Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Problemen Gazelle V.5

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 29 sep 2007 17:19

Hadden ze een idee wat het anders kon zijn dan? Behalve een scheve derailleurpad en een te korte ketting kan ik op een nieuwe fiets weinig oorzaken bedenken voor je probleem namelijk.....
colnagofreak schreef: Op de foto is duidelijk te zien aan de stand van de achterderaillereur dat de ketting te kort is. En welke versnelling hij ook staat.
Ben ik dus niet de enige die dat denkt ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rik.a
Forum-lid

rik.a 29 sep 2007 17:34

En hoe vinden jullie dat mijn FM het redelijkerwijs op zou moeten lossen??

ik ben overigens eventjes schakels aan het tellen.

Zal dadelijk het aantal buitenste schakels doorgeven.
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 29 sep 2007 17:40

Rik.A schreef:En hoe vinden jullie dat mijn FM het redelijkerwijs op zou moeten lossen??

Gewoon ff een nieuwe ketting erom met 2 schakeltjes meer :)
Je oude kunnen ze dan nog wel gebruiken voor een fiets met een double.

rik.a
Forum-lid

rik.a 29 sep 2007 17:45

het toch maar 106 "rolletjes" dus dat lijkt me vrij weinig voor een l.achtervork van 408 mm
TWC PIJNENBURG
Gazelle

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 29 sep 2007 17:50

Leesvoer over kettinglengte

Edit: hmz, die Rohloff formule komt voor jou uit op 104,5 links...

rik.a
Forum-lid

rik.a 29 sep 2007 18:03

Dan zou mijn ketting dus niet genoeg gespannen moeten staan (maar dan zou ik een ander probleem moeten hebben) alleen dat is weer opgevangen door mijn lange kooi (toch??)
TWC PIJNENBURG
Gazelle

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 29 sep 2007 20:11

Als je op de foto de ketting op groot -groot hebt liggen dan is de ketting imho goed op lengte.
Echter als je van voorbladen wisselt, in dit geval van groot naar midden moet je eerst achterderr schakelen dus b.v. naar de 21 of kleiner en dan pas het grote blad schakelen.

Achteruit trappen is weinig zinvol, zeker met zo'n extreme kettinglijn kan dat problemen geven.
Verstandiger is dan om je benen stil te houden als je te hard gaat.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 sep 2007 20:13

52-25 is gewoon vragen om problemen en 't is ook nergens goed voor. Op de 19 moet je ook prima weg kunnen komen bij een stoplicht en zo niet dan is 't een mooie training voor je.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 29 sep 2007 20:16

Ja, oke. Maar dan nog mag de ketting er niet zo hard afflikkeren toch? Ik denk dat je meer kans maakt door zelf contact op te nemen met Gazelle dan bij je FM. Een FM is doorgaans niet zo dol op garantiegevallen.

cannondalepower
Forum-lid

cannondalepower 29 sep 2007 20:38

ja maare hoe kan een ketting 3 bladen naar beneden vallen als je voorderailleur ingesteld staat op het 52 blad???
Dan heb je toch nie gewoon rustig terug getrapt.
Maar als je naar gazelle zou belle dan denk ik toch dat ze je gewoon doorverwijzen naar de bandenplakkers :P

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 29 sep 2007 22:04

bluebird1 schreef:Persoonlijk denk ik dat je Gazelle erbuiten moet houden, je spreekt degene aan bij wie je de fiets gekocht hebt: juridisch het enige juiste.
Ik vraag me af wat er bij mij zou gebeuren met een dergelijke schuine kettingstand, denk dat het ook gegarandeerd mis gaat. Lullig om te zeggen, maar ik neig zeer naar eigen 'schuld, dikke bult'. Zo'n extreme kettingstand wordt ten alle tijde afgeraden, ik snap uberhaupt niet waarom je dat zou schakelen anders dan per ongeluk. Gelukkig valt de schade mee, zelf zou ik m'n lesje geleerd hebben en m'n wonden likken....

Ben blij dat jij het zegt, ;) Leek mij eerst een kwestie van een te korte ketting.
Maar wegrijden op zo'n verzet, en terug trappen op zo'n moment is vragen om problemen. Gewoon een kwestie van misschakelen!
Heb het zelf ook een keer gehad, vervelend maar shit happens!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie