Het gewicht van de wielrenner
Ik vind dit toch wel een opvallend topic. Andy Schleck weegt 67kg bij 186cm en die zegt al dat hij schrikt als hij 's ochtends in de spiegel kijkt. Een heel aantal forumleden heeft dus een BMI dat nog een stuk lager ligt.
Ik ook (19,5) ik oog echter helemaal niet zo mager. Dit komt veelal doordat mensen of nog in de groei zijn (relatief minder spieren) of dat ze gewoon een slankere bouw hebben.
Andy Schleck zou waarschijnlijk een forse, sterke kerel geweest zijn als hij niet aan wielrennen had gedaan.
Andy Schleck zou waarschijnlijk een forse, sterke kerel geweest zijn als hij niet aan wielrennen had gedaan.
fietsen, da\'s mijn verzetje!
77 kg bij 1.83... maar dik? nee Ik moet de eerste nog tegenkomen die mij dik noemt. (juist het afgelopen jaar m'n best gedaan er 5 kilo (spier) bij te krijgen)
Gewicht zegt ook niet alles...
Laat mij dan maar minder klimmen, ik pak de plaatsnaambordjes wel
Gewicht zegt ook niet alles...
Laat mij dan maar minder klimmen, ik pak de plaatsnaambordjes wel
Wat een biafra hier zeg. Tegen de 190cm en rond de 70 kg is , in mijn optiek, behoorlijk licht. Licht roeien vond ik al voor halve gehandicapten, maar sommige hier maken misschien og een kans . Voor licht roeien heb je wel wat meer spieren 'nodig' dan op een fietsen zitten, ,maar toch.
190 cm met een kilootje of 85 vind ik prima acceptabel al zullen er intermenselijke verschillen zijn qua percentages vet. Ik kan rustig stellen dat ik rond mijn topprestaties rond de 85 kg woog en 194 ben en er hier weinig rond hangen die mij er met 10 of 20 kilo minder zouden afrijden.
Alstublaft.
[quote="perik"]Ik vind dit toch wel een opvallend topic. Andy Schleck weegt 67kg bij 186cm en die zegt al dat hij schrikt als hij 's ochtends in de spiegel kijkt. Een heel aantal forumleden heeft dus een BMI dat nog een stuk lager ligt.[/quote]
Kwestie van gewenning (wat die spiegel betreft ). Sommige mensen zullen mij er ongezond mager uit vinden zien, maar ik voel me prima en ben echt niet vaker ziek dan iemand anders (mijn laatste serieuze griepje is alweer een jaar of 10 geleden). Ik zou best een kilo of 5 aan willen komen, maar dat lukt bijna niet. Ik heb wel een soort van dieet wat ik af en toe probeer te volgen (als ik weer eens gemotiveerd ben), waardoor ik een beetje aan zou moeten komen, maar dan moet ik zo godsgruwelijk veel eten dat het niet leuk meer is. Ik kan er verder niet mee zitten, liever een paar kg ondergewicht dan overgewicht.
Kwestie van gewenning (wat die spiegel betreft ). Sommige mensen zullen mij er ongezond mager uit vinden zien, maar ik voel me prima en ben echt niet vaker ziek dan iemand anders (mijn laatste serieuze griepje is alweer een jaar of 10 geleden). Ik zou best een kilo of 5 aan willen komen, maar dat lukt bijna niet. Ik heb wel een soort van dieet wat ik af en toe probeer te volgen (als ik weer eens gemotiveerd ben), waardoor ik een beetje aan zou moeten komen, maar dan moet ik zo godsgruwelijk veel eten dat het niet leuk meer is. Ik kan er verder niet mee zitten, liever een paar kg ondergewicht dan overgewicht.
[quote="eelcoz"][quote="perik"]Ik vind dit toch wel een opvallend topic. Andy Schleck weegt 67kg bij 186cm en die zegt al dat hij schrikt als hij 's ochtends in de spiegel kijkt. Een heel aantal forumleden heeft dus een BMI dat nog een stuk lager ligt.[/quote]
Kwestie van gewenning (wat die spiegel betreft ). Sommige mensen zullen mij er ongezond mager uit vinden zien, maar ik voel me prima en ben echt niet vaker ziek dan iemand anders (mijn laatste serieuze griepje is alweer een jaar of 10 geleden). Ik zou best een kilo of 5 aan willen komen, maar dat lukt bijna niet. Ik heb wel een soort van dieet wat ik af en toe probeer te volgen (als ik weer eens gemotiveerd ben), waardoor ik een beetje aan zou moeten komen, maar dan moet ik zo godsgruwelijk veel eten dat het niet leuk meer is. Ik kan er verder niet mee zitten, liever een paar kg ondergewicht dan overgewicht. [/quote]
+1!!
Je moest eens weten wat ik op een dag eet...
Nu ik weer vol in training ben eet ik soms pasta tot ik echt niet meer kan
Ik prop me da letterlijk tot aan de rand vol!
En dat is echt geen pretje...
Maar doe ik het niet dan verlies ik gewicht, en waar haalt je lichaam de energie die het tekort komt het eert vandaan....
Je spieren!
Het trainen is 1, GOED eten is een bijna even grote opgave...
Kwestie van gewenning (wat die spiegel betreft ). Sommige mensen zullen mij er ongezond mager uit vinden zien, maar ik voel me prima en ben echt niet vaker ziek dan iemand anders (mijn laatste serieuze griepje is alweer een jaar of 10 geleden). Ik zou best een kilo of 5 aan willen komen, maar dat lukt bijna niet. Ik heb wel een soort van dieet wat ik af en toe probeer te volgen (als ik weer eens gemotiveerd ben), waardoor ik een beetje aan zou moeten komen, maar dan moet ik zo godsgruwelijk veel eten dat het niet leuk meer is. Ik kan er verder niet mee zitten, liever een paar kg ondergewicht dan overgewicht. [/quote]
+1!!
Je moest eens weten wat ik op een dag eet...
Nu ik weer vol in training ben eet ik soms pasta tot ik echt niet meer kan
Ik prop me da letterlijk tot aan de rand vol!
En dat is echt geen pretje...
Maar doe ik het niet dan verlies ik gewicht, en waar haalt je lichaam de energie die het tekort komt het eert vandaan....
Je spieren!
Het trainen is 1, GOED eten is een bijna even grote opgave...
mijn Flickr
-
- Forum-lid
Momenteel 79 kilo bij 1 meter 85. Zeer tevreden mee, zeker als in ogenschouw neem dat ik vorig jaar nog 86 kilo. Nu wil ik stabiliseren, het moet wel gezond blijven.
Momenteel weeg ik 68,5 bij bijna 1.70 (ja, het scheelt een centimeter :p ) vind ik net ff te zwaar eerlijk gezegd rond de 63.5.
Ik begrijp trouwens nooit waarom je er als wielrenner zo uitgemergeld uit moet/wil zien youri van gelder weeegt ook maar 63 kilo en is nou niet bepaald mager uiteraard is het een krachtsporter maar toch.
Ik begrijp trouwens nooit waarom je er als wielrenner zo uitgemergeld uit moet/wil zien youri van gelder weeegt ook maar 63 kilo en is nou niet bepaald mager uiteraard is het een krachtsporter maar toch.