Lightweight derailleur
-
- Forum-lid
Voor die 35 gram verschil is er dan ook wel een heel groot prijsverschil : http://www.carbonfreaks.nl/winkel/light ... p-676.html
€ 829 voor een achterderailleur, dat is toch wel een beetje van het goede teveel.
€ 829 voor een achterderailleur, dat is toch wel een beetje van het goede teveel.
Zelf niet, maar als je googled kun je vast en zeker wel de ervaring vinden van een deelnemer aan de Transalp, over de weg, die deze derailleur (een tijdje geleden) gebruikte op een fiets van 5,1kg en het was ook het eerste onderdeel dat hij verving, omdat het heel gebrekkig schakelt.
Kijk anders eens op Weightweenies, daar zijn ook vast lieden met deze derailleur (al moet je de informatie die daar staat soms kritisch beoordelen).
-
- Forum-lid HC
Ik rijdt met de derailleur, getuned naar 104 gram. Schakeld even goed als Campa/Shimano en het ziet er cool uit (maar blijft teveel geld).
Let wel je hebt versie 1 van Carbon Crew (die zal op de fiets die klimmer noemt) en de versie van Carbonsports die gewoon goed schakeld maar wel wat meer kost.....
Let wel je hebt versie 1 van Carbon Crew (die zal op de fiets die klimmer noemt) en de versie van Carbonsports die gewoon goed schakeld maar wel wat meer kost.....
- robbebopper
- Forum-lid HC
Snobisme lijkt inderdaad een heel dure hobby te zijn.
-
- Forum-lid HC
Deze derailleur is het lichtste dat op de markt te krijgen is en voegt imho.wel degelijk iets toe aan het voor het overgrote deel kleurloze aanbod van de groepenleveranciers.Snobisme lijkt inderdaad een heel dure hobby te zijn
Snobisme is meer een dure Italiaan kopen omdat het de duurste op de prijslijst is en hem het jaar erop weer inruilen omdat de kleur uit is (en geloof me ik ken meerdere eigenaren die dat doen). Aan de andere kant als je het kunt betalen......
En wat betreft het raken van de spaken, dat doet campa's eigen derailleur ook soms. Bepaalde frames hebben een te slappe derailleurophanger (cervelo o.a.) waardoor een 11v derailleur de spaken in gaat als de snelspanner te hard aan wordt getrokken.
Er is wel een probleempje met de LW derailleur en sommige Lightweight wielen (ontwerpfoutje in de DT naaf) maar daar wordt aan gewerkt.
-
- Forum-lid HC
Verschilt per wiel (handwerk) zal eens wat testjes doen
- robbebopper
- Forum-lid HC
Sharkman, volgens mij is het bij jou ook al lang niet meer alleen een hobby. Dus dan telt het niet.