Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Problemen met Polar CS200cad

henry
Forum-lid

henry 12 okt 2007 17:28

25 november 2005 kochten mijn vrouw en ik een Polar CS200cad. Inmiddels hebben we in totaal 4 racefietsen volledig uitgerust met snelheids- en cadanssensoren.

Ik heb altijd problemen gehad met de hartslag registratie; in meer dan de helft van mijn trainingen heb ik een maximale hartslag van 210-235. Dit gebeurt zowel binnen op de hometrainer als bij trainingen op de weg.

Ik heb dit ongemak altijd maar voor lief genomen, maar nu zijn binnen anderhalve maand tijd beide computertjes defect geraakt. Bij mijn vrouw is het display bijna niet meer te lezen en ook bij mij is het display niet helemaal duidelijk meer, maar ook de linkse en middelste knop werken plotseling niet meer.

Polar adviseert ze beide terug te sturen, maar erkent ook dat het best wel prijzig kan zijn. Ze geven als voorbeeld €19,50 voor een batterij vervangen en daar komen dan natuurlijk nog de verzendkosten bij. Op mijn vraag of ik losse computertjes kan kopen wordt ontkennend geantwoord. Ik moet een complete set kopen:(

Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen en belangrijker hebben jullie oplossingen/tips?
Mijn waarschuwing is weggehaald!?

Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 okt 2007 18:19

Het is helaas een bekend probleem van de Polar CS200 cad. Er zijn heel veel mensen die er problemen mee hebben. Er zit weinig anders op dan terugsturen.

timper
Forum-lid

timper 12 okt 2007 19:55

Klein vraagje : is dit alleen bij dit model zo, of ook bij de 100/4OO? Ik heb mijn polar nu al vier jaar naar alle tevredenheid maar ik overweeg wel de combi hartslag/snelheidsmeter. Soms piekt hij inderdaad naar 200 en erboven en soms ben ik 'dood'. Waarschijnlijk storingen.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

henry
Forum-lid

henry 12 okt 2007 20:27

timper schreef:Soms piekt hij inderdaad naar 200 en erboven en soms ben ik 'dood'. Waarschijnlijk storingen.

Ik weet niet met welke modellen er problemen zijn, maar mijn CS200cad "verklaart mij wekelijks zo'n 5 tot 6 keer dood" ;)

@ havana dank je voor de weinig opbeurende info :p

mgeelen
Forum-lid

mgeelen 15 okt 2007 12:19

Heb mijn computertje ook ( buiten de garantieperiode ) opgestuurd, omdat deze doordat hij gevallen was, een wazig display had ( was bijna niet meer te lezen ).

Netjes opgelost door polar, voor de prijs van een batterij.
De batterij van mijn speedsensor was een maand later ook leeg, en deze hebben ze gratis vervangen. Dus qua service ben ik zeker tevreden.

Die 'afwijkende hartslag' heb ik ook wel eens, maar nooit heel lang. Maak je die band om je borst een beetje nat van tevoren? Dit helpt bij mij vrij goed.

henry
Forum-lid

henry 15 okt 2007 12:27

Ik heb tot 25 november nog garantie heb ik net nagekeken, misschien moet ik ze beide toch maar opsturen.

Ik maak altijd de contacten van de borstband nat. Blijkbaar heb ik gewoon een maandagmorgenexemplaar. Mijn vrouw heeft het probleem van extreem hoge hartslag namelijk niet.

ron69
Forum-lid

ron69 05 nov 2007 12:09

Ik heb dit probleem ook af en toe. Maar eigenlijk alleen als de borstband idd niet nat (meer) is. Ik heb gemerkt dat bij een rustig tempo of afdaling, dus weinig zweet, de borstband blijkbaar droger wordt en minder contact maakt. Ga ik weer zweten (bergop bv) dan werkt alles weer.
Ook heb ik het probleem gehad van het wazig worden of zelfs uitvallen van het display:
- Bij te lang in de zon stilgestaan op het terras, oplossing: altijd van de fiets verwijderen als je op het terras gaat zitten in de zomer!
- Spontaan (waarschijnlijk een keer te hard laten vallen?), oplossing: openmaken en contactpunt met de batterij lichtjes wat bijbuigen, zodat deze weer beter tegen de batterij aan kwam.
Verder heb ik nog af en toe dat de computer om de zoveel tijd op pauze springt en dan even later weer verder gaat zonder reden (dus geen hoogspanningsmast of spoorweg, want dan wil het ook wel eens gebeuren), oplossing: open maken, batterij er uit en op z'n kop (opening naar boven) een nachtje laten liggen om het vocht eruit te laten trekken.
Als alles werkt is het echt een hele fijne fietscomputer hoor. :rolleye:

Plaats reactie