Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

shirt voor het voor- / najaar

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 okt 2007 12:59

Skiën in een trui, dat is eigenlijk toch wel van de gekken tenzij je een mooi weer skiër bent. Als je in een stoeltjeslift zit met -10 graden en windkracht 6 + sneeuwstorm is een trui echt no way warm genoeg. Als je een flinke smak maakt is je hele trui bovendien nat. En waar laat je al je spullen?

Ik heb toch echt superervaringen met North Face, in het bijzonder de Hyvent lijn. Mijn Freedom Pant bijvoorbeeld, is ongeveer zo dik als een normaal t-shirt en houdt mijn benen gewoon warm, zelfs bij -10 + wind. En dat terwijl ik echt een notoire koukleum ben.

marz
Forum-lid

marz 10 okt 2007 13:25

Ik ga met Havana mee, ben veel in winters in Noorwegen geweest met extreem weer, en de North Face uitrusitng heeft me er altijd doorheen geholpen.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 10 okt 2007 15:16

havana schreef:in het bijzonder de Hyvent lijn.

Euh, Hyvent is geen Gore. Hyvent is de goedkopere lijn van The North Face. In de duurdere lijn zit juist Gore verwerkt.

Maar skien in een trui kan alleen bij heel goed weer en is dus ook geen oplossing. Ik vind Gore windstopper nog het beste ademen, zoals bijvoorbeeld in fleece of softshell jassen wordt gebruikt. Gore-tex zoals in hardshell jassen draag ik enkel bij veel regen. Had ik al gezegd dat ik ritsjes erg handig vind? :D

mouse1277
Forum-lid

mouse1277 10 okt 2007 18:59

havana schreef:Dan kun je beter investeren in een Gore Bikewear N2S jasje.

Ik ben even aan het googlen geweest, maar kom er niet helemaal uit.
welke bedoel je nu precies en waar is deze online te koop?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 okt 2007 22:32

Next To Skin, te koop bij Rose.de

Dat in Hyvent geen Gore zit ben ik met je eens (dit is gewoon een feit).

Dat Hyvent een goedkope lijn van North Face is, klopt gewoon niet. (North Face spullen zijn nooit goedkoop trouwens). Zowel bij mijn Hyvent broek als bij mijn jas kan ik trouwens ook luchtritjes open zetten.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 10 okt 2007 23:56

Hyvent is een stof dat The North Face heeft 'uitgevonden', zoals heel veel merken een 'speciale' stof uitvinden met magische kenmerken. Over het algemeen zit Hyvent in de goedkopere lijn. In de duurdere jassen zit meestal Gore-Tex, Gore-Paclite, Gore-whatever. Tegenwoordig ook eVent (stof van Vaude als ik het goed heb). Ik kan er niets anders van maken.

The North Face spullen dekken een heel breed gebied. Het middensegment met hun Hyvent-produkten en het topsegment met hun spullen waar ze Gore in gebruikt hebben. De spullen in het middensegment noem ik dan de goedkopere producten. Los van de stofjes die TNF gebruikt kun je bovendien ook stellen dat TNF over het algemeen goedkoper is dan Mammut, Haglofs en Arc'tyrex (als ik het goed geschreven heb).

Plaats reactie