Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Problemen Gazelle V.5

cannondalepower
Forum-lid

cannondalepower 29 sep 2007 16:01

maar als jij zo rijdt krijg je ook nie echt uitleg van je clubje en of je fietsmaten.

ten eerste
*die ketting die je op de foto hebt staan is lang genoeg want da kun je kijken door t (groot-groot) van jou e doen en dan moet de ketting strak liggen en dat doet hij.
*en als je zo toch rijdt dan zul je op den duur snel bij je fietsenmakertje terug staan omdat de ketting dan vervangen moet worden ivm met slijtage omdat de ketting ook niet gemaakt is om zo schuin te liggen.
*En gazelle zal dit hoogst waarschijnlijk niet vergoeden want het is geen fout in de fiets of in de aandrijving dit is gewoon een persoonlijke fout.

en dan nog een vraagje als je der. gewoon op zn grootste blad staat kan de ketting toch nooit bij de bracketpot komen want de der. houd de ketting toch tegen??

succes ermee

maatchen
Forum-lid

maatchen 29 sep 2007 16:11

Rik.A schreef:Een groep en zeker ultegra en D.A moeten volgens mij gewoon op elk verzet moeten werken en ik ga straks eens naar mijn FM om te vragen wat zij van mijn kettinglengte vinden. Het lijkt mij dat de FM vakkundig genoeg is om te weten dat het niet kan volgens Shimano dus lijkt het mij dat het gewoon niet zo hoort.

Nou, pas maar op, voor je het weet zet ie een bahco op je achterschakelaar en richt ie de kooi naar het buitenblad. Probleem opgelost.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 sep 2007 16:17

Sorry hoor, maar je moet ten aller tijden ELKE versnelling kunnen schakelen zonder direct in de problemen te raken (slijtage is een ander verhaal). Ik kan dat met allebei mijn racefietsen, geen probleem (Chorus). Bij de atb kan ik het ook, daar is alleen klein-klein onmogelijk.

EDIT: groot-groot is bij mij in het maximale geval 53x26 of 50x29.
Less is bore

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 29 sep 2007 16:34

Helemaal gelijk. Een ketting mag er nooit aflopen, in welke versnelling dan ook. De ketting moet ook altijd terug te trappen zijn, ook in elke versnelling. De fout zit duidelijk in de kettinglengte en/of de afstelling van de derailleurs (en is dus niet jou pakkie an).

rik.a
Forum-lid

rik.a 29 sep 2007 16:52

Ik heb nu mijn fiets mee terug gekregen metd e boodschap dat ik bij het stoplicht gewoon van voorblad moet wisselen maar idt vind ik niet ideaal.
Dat wat Daniel & Ponsteen zeggen vond/dacht ik ook.

@ Daniel: mijn grootste verzet is 52X25 dus ook niet extreem.

@Ponsteen: ik heb het vandaag de vraag over de kettinglengte gesteld en ze zeggen dat de fout bij Gazelle moet liggen qua kettinglengte. Want het grootste kransje was vanuit de fabiek 27 en nu met mijn cassette maar 25 dus lijkt mij dat de ketting eigenlijk alleen maar te lang kan zijn als ze het werk bij Gazelle goed hebben gedaan.

Rik
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 29 sep 2007 16:55

Rik.A schreef: @Ponsteen: ik heb het vandaag de vraag over de kettinglengte gesteld en ze zeggen dat de fout bij Gazelle moet liggen qua kettinglengte.

Ja, maar je LBS heeft die fiets verkocht....

Volgens mij is je ketting gewoon te kort, ook voor een 25.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rik.a
Forum-lid

rik.a 29 sep 2007 16:58

Dat willen ze niet echt aannemen.
Want hij wordt zo geleverd vanuit gazelle dus zal het wel zo zijn.

Ik kan natuurlijk ook schakeltjes gaan tellen op de fiets van de gazelle site en bij die van mij dan zal ik wel kijken of het overeenkomt.

is de foto te onduidelijk voor

@ Scepticus : weet jij ongeveer hoelang hij zou moeten zijn??
TWC PIJNENBURG
Gazelle

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 29 sep 2007 17:00

Rik.A schreef: Want hij wordt zo geleverd vanuit gazelle dus zel het wel zo zijn.

Da's natuurlijk een non-argument.

rik.a
Forum-lid

rik.a 29 sep 2007 17:03

Tsja het is mijn eerste (eigen) moderne fiets dus ik heb er ook weinig verstand van maar schakelen deed ie bijna perfect (tis wel een lange kooi he).
TWC PIJNENBURG
Gazelle

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 29 sep 2007 17:05

Maar wát zeiden ze precies over die kettinglengte dan?
Vonden ze m ook te kort?

rik.a
Forum-lid

rik.a 29 sep 2007 17:13

ze zeiden dat hij goed was (bijna perfect zei hij)
TWC PIJNENBURG
Gazelle

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 29 sep 2007 17:19

Scepticus schreef:Maar wát zeiden ze precies over die kettinglengte dan?
Vonden ze m ook te kort?

Op de foto is duidelijk te zien aan de stand van de achterderaillereur dat de ketting te kort is. In welke versnelling hij ook staat.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie