Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wielomtrek

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jan 2011 00:12

[quote="H&H"]Zal wel om de bochten gaan. Het achterwiel neemt de bocht net altijd iets minder ruim...[/quote]

Uiteindelijk moeten ze toch echt even veel afstand leggen, anders haalt 't achterwiel 't voorwiel in :rolleye:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 11 jan 2011 00:30

Als je de binnenbocht pakt is die toch altijd korter?
Als je door de sneeuw fietst zie je dit altijd goed.
Dit is echter zo weinig dat je het er beter niet over kunt hebben:p
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 11 jan 2011 00:57

Bedankt voor alle antwoorden en suggesties (al wist ik deze ook wel). De reden van mijn vraag was eigenlijk dat ik mij afvroeg waarom fabrikanten van fietscomputers niet gewoon een standaard maat aanhouden.

hond
Forum-lid
Berichten: 290
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 11 jan 2011 22:48

[quote="Amclassic-fan"][quote="H&H"]Zal wel om de bochten gaan. Het achterwiel neemt de bocht net altijd iets minder ruim...[/quote]

Uiteindelijk moeten ze toch echt even veel afstand leggen, anders haalt 't achterwiel 't voorwiel in :rolleye: [/quote]

Nee, het voorwiel legt meer afstand af (en draait ook iets sneller rond in een bocht) :rolleye:

harrydl
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2011 22:03

harrydl 28 jan 2011 17:07

Om zinvol te vergelijken, en dat maakt de fietscomputers mede zo leuk, zouden we allemaal met dezelfde methode de omtrek moeten meten. Aangezien ik net met een (onbelaste) fiets heb gemeten over 4 omwentelingen bij 6 bar spanning en op 2098 mm kwam, en dat heb ingevuld op mijn meter, zou het verrekte handig zijn als ieder dat voorbeeld zou volgen ;-)

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 28 jan 2011 17:13

Hoezo? Niet ieder wiel/band is precies hetzelfde.

M'n Garmin Edge 800 berekende mbv m'n cadanssensor 2096mm (zoals ook al eens (belast) opgemeten).

harrydl
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2011 22:03

harrydl 28 jan 2011 17:19

Afwijking tussen 2096 en 2098 is 0,1%. Dat is in termen van gangbare gemiddeldes 35,000 km/h om 35,035 km/h ;-)

john1968
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jan 2008 17:31

john1968 29 jan 2011 00:04

[quote="Hond"][quote="Amclassic-fan"][quote="H&H"]Zal wel om de bochten gaan. Het achterwiel neemt de bocht net altijd iets minder ruim...[/quote]

Uiteindelijk moeten ze toch echt even veel afstand leggen, anders haalt 't achterwiel 't voorwiel in :rolleye: [/quote]

Nee, het voorwiel legt meer afstand af (en draait ook iets sneller rond in een bocht) :rolleye:[/quote]

gewoon je magneetje in je achterwiel want die is langzamer dan je voorwiel.
Je voor wiel is altijd als eerste op de plaats van bestemming, dus die gaat het snelst

eelcoz

eelcoz 29 jan 2011 00:05

[quote="john1968"][quote="Hond"][quote="Amclassic-fan"][quote="H&H"]Zal wel om de bochten gaan. Het achterwiel neemt de bocht net altijd iets minder ruim...[/quote]

Uiteindelijk moeten ze toch echt even veel afstand leggen, anders haalt 't achterwiel 't voorwiel in :rolleye: [/quote]

Nee, het voorwiel legt meer afstand af (en draait ook iets sneller rond in een bocht) :rolleye:[/quote]

gewoon je magneetje in je achterwiel want die is langzamer dan je voorwiel.
Je voor wiel is altijd als eerste op de plaats van bestemming, dus die gaat het snelst[/quote]

Meen je dat nu serieus of ben je een smiley vergeten?

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 29 jan 2011 09:41

[quote="eelcoz"][quote="john1968"][quote="Hond"][quote="Amclassic-fan"][quote="H&H"]Zal wel om de bochten gaan. Het achterwiel neemt de bocht net altijd iets minder ruim...[/quote]

Uiteindelijk moeten ze toch echt even veel afstand leggen, anders haalt 't achterwiel 't voorwiel in :rolleye: [/quote]

Nee, het voorwiel legt meer afstand af (en draait ook iets sneller rond in een bocht) :rolleye:[/quote]

gewoon je magneetje in je achterwiel want die is langzamer dan je voorwiel.
Je voor wiel is altijd als eerste op de plaats van bestemming, dus die gaat het snelst[/quote]

Meen je dat nu serieus of ben je een smiley vergeten?

[/quote]

ik voeg me wel toe voor hem :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
frank1
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 mei 2006 12:02

Gebruikersavatar frank1 29 jan 2011 09:51

Zo, er is echt niets in te brengen tegen die logica! :)

degroote
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 jan 2011 02:17

degroote 29 jan 2011 19:59

[quote="Amclassic-fan"][quote="H&H"]Zal wel om de bochten gaan. Het achterwiel neemt de bocht net altijd iets minder ruim...[/quote]

Uiteindelijk moeten ze toch echt even veel afstand leggen, anders haalt 't achterwiel 't voorwiel in :rolleye: [/quote]

Beide wielen staan los van elkaar, dus ze draaien gewoon elk aan een (miniem) verschillende snelheid, of klinkt dit absurd? :p
"Het is een kwestie van perceptie: Als jij afdaalt terwijl ik klim, vlieg ik die berg op!"

Focus Cayo 3.0 2011

Plaats reactie