Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
HenH
- Forum-lid
HenH
11 jan 2011 14:14
Marchisiocorsa schreef:
Ik rijdt zelf sinds 2003 met meerdere typen marchisio wielen. Als je verschillende vooraanstaande fietsbladen in Nederland, Duitland of Italie hebt gevolgd, dan zou je de test gelezen hebben.
Dus als jij het zelf berijden van wielen en verschillende (altijd positieve tests) geen onderbouwing vindt. Zegt dat meer over jouw onwetendheid.
Ik zou dus niet zo'n onsympatieke houding aanemen in jouw bericht. Maar een normale vraag stellen (als dat niet te veel moeite is).
Wantrouwen is toch een kwestie zwakte. Zegt dat iets over jou?
Als ik volgens jou een onsympat(h)ieke houding aan neem dan lees dan mag jij dat vinden.
Ik heb al een vaker aan jou gevraagd wat jou band met Marchisio is, omdat het mij opviel dat jij het alleen over Marchisio hebt en nooit iets 'luchtigs' post en op die vraag heb je geen antwoord op(willen) gegeven. Ik mag hopen dat ik die vraag mag stellen, dan weet ik door wat voor bril ik jou posts kan lezen, want ze zijn erg één zijdig. Dus vandaar hier nog eens. Jou defensieve houding zegt overigens genoeg.
En nee toen ik 12 was las ik nog geen bladen over fietsen, sorry... Plaats hier dan een aantal van de tests of verwijs er in ieder geval naar dan had ik dat een keer gelezen.
En ik wantrouw niemand, jou ook niet, ik zou alleen graag wat meer onderbouwing zien bij datgene dat je vaak zegt.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
colnagofreak
11 jan 2011 18:31
HFS racert schreef:colnagofreak, ben wel benieuwd naar de verschillen tussen je eurussen en racing zero's, aangezien die eurussen in principe racing 1's zijn?
Ik kan je het nog niet vertellen, zoals gezegd nog geen meter met de zero's gereden!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
loos
- Forum-lid
loos
11 jan 2011 19:22
HFS racert schreef:colnagofreak, ben wel benieuwd naar de verschillen tussen je eurussen en racing zero's, aangezien die eurussen in principe racing 1's zijn?
Ik heb zowel Eurus als Shamal wielen en het verschil is mijn ogen minimaal. Vooral de looks. Wel blijven de Shamals 3* zo lang ronddraaien als de Eurussen als je er een slinger aan geeft, maar rijdend voell ik dat verschil niet. Campa zegt zelf dat ze iets sneller accelereren (info Bikemotion).
-
marchisiocorsa
- Forum-lid
marchisiocorsa
11 jan 2011 21:00
H&H schreef:Marchisiocorsa schreef:
Ik rijdt zelf sinds 2003 met meerdere typen marchisio wielen. Als je verschillende vooraanstaande fietsbladen in Nederland, Duitland of Italie hebt gevolgd, dan zou je de test gelezen hebben.
Dus als jij het zelf berijden van wielen en verschillende (altijd positieve tests) geen onderbouwing vindt. Zegt dat meer over jouw onwetendheid.
Ik zou dus niet zo'n onsympatieke houding aanemen in jouw bericht. Maar een normale vraag stellen (als dat niet te veel moeite is).
Wantrouwen is toch een kwestie zwakte. Zegt dat iets over jou?
Als ik volgens jou een onsympat(h)ieke houding aan neem dan lees dan mag jij dat vinden.
Ik heb al een vaker aan jou gevraagd wat jou band met Marchisio is, omdat het mij opviel dat jij het alleen over Marchisio hebt en nooit iets 'luchtigs' post en op die vraag heb je geen antwoord op(willen) gegeven. Ik mag hopen dat ik die vraag mag stellen, dan weet ik door wat voor bril ik jou posts kan lezen, want ze zijn erg één zijdig. Dus vandaar hier nog eens. Jou defensieve houding zegt overigens genoeg.
En nee toen ik 12 was las ik nog geen bladen over fietsen, sorry... Plaats hier dan een aantal van de tests of verwijs er in ieder geval naar dan had ik dat een keer gelezen.
En ik wantrouw niemand, jou ook niet, ik zou alleen graag wat meer onderbouwing zien bij datgene dat je vaak zegt.
kijk maar op deze link (site importeur benelux). Hier staan twee test. Ik heb zelf nog enkele fiets edities liggen met tests van andere Marchisio wielen. Maar die moet ik dan opzoeken en inscannen.
http://www.marchisio-benelux.com/pwpuw_page.php?UW
met 4000 tot 7000 km per jaar nog nooit een gebroken spaak, slag, of ander ongemak gehad. Dat kon ik bij mijn hangespaakte sets wielen, Mavic Ksyrium of Rolff wielen nooit zeggen.
Clubmaatjes van mij rijden zelfs al zes of zeven jaar nog veel meer kilometers. en ook hier hetzelfde resultaat.
Terwijl anderen met andere merk wielen veelal wel met problemen te maken hebben gekregen.
Beter referenties kan ik mij niet wensen. Zij bevestigen wat ik ook ervaar.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
-
HenH
- Forum-lid
HenH
11 jan 2011 21:51
Het is ook niet dat ik je niet geloof;) Het was gewoon iets dat mij op viel. En als had je een vinger in de pap bij Marchisio dan had ik dat nog steeds wel goed gevonden. Alleen had ik het dan wel graag willen weten zodat ik met een korrel zout jou reacties kan lezen. Dit is volgens jou niet het geval en ben je een zeer tevreden gebruiker die de wielen ook graag bij anderen aanbeveelt.
Al zou ik graag die testen van fiets lezen, want een fabriek(alle fabrikanten) laat zijn product natuurlijk altijd zo roze kleurig neerzetten.
