Hoeveel watt trapt Theo Bos maximaal
tja tuss peta en boss kan je moeilijk eenvergelijking maken boss traind gewoon op korte explosiviteit terwijl peta over het algemeen lange duur traindt met intensiever blokken en extensief
. vraag aan boss maar eens of hij 3 uur wil traine buiten op de weg hij zal er wel voor passes als hij in zijn koers seizoen zit.
cavendisch haalt maar iets van een 1500 a 1600 watt dit haal ik ook wel in een sprint maar om te zeggen dat ik hem klop no way
. Er zijn gewoon veel te veel factoren die mee spelen voor een vergelijking.
. vraag aan boss maar eens of hij 3 uur wil traine buiten op de weg hij zal er wel voor passes als hij in zijn koers seizoen zit.
cavendisch haalt maar iets van een 1500 a 1600 watt dit haal ik ook wel in een sprint maar om te zeggen dat ik hem klop no way

om 74 km/u te rijden (zijn record op 200m), moet je (fysisch gezien) iets van 1800 Watt leveren. dus die 2100-2400 piek zal grofweg wel kloppen.
die piek van hoy tijdens squat is totaal niet te vergelijken. en ronnie coleman is weer een ander verhaal, natuurlijk
die heeft teveel luchtweerstand en er past geen frame meer tussen zijn benen
die piek van hoy tijdens squat is totaal niet te vergelijken. en ronnie coleman is weer een ander verhaal, natuurlijk

Hehe ik denk dat er sowieso een frame van massief titanium nodig is om die kerel te houden. En dan ook geen klassieke vorm.
Maar hoeveel watt zou dit zijn?
http://www.youtube.com/watch?v=uSNvEpH2L1o
Maar hoeveel watt zou dit zijn?
http://www.youtube.com/watch?v=uSNvEpH2L1o
[Nerd modus aan]
* Ronnie trapt 2300 lbs = 1043 kg weg over een afstand van ca. 40 cm.
* Het leg-press apparaat staat onder een hoek van ca 45 graden
* Ervan uitgaande dat het apparaat heel goed gelagerde wieltjes heeft, stopt Ronnie er 1043*9,81*.4*wortel(2)/2 = 2894 J aan energie in per herhaling
* Het kost Ronnie steeds ca 1 s om het gewicht weg te duwen, dus 2894 W
[/Nerd modus uit]
Nauwelijks meer dan Theo zou je zeggen? Klopt, het verschil is dat Theo z'n vermogen haalt uit zeer hoge contractiesnelheden en Ronnie uit zeer hoge krachten. Conclusie: Ronnie past niet op een fiets, want 90x11 is niet te monteren
* Ervan uitgaande dat het apparaat heel goed gelagerde wieltjes heeft, stopt Ronnie er 1043*9,81*.4*wortel(2)/2 = 2894 J aan energie in per herhaling
[/Nerd modus uit]
Nauwelijks meer dan Theo zou je zeggen? Klopt, het verschil is dat Theo z'n vermogen haalt uit zeer hoge contractiesnelheden en Ronnie uit zeer hoge krachten. Conclusie: Ronnie past niet op een fiets, want 90x11 is niet te monteren

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
53x11 schreef:[Nerd modus aan]
[/Nerd modus uit]
Jij studeert/studeerde Natuurkunde?
Anti-Spacers!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat is gewoon middelbare school havo natuurkunde. Maar gelukkig hoef je niet zo'n hoog piekvermogen te kunnen leveren om een beetje te fietsen. Toen ik vorig jaar nog een Powertap had ben ik nooit boven de 1000 Watt uitgekomen, ik ben alles behalve een sprinter.