fietsen ,verhoging 5mm aan de linkerkant door bekkenscheefstand ,andere pedalen met meer speling omdat mijn rechtervoet te fel naar buiten stond bij gewoon wandelen.iets hogere zit en andere fietshouding.
Hij heeft me ook nog naar de kinesist gestuurd voor stabiliserende oefeningen .
Die kerel is gewoon topklasse en ik fiets nu pijn en blesuurevrij.Hij is touwens ook gevraagd door de belgische wielerbond en behandeld ook profs voor second opinion.Als je nog meer wilt weten wil ik je het verslag wel eens mailen dan kun je zien hoe het in zijn werk gaat.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 11 nov 2007 16:45

Lucas Bos ( www.fietsbewegingsanalyse.nl ) zit in Renkum.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

pipootje
Forum-lid

pipootje 11 nov 2007 21:22

Waar kun je zooltjes kopen zonder advies ?
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

Plaats reactie