Heb twee jaar geleden voor een kennis een alu frame in de reflecterende (witte) poedercoating laten zetten. Heb veel gezien maar niets wat net zoveel opvalt als dat. Overigens is het ook een optie om een kinesis frame te nemen en deze door een bestickeraar van reflecterende logo's te laten voorzien.
En: er is voldoende goed licht verkrijgbaar (onder ander knog dus daar zit het probleem niet....)
zichtbaarheid
-
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Gbrand schreef:josdecoach schreef:waarom dat dan?
Beetje late reactie (tenminste als je bedoelt waarom ik in de schemering fietsen gevaarlijker vind):
Ik rijd zelf ook nog wel eens auto, en zie fietsers slecht tijdens de schemering omdat fietsverlichting/reflectie er dan niet echt uit springt. Ik neem aan dat andere automobilisten hier ook last van hebben, daarom ervaar ik fietsen in de schemering als gevaarlijk(er).
Dat was idd m'n vraag!
Naast reflecterende stickers zou je ook fluoriserende stickers kunnen plakken. Want fluor valt in de schemering beter op de reflecterend. Vandaar ook de fluor en reflecterende strepen op politieauto's.
Niets is wat het lijkt..
maurice schreef:Naast reflecterende stickers zou je ook fluoriserende stickers kunnen plakken. Want fluor valt in de schemering beter op de reflecterend.
Eh, fluorescentie = onzichtbaar licht (UV) omzetten in zichtbaar licht, dus dat werkt vooral bij daglicht. (strepen die je met zo'n fluorescerende marker hebt gezet zie je ook nauwelijks bij kunstlicht)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"