Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

MTB route Zuid Oost Veluwe

r.hilferink
Forum-lid

Gebruikersavatar r.hilferink 09 okt 2007 23:13

Nu de racefiets netjes gepoetst op zolder staat, kan de stof van de MTB worden gefietst. Zoals elke winter (en af en toe ook in de overige jaargetijden) ben ik veel te vinden op de MTB route Zuid Oost Veluwe (52 km).
Nu wil ik graag weten of de meeste MTB-ers en met de klok mee of tegen de klok in fietsen....
Het lijkt er nl. op dat ik als 1 van de weinigen met de klok mee fiets.
Kan iemand mij ook aangeven of er verschil bestaat (zwaarder?) tussen klok mee of klok tegen?

Merida Mission!
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

herman.b
Forum-lid

herman.b 10 okt 2007 02:19

Ik kom daar ook wekelijks en heb het idee dat de meerderheid met de klok mee fietst. Volgens mij maakt het qua intensiteit niets uit als je hetzelfde rondje neemt. Je kijkt er wel anders tegen aan als je het eens afwisselt . Het lijkt dan net een andere route. Als je afwisselt zie je dan ook ineens andere paadjes en dingen die je vanuit de andere richting niet opvallen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 okt 2007 09:52

Is dat de Posbankroute?
Daar is wel degelijk verschil of je mee of tegen de klok in rijdt. Scheelt 5-10 min.
Less is bore

speed@
Forum-lid

speed@ 10 okt 2007 21:22

Met de klok mee pak je mijn lievelingssingletrack bij Beekhuizen het mooiste. Tegen de klok in is het een klootstukje vals plat omhoog.

Ach...van beide is iets te zeggen. Ik probeer de mooiste stukjes van de betere kant te rijden. Sommige gedeeltes dus met de klok mee en andere delen weer tegen de klok in. Ik rijd nooit de route helemaal, maar fiets waar ik zin in heb.
Ride on

Plaats reactie