Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

zichtbaarheid

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 30 okt 2007 08:30

Heb twee jaar geleden voor een kennis een alu frame in de reflecterende (witte) poedercoating laten zetten. Heb veel gezien maar niets wat net zoveel opvalt als dat. Overigens is het ook een optie om een kinesis frame te nemen en deze door een bestickeraar van reflecterende logo's te laten voorzien.
En: er is voldoende goed licht verkrijgbaar (onder ander knog dus daar zit het probleem niet....)

josdecoach
Forum-lid

josdecoach 30 okt 2007 21:30

Gbrand schreef:
josdecoach schreef:waarom dat dan?

Beetje late reactie (tenminste als je bedoelt waarom ik in de schemering fietsen gevaarlijker vind):
Ik rijd zelf ook nog wel eens auto, en zie fietsers slecht tijdens de schemering omdat fietsverlichting/reflectie er dan niet echt uit springt. Ik neem aan dat andere automobilisten hier ook last van hebben, daarom ervaar ik fietsen in de schemering als gevaarlijk(er).

Dat was idd m'n vraag!

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 03 nov 2007 16:03

Naast reflecterende stickers zou je ook fluoriserende stickers kunnen plakken. Want fluor valt in de schemering beter op de reflecterend. Vandaar ook de fluor en reflecterende strepen op politieauto's.
Niets is wat het lijkt..

goofy54
Forum-lid

goofy54 14 nov 2007 20:26

ik heb zo'n hesje die de mensen die op of aan de weg werken
ook dragen, is ideaal, draagt ook makkelijk en je ben heel goed zichtbaar,
tevens ook extra verlichting om

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 14 nov 2007 20:36

maurice schreef:Naast reflecterende stickers zou je ook fluoriserende stickers kunnen plakken. Want fluor valt in de schemering beter op de reflecterend.

Eh, fluorescentie = onzichtbaar licht (UV) omzetten in zichtbaar licht, dus dat werkt vooral bij daglicht. (strepen die je met zo'n fluorescerende marker hebt gezet zie je ook nauwelijks bij kunstlicht)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie