Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Ksyrium ES vs Zefiro K52

polderbeuker
Forum-lid

polderbeuker 01 nov 2007 23:14

Ik zit te dubben bij het aanschaffen van een nieuwe wielset;
Hoe verhouden deze 2 sets zich qua stijfheid, stevigheid (ik weeg 84 kg), en heeft iemand een idee over de kwaliteit van de lagers? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen..

Andere tips in deze prijsklasse (500-800 euro??) zijn zeer welkom..

alvast dank!!

L

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 nov 2007 23:30

Doe even een zoektocht in deze categorie op 't forum, over beide wielen zijn meerdere topics te vinden. Iedere week worden meerdere topics voor wielen in deze prijsklasse gestart.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

anno
Forum-lid

anno 01 nov 2007 23:33

de ksyrium ES is niet veel positiefs over te vinden eerlijk gezegd, de nippels scheuren nogal eens uit de velg.
De zefiro's zijn wel positieve verhalen over te vinden, echter de American classic naven die erin zitten zijn niet zo goed.
wielen van 500-800 euro, tsja, dat zijn er wel heel erg veel niet..? Kijk anders eens op bv www.salden.nl..Fulcrum, easton en campa maken eigk allemaal wel goede wielen.

enrico-s-works
Forum-lid

Gebruikersavatar enrico-s-works 02 nov 2007 00:10

Ik rij zelf met Mavic's ES'en. Nippels die scheuren??? Gewoon een pracht set wielen om mee te scheuren. Erg tevreden mee. Erg lichte en toch heel stijve wielset. Geen ervaring met Zefiro's.

Suc6 met je keuze

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 02 nov 2007 08:48

Met name de naven schijnen van de Zefiro's idd niet helemaal top te zijn, maar moet gezegd ik hoor ook positieve verhalen over deze wielen, en dan met name vanaf de 2007 collectie met de nieuwe naven.

Mavic heeft zo ook zijn problemen maar ook zeker niet altijd, ken legio mensen die probleemloos rondrijden met deze wielen.

Maar wat wil je eigenlijk? een wielset met een lage aluminium velg of een wielset met een hoge carbon velgrand? Ga je voor de looks of puur voor de kwaliteit?

Ga je voor het laatste, kijk dan ook zeker eens naar de Easton of Fulcrum wielen, Ga je voor de Looks dan zijn de Zefiro's zeker een goede keus in die prijsklasse

polderbeuker
Forum-lid

polderbeuker 02 nov 2007 12:14

Enorm bedankt voor julie reacties! Ik ga voor een duurzaam, stijf wiel en ik neig naar een hoge velg. Denk dus dat het de Zefiro's 2008 versie worden met de nieuwe keramische lagers.

nogmaals dank!

L

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 02 nov 2007 12:44

Waarom scheuren bij iedereen die Ksyrium wielen altijd? Ik heb al met SL, ES en Aksium gereden. En bij geen enkele set scheurden de wielen of reed ik er een spaak uit...

In jouw geval om even door te gaan over de ES wielen: ik heb hier een heel seizoen wedstrijden mee gereden en getraind. Nooit heb ik problemen gehad met de wielen, geen scheuren, geen spaakbreuk. Heb éénmaal een slagje gehad door een valpartij maar die kon ik er vlot uitwerken. Dus waarom de ES wielen niet nemen?

Over die Zefiro wielen heb ik daarentegen nog maar weinig gehoord. Ik ken ze enkel van naam...
Nulla tenaci invia est via!

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 02 nov 2007 19:59

ES'en op zich fijne wielen, echter heb ze verkocht omdat ze niet voldeden aan mijn verwachtingen...Voorwiel is zeker niet stijf, bij staand klimmen zwiept ie van links na rechts. Ook van het achterwiel had ik niet het gevoel dat het echt stijf is, en btw ben geen zwaargewicht!

Heb vergelijkings materiaal daar ik nog een set Campa Nucleon heb, deze zijn zeker stijver. Heb i.p.v. de ES'en een set Mavic Carbone SL gekocht en deze zijn zeker ook stijver als de ES'en en het gewichtverschil in de Limburgse heuvels is niet te merken.

ES'en kun je niet vergelijken met Zefiro's daar ES'en klimwielen zijn overigens beide wielsetten, mijn persoonlijk smaak zeer mooi, suc6 met de aanschaf.
YFood !!!

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 02 nov 2007 20:03

Evert Dehandsch schreef:Waarom scheuren bij iedereen die Ksyrium wielen altijd? Ik heb al met SL, ES en Aksium gereden. En bij geen enkele set scheurden de wielen of reed ik er een spaak uit...

In jouw geval om even door te gaan over de ES wielen: ik heb hier een heel seizoen wedstrijden mee gereden en getraind. Nooit heb ik problemen gehad met de wielen, geen scheuren, geen spaakbreuk. Heb éénmaal een slagje gehad door een valpartij maar die kon ik er vlot uitwerken. Dus waarom de ES wielen niet nemen?

Over die Zefiro wielen heb ik daarentegen nog maar weinig gehoord. Ik ken ze enkel van naam...

Ik heb SL wielen gehad 1x scheur in velg gehad tussen de spaken, ES tijdens 3000 km vier kier spaakbreuk gehad, spaken braken af in de nippel. Dus daarom misschien geen ES zou ik zeggen.

Ik zou zeggen kies voor Campa wielen, nooit gedacht dat ik dat na 6 jaar Mavic wielsets zou zeggen, maar Campa wielen zijn zoveel beter.
Zijn stijver, lopen heerlijk door betere naven, gewoon probleemloos!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

campasuper
Forum-lid

campasuper 03 nov 2007 10:35

Voor zware rijders is een setje ES'en niet zo'n goed idee. Ik spreek uit ervaring ( AU !! ) ( ja, ECHT au ).
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

daimonet
Forum-lid

daimonet 04 nov 2007 20:57

Ik zelf weeg plusminus 73 kilo, en rijd ook met de Ksysrium ES wielen.

Ik moet zeggen dat ze ontzettend goed lopen, goede lagers.
De horizontale stijfheid vind ik echt top, zeer stijf.
Ook de verticale stijfheid vind ik goed, ik heb echt het gevoel dat deze lage velg enigzins dempend werkt. Heb de set in zowel een alu frame, als een carbon frame gereden, dus het comfort kwam niet alleen van het frame.

jweeda
Forum-lid

jweeda 04 nov 2007 21:56

Ik ben +100kg, op advies fm ES'en gekocht. Nu +/- 7500 km mee gereden, geklommen en gedaald (to max.93km/h in afd. Kuhtai) in NL, B, I, AU. Ik ben geen topper, ik klim ontzettend langzaam (ik weet het, ik heb teveel kilootjes bij me), maar m'n ES'sen hebben nog geen krimp gegeven! Ik ben er in ieder geval dik tevreden over.
There\'s more to the picture then meets the eye.

Plaats reactie