XT 07 of 08?
08
tenminste, dat is wat ik gedaan heb toen ik mijn fiets bestelde
Echter bij mij was het niet zo makkelijk vergelijken voor die 100 euro meerprijs, omdat nog veel meer andere zaken wijzigden ... (en ik wilde zowiezo een wit carbon frame, welke het 2007 model niet had)
tenminste, dat is wat ik gedaan heb toen ik mijn fiets bestelde
Echter bij mij was het niet zo makkelijk vergelijken voor die 100 euro meerprijs, omdat nog veel meer andere zaken wijzigden ... (en ik wilde zowiezo een wit carbon frame, welke het 2007 model niet had)
Als je je het kunt veroorloven zou ik voor de '08 gaan. Is mooi, recent (logisch) maar zou ook beter, slijtvaster moeten zijn. Gaat vooral op voor de voorbladen.
Aan de andere kant, kun je nu wel voor heel weinig XT-07 kopen en dat is ook niet onbelangrijk
Aan de andere kant, kun je nu wel voor heel weinig XT-07 kopen en dat is ook niet onbelangrijk
Denk dat ik voor 60 € meer toch ook voor de 08 versie zou gaan. Dacht dat de hele groep weer iets lichter is, en vooral de Rapid Fire shifters zijn sterk veranderd tov de 2007 versie met meer schakelmogelijkheden en verwijderbare versnellings indicatoren.
-
- Forum-lid HC
Uiterlijk valt niet over te twisten natuurlijk, maar ik vind de 08 versie ook gewoon veel mooier ogen. Verder gaan ze natuurlijk niet een nieuwe groep inzetten die minder is dan de vorige, zodat die reden ook kan doen beslissen
- daniel1975
- Forum-lid HC
VT240 schreef:Ik heb laatst de XT '08 shifters gemonteerd en ben er erg over te spreken. Met name over de mogelijkheid tot duimschakeling. Went erg snel en schakelt super !
P3T3R
Gelukkig dat SRAM er altijd nog was. Anders waren we allemaal gedoemd om met de dualcontrol te werken. Door het succes van de SRAm triggers heeft Shimano ze door moeten ontwikkelen en weer in het assortiment op moeten nemen.
Less is bore
Daniel1975 schreef: Gelukkig dat SRAM er altijd nog was. Anders waren we allemaal gedoemd om met de dualcontrol te werken. Door het succes van de SRAm triggers heeft Shimano ze door moeten ontwikkelen en weer in het assortiment op moeten nemen.
De Rapid Fire shifters zijn altijd in het assortiment gebleven.
Gelukkig dat er Shimano is, prima kwaliteit voor een redelijke prijs.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar het liefst hadden ze alles op de DC gegooid. Konden ze ook hun schijfremmen er verplicht aan koppelen bijvoorbeeld.
Less is bore
Het is ook prima dat er meerdere spelers op de markt zijn.
Als het goed is houden ze elkaar scherp en het is ook beter voor de prijsontwikkeling.
Het zou mooi zijn als er nog enkele firma's kwailiteits mtb groepen gaan produceren.
Als het goed is houden ze elkaar scherp en het is ook beter voor de prijsontwikkeling.
Het zou mooi zijn als er nog enkele firma's kwailiteits mtb groepen gaan produceren.
In november de aandrijving vernieuwd (XT)vanwege de slijtage.
Wat opvalt is dat de voor derailleur steeds meer opschuift naar de achterzijde van de zadelbuis.
Zal wel nodig zijn voor de stevigheid.
Voor de afvoer van de modder is dat niet echt een vooruitgang.
Het is gewoon een platform geworden, waar alles op blijft liggen.
Ik heb het nog eens vergeleken met een oude DX derailleur .
Die is keurig uit de vuurlinie geplaatst en verslaat dus zijn 15 jaar jongere broer,op dit gebied, met glans.
Wat opvalt is dat de voor derailleur steeds meer opschuift naar de achterzijde van de zadelbuis.
Zal wel nodig zijn voor de stevigheid.
Voor de afvoer van de modder is dat niet echt een vooruitgang.
Het is gewoon een platform geworden, waar alles op blijft liggen.
Ik heb het nog eens vergeleken met een oude DX derailleur .
Die is keurig uit de vuurlinie geplaatst en verslaat dus zijn 15 jaar jongere broer,op dit gebied, met glans.
Zij is ook tegen