Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Banden of cassette verwisselen?

coronel
Forum-lid

coronel 16 okt 2007 22:18

Ik zit met een probleempje. Tot nu toe heb ik altijd mijn gewone banden op de tacx gezet. Maar doordat ze toch wel duidelijk harder slijten dan gewoon op de weg. Heb ik besloten om mijn vorige bandenset te gaan gebruiken en de nieuwe alleen nog maar op de weg.

Dit betekend dus dat ik dus elke keer mij achterband zal moeten wisselen. Aangezien ik dit niet echt als een hobby zie. En het gewoon teveel tijd kost dacht ik, dat het een stuk gemakkelijker en sneller is om gewoon de cassette te verwisselen met een oude velg + oude band. Nu is mijn vraag kan het kwaad om de cassette elke week 2 keer te wisselen?

Ik heb er ook al aan gedacht om een extra cassette te kopen en die dan op de oude set te zetten. Maar ik ben bang dat je dan een te groot verschil gaat krijgen tussen de cassettes onderling i.v.m. slijtage.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 16 okt 2007 22:21

nieuwe (goedkope) wielenset?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 okt 2007 23:14

Ik rij al 2 jaar met 3 of 4 verschillende cassettes door elkaar op dezelfde ketting. Als je de ketting gewoon weggooit na 3000 à 4000 km is er niks aan de hand.

Los wielsetje voor de Tacx is zeker niet onhandig. Wh-500's kun je wel vinden voor een paar tientjes.

Plaats reactie