Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde van Vlaanderen

forcevelo
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 aug 2010 17:33

forcevelo 04 apr 2011 18:20

Ik sta erop, maar daar is't ook mee gezegd.
Alleen het bovenlichaam staat erop.
Sta verder tot nu toe nergens op de foto, komt waarschijnlijk doordat ik geen gekke/verkrompen bekken trek als ik op m'n gemak de berg op fiets.

De volgende keren dus maar lelijk kijken als ik aan't klimmen ben, dan sta ik tenminste op de plaat :-)

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 04 apr 2011 18:45

Even wachten tot de foto's en filmpjes van Sportograf komen.

http://sport.be.msn.com/cyclingtour/ron ... toservice/

bigmoustache
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 apr 2011 14:24

bigmoustache 04 apr 2011 20:12

Als belg heb ik genoeg van zulke toestanden daarom kom ik er niet meer.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 04 apr 2011 20:48

[quote="bigmoustache"]Als belg heb ik genoeg van zulke toestanden daarom kom ik er niet meer.[/quote]

Zie niet in wat het feit dat je Belg bent er mee te maken heeft, maar dat terzijde.

Ik denk dat een ieder voor zich maar moet uitmaken of het de moeite waard is of niet. Het is de afgelopen jaren niet anders geweest dan dit. Dat weet je als je er aan begint en dus moet je er niet over zeuren. Ik moet zeggen dat op één post na alle bevoorradingen van de organisatie dik in orde waren. Ruim opgezet, voldoende keus. Ook de foto's en video lijken me een leuke aanvulling.

Volgens mij hebben heel veel mensen zich zaterdag prima geamuseerd. Inclusief de thuisblijvers die zich hebben verkneukeld bij het zien van een stroom wandelaars en omvallende deelnemers.

forcevelo
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 aug 2010 17:33

forcevelo 04 apr 2011 21:17

Als het goed is staan morgen de foto's van sportograf online.
Een kleine 300.000 foto's hebben ze gemaakt en die zijn ze nu gezellig aan het controleren op kwaliteit.

En zoals Joseba zegt, was het goed geregeld.
Ik was laat gestart dus ik wist dat we behoorlijk wat wandelaars tegen zouden komen. Als je er met de juiste instelling naar toe gaat hoeft het niet zo erg te zijn als dat mensen het doen overkomen.
Er waren alsnog behoorlijk wat mensen die op elkaar liepen te zeiken, dacht toch echt dat het geen wedstrijd was.

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 04 apr 2011 22:21

Heeft iemand al iets gelezen over de video beelden? ben benieuwd wanneer die komen :)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

roy73
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:31

roy73 04 apr 2011 22:44

De video's staan nu op mysports.tv
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

the-edge60
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2010 09:19

the-edge60 04 apr 2011 23:15

Ik ben heel vroeg gegaan, was zelfs iets te vroeg. Ter plaatse ingeschreven toen het open ging en dat zal rond half 7 geweest zijn. Ben denk om 10 voor 7 ofzo aan de route begonnen voor de 140 km. Ik heb lekker doorgereden, heb er 4uur 50 min met een gemiddelde van 28.9 km/u over gedaan. Ik heb 2 keer even gestopt bij een pauze en ook maar paar min. Op de 2e lus werd het drukker op de smalle fietspaadjes door de 75 km rijders die nu ook op de route zaten en de mtb-ers maar kon je gewoon inhalen over de weg, al mocht dit eigenlijk niet van de politie. Ik heb nergens hoeven lopen en ben alles naar boven gefietst en kan wel zeggen dat ik niet of nauwelijks gehinderd ben om mijn eigen tempo te rijden. Alleen op de muur moest ik over de top even uit de pedalen door een kleine opstopping. Maar ook daar het hoogtepunt van de dag meegemaakt. De keien waren nat en het was er spekglad, ik was de enige in mijn buurt die er bleef fietsen. Zelfs mensen met een mtb met brede slappe banden die liepen. Luid aangemoedigd door het al aanwezige publiek reed ik probleemloos slalommend door de wandelaars heen die door het publiek gewaarschuwd werden dat ze aan de kant moesten. Prachtige dag gehad, kan er nog niet over uit! Zeker de mooiste ervaring op de fiets tot nu toe. Moet wel zeggen dat als ik overal omhoog moeten lopen ik het zeker minder naar mn zin had gehad. Het loont dus de moeite om vroeg te gaan. Nu ga ik zeker volgend jaar terug!! Ben er nu nog van aan het nagenieten!! Wel wat kramp gehad door dat ik niet kleiner kon dan 39-25, een 28 was wel lekker geweest op de Koppenberg. Moest er flink harken om te blijven rijden, maar ging wel.

eddie1802
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 aug 2010 21:26

eddie1802 05 apr 2011 17:27

Weet iemand waar je je startnummer kan achterhalen?
Doordat de nummers pas vrijdagmiddag aankwamen en ik al op vrijdag ochtend vertrokken was kreeg ik bij inschrijving een random nummer zonder video chip. Ze hebben het toen wel aangepast op de computer maar ik ben vergeten het nieuwe nummer op te schrijven.

jfk
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:34

jfk 05 apr 2011 18:28

Ik ben dus zo een wielertoerist die puur voor de sfeer ging. Daarom ook ingeschreven voor de 70 km (jammer dat er geen afstand tussen de 70-150 was). Ik stond om 7.15 klaar om te starten, overal heerlijk kunnen doortrappen, de muur ook nog bovengekomen, ondanks erg gladde kasseien.
11.07 uur stond ik met een zak friet en een Tongerlo uit te hijgen. Verdiend.

Discussie over al dan niet kunnen doorfietsen is beetje krom. Enerzijds ben ik van mening dat je plaats moet maken voor snellere fietsers, anderzijds is dit niet altijd mogelijk als je 5 rijen dik aan het fietsen bent. Wil je de ronde prestatief fietsen, zit je zoals eerder vermeld gewoon fout op deze zaterdag. Ga dan op een andere dag of accepteer de medefietsers.

@eddie1802
weet niet waar je het voor nodig hebt (foto?), wellicht kan je ook met je naam inloggen. lukt bij de video namelijk ook.

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 05 apr 2011 18:36

Natuurlijk is het geen wedstrijd, maar eenieder moet daar waar mogelijk wel in zijn eigen tempo kunnen rijden.
Wij zijn veelvuldig gehinderd in ons tempo door mensen die alleen of met 2 de weg volledig nodig dachten te hebben in plaats een beetje rechts te houden.
Ikzelf ben een snellere rijder, maar zodra er ruimte is ga ook ik rechts rijden om diegene die nog sneller gaat ook ruimte te geven te passeren. Kost niets.
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39529
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2011 18:57

[quote="cobra427"]
Wij zijn veelvuldig gehinderd in ons tempo door mensen die alleen of met 2 de weg volledig nodig dachten te hebben in plaats een beetje rechts te houden.[/quote]
IMHO volledig de verkeerde insteek voor een tocht als de RVV. Als er TWIN-TIG-DUI-ZEND man start weet je dat je niet door kunt rijden. Kies er dan voor om op een andere dag te gaan rijden.
Less is bore

Plaats reactie