Vragen over kopen nieuwe fiets(900e)
-
- Forum-lid
Hallo,
Sinds een half jaar heb ik de oude racefiets van mijn pa om te kijken of wielrennen iets is voor mij. Het bevalt me eigenlijk erg goed en heb er daarom voor gekozen om na het seizoen(nu dus ) zelf een fiets aan te schaffen
Ik wil aan de fiets ongeveer 900e uitgeven. Ik heb al wat rondgekeken en mijn oog viel eigenlijk op de Bianchi Via Nirone. Maar die heeft een vriend van me al gekocht dus ben ik op zoek naar een andere fiets die in mijn budget past.
Welke fietsen zijn er zoal in deze categorie die er ook nog een beetje hip uitzien?
Het liefst wil ik er eigenlijk een campa afmontage op, maar die is dan weer veel duurder dan Shimano. Hoe zijn deze 2 merken eigenlijk te vergelijken? Met welke Shimano afmontage is de Campa Veloce te vergelijken?
Ik hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven voor het kopen van mijn nieuwe fiets.
Ik verwacht per jaar minimaal tussen de 2000-4000 km te gaan fietsen.
Sinds een half jaar heb ik de oude racefiets van mijn pa om te kijken of wielrennen iets is voor mij. Het bevalt me eigenlijk erg goed en heb er daarom voor gekozen om na het seizoen(nu dus ) zelf een fiets aan te schaffen
Ik wil aan de fiets ongeveer 900e uitgeven. Ik heb al wat rondgekeken en mijn oog viel eigenlijk op de Bianchi Via Nirone. Maar die heeft een vriend van me al gekocht dus ben ik op zoek naar een andere fiets die in mijn budget past.
Welke fietsen zijn er zoal in deze categorie die er ook nog een beetje hip uitzien?
Het liefst wil ik er eigenlijk een campa afmontage op, maar die is dan weer veel duurder dan Shimano. Hoe zijn deze 2 merken eigenlijk te vergelijken? Met welke Shimano afmontage is de Campa Veloce te vergelijken?
Ik hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven voor het kopen van mijn nieuwe fiets.
Ik verwacht per jaar minimaal tussen de 2000-4000 km te gaan fietsen.
-
- Forum-lid
BigM schreef:canyon ,stevens,cube,red bull
Thx! Heb even rondgekeken en moet zeggen dat de starters fietsen van deze merken er al best gaaf uit zien(iig beter dan de start fietsen van de betere/duurdere merken).
Overigens denk ik nu dat 900e misschien wat krap aan is. Misschien dat ik naar 1000-1100 moet...
Ik dacht bij 900e dat je bedoelde dat je snapte dat je de 900ste bent die hier dezelfde vraag stelt
Helaas, het ging weer om euro's. Er zit een zoekfunctie op dit forum hoor!
De verschillen tussen campa/shima/sram staan bijvoorbeeld volledig uitgelegd in het eerste topic van de onderdelen categorie.
Helaas, het ging weer om euro's. Er zit een zoekfunctie op dit forum hoor!
De verschillen tussen campa/shima/sram staan bijvoorbeeld volledig uitgelegd in het eerste topic van de onderdelen categorie.
-
- Forum-lid
GastheerG schreef:De komende maanden is perfecte tijd om een fiets te kopen omdat de 2007 modellen weg moeten.
En waarom ook niet de Bianchi. Dat je met je vriend geen vriendin wil delen bergijp ik maar de Via Nirone met een Camapa groepje is toch een heel mooi fietsje.
Maar nogmaals kijk vooral goed naar de aanbiedingen want de komende maanden kan je echt voor heel weinig een heel knappe fiets kopen. Struin gewoon wat grote winkels en sites af.
Dat is ook de reden om juist nu een fiets uit te zoeken Ik ga volgende week ook naar Bikemotion, misschien dat ik daar wat op de kop kan tikken
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
hallo, ik heb zelf 2 maanden geleden voor 1100 euro een Batavus Competition bij de plaatselijke fm gekocht. Deze is kompleet afgemonteerd met shimano ultegra en heeft goede mavic aksium wielen.
Fiets er nu 2 maanden op en hij bevalt perfect
groetjes en suc6, ptho
Fiets er nu 2 maanden op en hij bevalt perfect
groetjes en suc6, ptho
ptho
-
- Forum-lid
Amclassic-fan schreef:Op de Bikemotion worden geen fietsen verkocht, de Bikemotion is alleen maar om jezelf alvast lekker te maken
Dat is jammer Wordt er echt helemaal niets verkocht op Bikemotion? Is het meer te vergelijken met de autosalon in Geneve?
Dan daar ideeën op doen en de volgende dag bij de echte winkels(Salden en Dahmen staan op de planning) gaan kijken
misschien is een ''huismerk'' van een plaatselijke fietsen maker een optie