Problemen Gazelle V.5
Hallo, mede forummers.
Zoals de meesten wel zullen weten heb ik vorige week donderdag mijn Gazelle V.5 gehaald (nieuw) en gisteren ben ik tot de ontdekking gekomen toen ik groot-groot teruguit trapte ik mijn ketting er helemaal afgooide bovenop mijn bracket, en dat de ketting mijn lak daar had weggeschraapt en ik dus met een stuk ongelakt aluminium beef zitten. Dus ik vandaag naar de fietsenmaker (waar ik hem ook gekocht heb) en ze vertelden mij dat ik mijn fiets daar moest laten en ze wel zouden kijken. Nou konden ze na het bekeken te hebben de oorzaak niet vinden en nu zit ik tot dinsdag zonder fiets, (dan kunnen ze gazelle bellen) moet de lakschade onder de garantie vallen (ze zouden hem herlakken met blanke lak lijkt me (ze zeiden immers toe dat ik hem morgen weer zou hebben)) dus is gazelle genoodzaakt mijn frame te herlakken in dezelfde kleur?? (de derr. problemen zullen ook wel opgelost worden denk ik (heeft iemand ook een idee wat daaraan kan schelen (shimi ultegra)??
Het is een heel verhaal maar heel erg bedankt aan degenen die mij antwoorden zouden kunnen geven!!
Rik
Zoals de meesten wel zullen weten heb ik vorige week donderdag mijn Gazelle V.5 gehaald (nieuw) en gisteren ben ik tot de ontdekking gekomen toen ik groot-groot teruguit trapte ik mijn ketting er helemaal afgooide bovenop mijn bracket, en dat de ketting mijn lak daar had weggeschraapt en ik dus met een stuk ongelakt aluminium beef zitten. Dus ik vandaag naar de fietsenmaker (waar ik hem ook gekocht heb) en ze vertelden mij dat ik mijn fiets daar moest laten en ze wel zouden kijken. Nou konden ze na het bekeken te hebben de oorzaak niet vinden en nu zit ik tot dinsdag zonder fiets, (dan kunnen ze gazelle bellen) moet de lakschade onder de garantie vallen (ze zouden hem herlakken met blanke lak lijkt me (ze zeiden immers toe dat ik hem morgen weer zou hebben)) dus is gazelle genoodzaakt mijn frame te herlakken in dezelfde kleur?? (de derr. problemen zullen ook wel opgelost worden denk ik (heeft iemand ook een idee wat daaraan kan schelen (shimi ultegra)??
Het is een heel verhaal maar heel erg bedankt aan degenen die mij antwoorden zouden kunnen geven!!
Rik
Hij stond toen ook groot-groot (52-25) en wordt hij niet te kort bij klein-klein (ik heb een triple he)maar is dat serieus want het schakeld perfect?? (ik loop morgen nog naar mijn FM)
in de handleiding van shimano staat ook dat het niet goed is om de ketting voor op het grote blad te leggen (de 52) en achter op ongeveer de lichtste versnelling ( de 25) en dat er dan kans is dat de ketting eraf gaat, dan kun je beter iets eerder op het binnen blad gaan en achter iets zwaarder laten liggen.
Maar het hebeurt ook gewoon als ik mijn fiets rustig achteruit rijdt.
maar bij een stoplicht schakel ik gewoon altijd voledig terug achter.
En die handleiding heb ik niet gekregen.
Rik
maar bij een stoplicht schakel ik gewoon altijd voledig terug achter.
En die handleiding heb ik niet gekregen.
Rik
Maar het gaat er vooral om dat het rustig gebeurt.
En mijn FM weet het ook niet dus wat er is weten zij noch ik, en ze hopen dat gazelle het weet.
Heeft iemand anders toevallig nog een idee wat het zou kunnen zijn?
Heeft er iemand iets te zeggen over mijn kettinglengte? (zie Gazellig!! in het onderschrift)
En mijn FM weet het ook niet dus wat er is weten zij noch ik, en ze hopen dat gazelle het weet.
Heeft iemand anders toevallig nog een idee wat het zou kunnen zijn?
Heeft er iemand iets te zeggen over mijn kettinglengte? (zie Gazellig!! in het onderschrift)
Het is gewoon logisch dat je niet groot-groot (zoals jij dat noemt) gaat rijden. Da's vragen om problemen. Staat inderdaad in Shimano informatie maar ook zonder die informatie kun je dat zelf wel bedenken.
Ik kan me niet voorstellen dat Gazelle daar iets aan gaat doen
Ik kan me niet voorstellen dat Gazelle daar iets aan gaat doen
Een groep en zeker ultegra en D.A moeten volgens mij gewoon op elk verzet moeten werken en ik ga straks eens naar mijn FM om te vragen wat zij van mijn kettinglengte vinden. Het lijkt mij dat de FM vakkundig genoeg is om te weten dat het niet kan volgens Shimano dus lijkt het mij dat het gewoon niet zo hoort.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 sep 2007 15:10
als een ketting zo schuin ligt gaat ie er natuurlijk van af dat is gewoon heel erg logish.
Maar hebben die banden plakkers da nie door dan.
Ik neem aan dat ze daar wel iets van weten toch???
Maar hebben die banden plakkers da nie door dan.
Ik neem aan dat ze daar wel iets van weten toch???
sram for live baby
Voor op het buitenblad en achter op het allergrootste kransje moet je gewoon nooit doen, en zeker niet met een triple, want daarop staan de voorbladen verder naar buiten dus komt je ketting nóg schuiner te staan dan bij een dubbel....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 sep 2007 15:10
ja da klopt inderdaad bij een triple moet je dat zo ie zo niet doen
want de ketting komt dan veel te schuin te liggen
want de ketting komt dan veel te schuin te liggen
sram for live baby