Hallo,
Ik zit erover te denken binnenkort een ander frame aan te schaffen. Op dit moment heb ik een Shimano Tiagra FR-443 voorderailleur, die brazed-on is, dus met een bevestigingsplaatje aan de zitbuis vastgeschroefd zit. Ook rij ik met een flatbar rond. Nu had ik wel eens begrepen dat je voor een flatbar een andere voorderailleur nodig hebt, klopt dat?
Het punt is namelijk dat mijn nieuwe frame gewoon een derailleur met klemband nodig heeft, en dat ik dus het beste de voorderailleur met het oude frame kan verkopen. Bij bike2build zie ik alleen 4403 Tiagra's te koop staan, ik neem aan dat dat dezelfde is als mijn 443? Dat zou betekenen dat de voorderailleur ook met geintegreerde shifters te gebruiken is.
Voorderrie voor flatbar en brazed-on
Volgens mij niet. Volgens mij is de klemband geintegreerd met het deel, waar bij mij een schroefdraad ingetapt zit voor de bout. Nou ja, nu je het zegt, dat deel zit met 2 imbusboutjes vast... Maar dan moet dat wel los te verkrijgen zijn.
Oww, nu kijk ik dus bij bike2build op onderdelen, en daar staat zo'n losse klemband bij, voor 11 Euro, terwijl een nieuwe derailleur 24 Euro kost. Mooi, bedankt voor de info.
Oww, nu kijk ik dus bij bike2build op onderdelen, en daar staat zo'n losse klemband bij, voor 11 Euro, terwijl een nieuwe derailleur 24 Euro kost. Mooi, bedankt voor de info.