Ik heb momenteel naven met 6-gaats schijfbevestiging voor de schijfremmen.
[img=http://www.roseversand.de/output/pic.aspx?vid=21812]
Als ik nu nieuwe naven koop met Centerlock schijfbevestiging, (zie afbeelding hieronder) zitten de schijven dan op exact dezelfde plek als met de 6-gaats bevestiging ?
Met andere woorden: kan ik probleemloos mijn naven wisselen ( en dus van 6-gaats naaf naar Centerlock naaf gaan ) ?
[img=http://www.roseversand.de/output/pic.aspx?vid=21820]
Schijfremmen wisselen 6-gaats naar Centerlock
-
- Forum-lid
Die schijf komt op dezelfde plek als bij de 6-punts bevestiging ( je moet er wel op rekenen dat je de calipers opnieuw moet centreren). Je hebt ook nieuwe spaken nodig (in dit geval), maar ik neem aan dat je het bouwen aan een FM overlaat.
Grappig trouwens dat de steekas bij de centerlock 'verkeers om' gemonteerd is.
Maatchen schreef:Die schijf komt op dezelfde plek als bij de 6-punts bevestiging ( je moet er wel op rekenen dat je de calipers opnieuw moet centreren). Je hebt ook nieuwe spaken nodig (in dit geval), maar ik neem aan dat je het bouwen aan een FM overlaat.
Er staat nergens geschreven dat het andersom moet hoor, dat het altijd gedaan word is een tweede.
Je kunt je wielen gewoon wisselen, wel ff de boel opnieuw afstellen door de 2 bouten op je calliper los te draaien, rem inkijpen en opnieuw de bouten vastdraaien.
Groeten,
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ho!!!!! Niet helemaal juist! Ik kan geen Hope floating disks monteren met een 6 gaats-adapter op een CL naaf. Met een zeer behulpzame medewerker van B2B daar alle mogelijke adapters geprobeert en het gaat echt niet. Dus eerst passen, dan pas kopen.
Less is bore
TiesT schreef:Maatchen schreef:Die schijf komt op dezelfde plek als bij de 6-punts bevestiging ( je moet er wel op rekenen dat je de calipers opnieuw moet centreren). Je hebt ook nieuwe spaken nodig (in dit geval), maar ik neem aan dat je het bouwen aan een FM overlaat.
Er staat nergens geschreven dat het andersom moet hoor, dat het altijd gedaan word is een tweede.
Je kunt je wielen gewoon wisselen, wel ff de boel opnieuw afstellen door de 2 bouten op je calliper los te draaien, rem inkijpen en opnieuw de bouten vastdraaien.
Groeten,
Daarom schreef ik ook 'verkeerd om', tussen ' ' .......................................
Daniel1975 schreef:Ho!!!!! Niet helemaal juist! Ik kan geen Hope floating disks monteren met een 6 gaats-adapter op een CL naaf. Met een zeer behulpzame medewerker van B2B daar alle mogelijke adapters geprobeert en het gaat echt niet. Dus eerst passen, dan pas kopen.
Volgens mij gaat het hier om 6-gaats XT naar centerlock- XT............................en dat past prima.