Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
14 jan 2011 15:52
colnagofreak schreef:
Zo te zien verzenden deze gasten niet, best een eind rijden!
Voor mij tenminste.
Volgens mij verzenden ze wel, gewoon even mailen.
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
colnagofreak
15 jan 2011 10:09
Bij Hopmans waren ze net voor de kerst 649, ik weet niet wat ze daar nu doen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
bwuk
- Forum-lid
bwuk
15 jan 2011 19:00
Na een telefoontje naar Hopmans heb ik daar de fulcrum Racing Zero's nog kunnen kopen voor 650. Qua looks kan ik alleen maar instemmen met colnagofreak; ze zijn zeer plezant
P.s. Over de winkel in aalter, ze verzenden wel. Kost rond de 20 euro.
-
zoeff
- Forum-lid
zoeff
16 jan 2011 11:13
maartenvr schreef:
Ik heb me laten wijsmaken dat het grootste nadeel van de Mavics is dat ze slechts langs 1 kant gelagerd zijn en dat er aan de andere kant een teflon bus inzit die dan gaat uitslijten en zo krijg je dan uiteraard speling op je wiel.
En is die speling bij u ook aanwezig bij de mavic cosmic? En zo ja na hoeveel km kon u de wielen afschrijven?
Ben nieuwsgierig omdat ik gisteren een setje bij hopmans heb gekocht. De keuze was voor mij vooral visueel en omdat ik vroeger altijd op mavic velgen heb gekoerst en in cyclecrosses heb huisgehouden. Weliswaar altijd in combinatie met campa naven.
-
wilcoelskamp
- Forum-lid
wilcoelskamp
16 jan 2011 12:40
Welke Zero's heb je nu gekocht? En welke kleurstelling. En natuurlijk, wij willen foto's zien. Veel plezier ermee.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
maartenvr4
- Forum-lid
maartenvr4
17 jan 2011 09:15
zoeff schreef:maartenvr schreef:
Ik heb me laten wijsmaken dat het grootste nadeel van de Mavics is dat ze slechts langs 1 kant gelagerd zijn en dat er aan de andere kant een teflon bus inzit die dan gaat uitslijten en zo krijg je dan uiteraard speling op je wiel.
En is die speling bij u ook aanwezig bij de mavic cosmic? En zo ja na hoeveel km kon u de wielen afschrijven?
Ben nieuwsgierig omdat ik gisteren een setje bij hopmans heb gekocht. De keuze was voor mij vooral visueel en omdat ik vroeger altijd op mavic velgen heb gekoerst en in cyclecrosses heb huisgehouden. Weliswaar altijd in combinatie met campa naven.
De Cosmics waar ik mee reed die waren al een paar jaar oud, mijn vader had hiermee al een tijd gereden dus ik weet niet hoeveel km precies. Heeft dan wel een nieuwere set zelf gekocht en daar zat vrij snel speling op. Deze kan wel worden weggewerkt door de moeren aan de naven bij te stellen, dat heeft de FM bij mij 2 keer gedaan dit jaar, + alle spaken met loctite moeten vastzetten omdat ze steeds loskwamen, en ik woog dit seizoen 75 dus niet echt héél zwaar toch?
IVM de zero's ik heb gelezen dat de banden er soms wel moeilijjk om gaan, klopt dit of kan iemend dit tegenspreken/bevestigen. Ik rij met conti GP400s en deze haal ik er nu af met tool (in 123) en gaan er zeer vlot terug op met de hand. Thx!
-
bwuk
- Forum-lid
bwuk
17 jan 2011 17:23
@wilco, Gewoon de racing zero clincher versie. (zwart-wit) ik heb trouwens geen zin om foto's op van camera af te halen en met veel gehannes op het forum te zetten.. Maar als je het echt wil, heb ik het er best voor over
@maartenvr, Ik heb gisteren conti GP4000s om zero's gelegd, ging probleemloos.
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
colnagofreak
17 jan 2011 18:55
Bwuk schreef:@maartenvr, Ik heb gisteren conti GP4000s om zero's gelegd, ging probleemloos.
+1 Bij mij ging ook deze combinatie probleemloos, splinternieuwe bandjes enkel met de duimpjes!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
zoeff
- Forum-lid
zoeff
17 jan 2011 21:07
maartenvr schreef:
De Cosmics waar ik mee reed die waren al een paar jaar oud, mijn vader had hiermee al een tijd gereden dus ik weet niet hoeveel km precies. Heeft dan wel een nieuwere set zelf gekocht en daar zat vrij snel speling op. Deze kan wel worden weggewerkt door de moeren aan de naven bij te stellen, dat heeft de FM bij mij 2 keer gedaan dit jaar, + alle spaken met loctite moeten vastzetten omdat ze steeds loskwamen, en ik woog dit seizoen 75 dus niet echt héél zwaar toch?
Hahaha dan moet ik me even achter de oren krabben met 91 kilo. Ben niet van plan om met lociktite te gaan werken. Te gek om over na te denken.
Tis zeker van deze tijd. Triple crankstel ultegra van shimano rammelt op het middelste blad en mavic cosmic wielen van 300 euro deugen niet.
Komt er min of meer op neer dat er een waanzinnige hoeveelheid zooi in de markt is gelanceerd.
Leve China waar ieder vooraanstaand merk tegenwoordig zijn troep laat fabriceren.
Zodra ik op de wielen wat km heb gemaakt zal ik zeker mijn ervaringen delen
-
lunitic
- Forum-lid
lunitic
20 jan 2011 13:17
@zoeff
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de cosmics. Ik sta nml ook op het punt of deze wielen aan te schaffen.
-
maartenvr4
- Forum-lid
maartenvr4
21 jan 2011 13:15
Ga normaal morgen even op en neer naar Aalter voor de zero's, bij Van Eyck in Aalst was het 700 euro, Hopmans 710 (site) en daar 640, dan is de keuze rap gemaakt. Zal dan volgende week eens een foto posten van de wielen.
-
wilcoelskamp
- Forum-lid
wilcoelskamp
22 jan 2011 21:36
Voor mij 275Km enkele reis, net iets te ver...
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0