Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Cannondale Taurine 3 Sl 2007 vraagje

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 nov 2007 15:02

Je hebt wel carbon frames en carbon frames. Bij een licht gewicht frame druk je de buizen gewoon kapot.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 09 nov 2007 11:39

Precies, en aangezien de Cannondale dat is (1250 gram) wil ik hem niet aan de bestaande buis bevesitegen. Wordt dus maar ff testen bij de FM; of met een frame klem om de zadelpen of met een crank bevestiging

rijkenberg
Forum-lid

rijkenberg 04 dec 2007 21:12

Ik hoop dat je 'm gekocht hebt.
Ik zelf heb ook een taurine 3 sl 2007 gekocht en moet zeggen; hij rijdt super, de maxxis banden heb ik er wel afgehaald, die rolden heel zwaar..De fiets was een aanbieding; 25% korting. Let wel even op je reboundknopje, bij mij begon daar olie uit te komen, ik krijg binnenkort een nieuwe cartridge ingebouwd, het schijnt wel vaker voor te komen...Over het gewicht heb ik ook niets kunnen vinden maar daar zou ik me maar geen zorgen over maken.
Zelfs webtesten en fietsbladentesten heb ik niet kunnen vinden. Rijden maar.
A Little Less Conversation, A Little More action Please

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 04 dec 2007 23:22

Ik heb hem ook gekocht ja, en elders op het forum ook wat ervaringen gepost. Om de één of andere reden lukte het me niet om in dit topic berichten te plaatsen.

De fiets rijdt wel lekker, het was wel even wennen. Vond vooral het schakelen een teruggang vergeleken met m'n oude Giant waar ik zo'n beetje alles XT afgemonteerd had. Ik schakel af en toe nog weleens per ongeluk, als ik tegen het hendeltje aanstoot. Erg iiritant! Ik heb dr van 't weekend een xtr ketting opgegooid en qua schakelen is het nu iets beter. Ik denk alleen wel dat ik er 't komende jaar volledig XT, op 't cranckstel en voorderailleur na, op ga gooien. Ook overweeg ik een ultegra casette omdat een 11-34 casette gigantische 'gaten' oplevert. Daarnaast staat ook een slr zadel in de planning.

Over de banden kan het volgende zeggen: onder droge omstandigheden klote, ben de eerste twee ritten 4 keer hard onderuit gegaan omdat ik volledig de grip met het voorwile verloor. Zondag echter onder zeer natte en modderige omstandigheden de mtb route van Zuidwolde gereden en ik moet zeggen dat de banden daar beten tot hun recht komen.

Al met al dus niet overdeeld positief maar ik denk dat ik met een aantal kleine aanpassingen het rijgenot aanzienlijk kan verhogen!

Plaats reactie