Het is mooi dat het goede wielen zijn, want het zijn ook niet echt de goedkoopste. En als je van helemaal Itailiaans houdt dan is het natuurlijk makkelijk gekozen. Wat voor naven gebruikt Marchisio?
Zelf zou ik die wielen nooit kopen omdat ik vind dat de wielen te druk zijn, ik houd van wielen met zo weinig mogelijk letters etc.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
kort
- Forum-lid
kort
11 jan 2011 23:36
colnagofreak schreef:Ik heb tussen kerst en oud en nieuw een setje Zero's gekocht, bij Hopmans voor 649.
Nog geen meter mee gereden, maar qua looks in ieder geval erg mooi.
Hebben inderdaad ceramische lagers.
Ik heb wel een set Eurus, en die bevallen uitstekend, wel vrij hard en stijf.
Fulcrum schijnt iets meer vergevingsgezind te zijn.
Ik ben ook nieuwsgierig naar het verschil tussen deze wielen. Ik dacht aan Eurus maar begin te twijfelen vanwege de hardheid van de wielen. Maar als Fulcrums (Zero of Racing 1) vergevingsgezinder zijn lijkt me dat prettiger. Heeft iemand ervaring met beide types?
Ik heb al gelezen dat Neutrons wat dat betreft ook goed zijn, maar ik vindt de Fulcrums beter bij mijn fiets passen.
-
marchisiocorsa
- Forum-lid
marchisiocorsa
12 jan 2011 00:39
H&H schreef:Het is ook niet dat ik je niet geloof;) Het was gewoon iets dat mij op viel. En als had je een vinger in de pap bij Marchisio dan had ik dat nog steeds wel goed gevonden. Alleen had ik het dan wel graag willen weten zodat ik met een korrel zout jou reacties kan lezen. Dit is volgens jou niet het geval en ben je een zeer tevreden gebruiker die de wielen ook graag bij anderen aanbeveelt.
Al zou ik graag die testen van fiets lezen, want een fabriek(alle fabrikanten) laat zijn product natuurlijk altijd zo roze kleurig neerzetten.
Het is mooi dat het goede wielen zijn, want het zijn ook niet echt de goedkoopste. En als je van helemaal Itailiaans houdt dan is het natuurlijk makkelijk gekozen. Wat voor naven gebruikt Marchisio?
Zelf zou ik die wielen nooit kopen omdat ik vind dat de wielen te druk zijn, ik houd van wielen met zo weinig mogelijk letters etc.
Marchisio naven zijn 100% eigen fabrikaat. Iets dat bijna een must is als je wielen maakt. Velgen en spaken laten ze op eigen specificatie maken. Het bijzondere is dat je body van het achterwiel zonder gereedschap kan wisselen, In een huishouden waar Campa 9, 10 en 11 speed en Shitmano 10 speed worden gebruikt is dat heerlijk. Tevens moet je denken aan verschillende cassettes voor het vlakke of voor in de bergen.
Functionaliteit als dit maakt de wielen juist helemaal niet duur. Want uiteindelijk kopen we toch allemaal functionaliteit.
Heb eenmaal het genoegen mogen smaken de fabriek te mogen bezoeken tijdens een vakantie in Italie.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
-
cmc24
- Forum-lid
cmc24
12 jan 2011 00:47
@ Marchisiocorsa, als ik uw post's lees moet ik iedere keer aan een reclame-spotje van televisie denken waarin gezegd word "ik heb 'm zelf ook"! Lmao.
En dat nb. de importeur van uw favo. merk 2 positieve tests publiceerd is natuurlijk volkomen begrijpelijk...
On topic, +1 voor Fulcrum R1 (liefst de 2010 versie in zilver) Ik heb ze zelf ook lol!
BeOne Rosso
-
marchisiocorsa
- Forum-lid
marchisiocorsa
12 jan 2011 01:10
cmc24 schreef:@ Marchisiocorsa, als ik uw post's lees moet ik iedere keer aan een reclame-spotje van televisie denken waarin gezegd word "ik heb 'm zelf ook"! Lmao.
En dat nb. de importeur van uw favo. merk 2 positieve tests publiceerd is natuurlijk volkomen begrijpelijk...
On topic, +1 voor Fulcrum R1 (liefst de 2010 versie in zilver) Ik heb ze zelf ook lol!
Ah een Beone gebruiker. Die heb ik ook thuis staan.
-
cva
- Forum-lid
cva
12 jan 2011 07:09
waarom geen mavic wielen??
wegen in dezelfde prijsklasse lichter dan fulcrums of campa
-
maartenvr4
- Forum-lid
maartenvr4
12 jan 2011 08:13
De Mavics staan er in de eerste post ook bij hoor als alternatief. En qua gewicht scheelt het niet veel, de Ksyrium SL ligt tussen de racing 1 en de zero als ik het goed heb bekeken gisteren maar ze liggen alle 3 tussen de 1400 en 1500g. Maar als ik zei dat er toch echt wel veel positive reacties zijn ivm de Fulcrum wielen dan kan dat mi geen toeval zijn...
-
havana
- Forum-lid HC
havana
12 jan 2011 08:53
Marchisio naven zijn 100% eigen fabrikaat. Iets dat bijna een must is als je wielen maakt.
Het reclameverhaaltje wordt nu wel heel doorzichtig. Dit is echt klinkklare onzin.
Het nut van makkelijk een body kunnen wisselen zie ik trouwens zo 123 niet, voor verreweg de meeste fietsers is dat helemaal niet relevant.
Mavic is overigens niet te vergelijken met Campa / Fulcrum, kwaliteit is toch duidelijk minder en het gewicht is echt niet veel lager.