Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Focus Milram vs. Giant Rabo

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 13 jan 2011 17:41

Sharkman waarom zou je nu wel voor een gebruikte team fiets gaan en niet voor de nieuwe teamfiets? In een ander topic raadde je een gebruikte teamfiets af.

En de Giant is met Shimano;) staat in de eerste post
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

janhaakma
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 nov 2009 17:57

janhaakma 13 jan 2011 18:13

Ik kan Sharkman hier ook niet helemaal volgen, heb ook ergens een forum van hem gevonden wat speciaal over de Izalco gaat.

In ieder geval, ik ga gewoon naar de winkel en maak daar mijn beslissing. Wanneer het de gewone TCR advanced wordt kunnen ze de zadelpen wit spuiten :-) Vind dat grote zwarte ding namelijk maar lelijk!

hond
Forum-lid
Berichten: 290
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 13 jan 2011 20:47

Sharkman 1 schreef:(overigens giant met Sram.....).

Waarom niet, omdat de Raboploeg toevallig met Shimano fietst?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 14 jan 2011 09:05

Sharkman waarom zou je nu wel voor een gebruikte team fiets gaan en niet voor de nieuwe teamfiets? In een ander topic raadde je een gebruikte teamfiets af.
Nieuwe teamfietsen bestaan eigenlijk niet hooguit is het frame nog niet afgemonteerd geweest maar ook met reservemateriaal wordt gesleept, is maar wat je onder nieuw verstaat.
Verder geeft TS aan dat hij tevreden is met Shimano dus zie ik niet het probleem in van de Giants (al geef ik de voorkeur aan Sram). En tenslotte: TS zoekt een 50 en dan is een Giant (heb niets met het merk overigens) gewoon een slimmer ontwerp dat er in die maat gewoon net wat meer uitziet als een echte fiets (De SL is een veel beter frame maar bij de gewone is kan Gijs die zwarte zadelpen in no time wit laten spuiten heb je optisch meteen ISP....
Overigens moet TS gewoon kopen wat hij mooi vindt, met beide doe je fietstechnisch geen miskoop.

glorie
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 nov 2010 14:19

glorie 14 jan 2011 09:43

Beide prima fietsen, maar..........
De onderdelengroepen zijn ook beiden uitstekend, maar...
past de fiets wel bij jou? De maatvoering, de afstelling, zijn cruciaal!
Als je flink wat geld uit wilt geven is een maatfiets altijd de beste oplossing.

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 14 jan 2011 11:54

Eens met Glorie. Het zijn allebei heel goede fietsen. Welke zit het lekkerst?

Ik zou zelf het nieuwe frame een groot voordeel vinden.
In maatje 50 zou je zomaar bij de fiets van Freire terecht kunnen komen en die heeft er toch menig sprintje aan zitten snokken.

Een frame is goed en duur omdat het stijf, licht en comfortabel is. Als de stijfheid wegvalt, betaal je vooral voor de stickers.

Heb met beide groepen geen ervaring dus daar kan ik niks over zeggen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 14 jan 2011 12:00

Frames worden niet slap door gebruik, da's gewoon een fabel (wel door een interne breuk).
Stijfheid zit overigens voor een flik deel in de wielen.

En prijs heeft niets met comfort van doen. Beide zijn stijf en licht maar ook plankhard (zeker als je ook nog eens te hoge wielen steekt)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jan 2011 14:09

En daarnaast is het vermogen wat Freire levert nu niet bepaald indrukwekkend, menig forumlid zal een hoger piekvermogen leveren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 14 jan 2011 14:34

Sharkman 1 schreef:Frames worden niet slap door gebruik
Dat dacht ik altijd. Iets waar torsie op komt, wordt toch op den duur materiaalmoe?
Sharkman 1 schreef:Stijfheid zit overigens voor een flik deel in de wielen.
Maar wielen kunnen toch wel 'slap' worden? En dat is dan toch ook door materiaalmoeheid? Of zit dat meer in de verbindingen?
Amclassic-fan schreef:En daarnaast is het vermogen wat Freire levert nu niet bepaald indrukwekkend, menig forumlid zal een hoger piekvermogen leveren.

Echt waar? Dat wist ik niet. Kom 's met nummers. Ben wel benieuwd.
Dat eigenlijk heel simpel: Freire=sprinter=veel vermogen.
Het hele idee van sprinten is toch wie het meeste vermogen kan leveren (tactiek daargelaten)?

janhaakma
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 nov 2009 17:57

janhaakma 14 jan 2011 14:55

Sharkman 1 schreef: Nieuwe teamfietsen bestaan eigenlijk niet hooguit is het frame nog niet afgemonteerd geweest maar ook met reservemateriaal wordt gesleept, is maar wat je onder nieuw verstaat.
Verder geeft TS aan dat hij tevreden is met Shimano dus zie ik niet het probleem in van de Giants (al geef ik de voorkeur aan Sram). En tenslotte: TS zoekt een 50 en dan is een Giant (heb niets met het merk overigens) gewoon een slimmer ontwerp dat er in die maat gewoon net wat meer uitziet als een echte fiets (De SL is een veel beter frame maar bij de gewone is kan Gijs die zwarte zadelpen in no time wit laten spuiten heb je optisch meteen ISP....
Overigens moet TS gewoon kopen wat hij mooi vindt, met beide doe je fietstechnisch geen miskoop.


Ik ben eruit, het wordt een TCR Advanced in maat S, waarbij de zadelpen inderdaad wit wordt gespoten, inclusief logo zoals op de ISP (omdat ik dat gewoon mooier vind). Het gewone frame voelt door de ISP op de SL iets stijver dan de SL (de SL voelt iets minder hard aan), qua rijgedrag zijn ze identiek. Normaalgesproken zit er op de gewone advanced geen volledig carbon voorvork, maar een alu/carbon vork, Rabobank wilde deze vork niet dus zit er op de gewone advanced exact dezelfde vork als op de SL.

De gewone tcr advanced is iets zwaarder omdat het carbon iets minder stijf is dan het SL carbon, waardoor er iets meer carbon in de gewone zit (om ze allebei even stijf te krijgen). Gewicht SL 1500 gram, niet SL 1750 gram.

De garantie is geregeld met Giant/Rabobank, wanneer mijn frame na een poos ineens begint te scheuren o.i.d. bel ik op en wordt e.e.a. geregeld.

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 14 jan 2011 15:12

En nu hopen op iets beter weer en dan lekker genieten van je fiets
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

Plaats reactie