Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

daanjansen
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2007 22:40

daanjansen 26 apr 2008 20:16

ja, inderdaad. Ook een lange man en een 62 cm frame.
Paste precies.

Volgens mij staat de dubbele LL in Bulls voor Long ;-)

gillio
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 20 okt 2006 13:18

gillio 03 mei 2008 18:53

Haha... dat vind ik een goeie, ik heb ook een Bulls, !64cm!, van 2007. Bevalt prima! Ik heb hem al een seizoen geprobeerd, ook in Frankrijk in de bergen. De 105 groep schakelt fijn en in NL heb ik aan 30 echt te veel.
Wel heb ik meteen de wielen WH-500 vervangen door Mavic CPX 33. Superstijve wielen, ik kan ze niet tegen mn remblok duwen.
De ketting heb ik doormiddengeslepen en een snelschakel tussen gezet, wel zo makkelijk met schoonmaken.

kezza
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2008 22:30

kezza 07 mei 2008 15:14

Eindelijk is de knoop doorgehakt en ga ik mijn eerste racefiets kopen. Ik heb altijd op een leenfiets gereden van zeker 10 jaar oud dus veel ben ik niet gewend.

Nu heeft mijn lokale fietsenboer echter 2 fietsen staan. De Bulls harrier 1 2008 en nog een bulls harrier1 LTD(ik denk een model van vorig jaar). Beide bied hij aan voor dezelfde prijs(799 euro). Nu vroeg ik me af, wat is de betere koop? Ik vind de LTD persoonlijk er mooier uit zien maar lees nu op internet dat het een double butted frame is terwijl de 2008 versie triple butted is. Verder is de 2008 versie net iets zwaarder.

Is het verschil in de shimano 105 groepen 2007 en 2008 groot of kan ik gewoon voor de fiets gaan die ik de mooiste uitstraling vind hebben?

donnie
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2006 12:17

donnie 08 mei 2008 01:25

laat je gevoel spreken en trappen maar??
---------------------shoeffff-------------------->>>>>

goekoop
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2007 20:31

goekoop 08 mei 2008 10:21

als een overjarig model (en 100 euo) geen probleem is kan je ook voor een desert falcon gaan. staan voor 899,- te koop en hebben ultega groep.
er zijn zelfs fietsenmakers die 2008 desert falcon met ultegra op hun website hebben staan voor 899,-. Bij 2008 model wordt de nieuwe shimano wielset gemonteerd en die schijnt beter te zijn dan de wh-r500. (staat niet echt bekend om zijn duurzaamheid)
namen van deze FMs worden in dit topic vaak genoemd. succes met je koop.

kezza
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2008 22:30

kezza 08 mei 2008 15:17

Beide heren bedankt voor de tips! Het beste lijkt me dus inderdaad om beide fietsen uit te testen, wat gelukkig ook mogelijk is morgen.

De desert falcon is inderdaad een interessante fiets maar die heeft hij helaas niet meer overjarig staan. Ik kies er toch maar voor om mijn eerste fiets te kopen bij mijn vertrouwde FM en te gaan voor een harrier model. Hier komt natuurlijk ook het budget weer bij kijken. Ik zal niet de eerste zijn die 500 euro in gedachte had voor een beginners fiets, en toen werd het 800 euro en nu zitten we toch aan de 1000 euro (fiets + toebehoren zoals schoenen en kleding). Daar houd ik het maar even bij.

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 08 mei 2008 15:24

gillio schreef: De ketting heb ik doormiddengeslepen en een snelschakel tussen gezet, wel zo makkelijk met schoonmaken.


Doorgeslepen?! Wat is er mis met de kettingpons ter hand nemen? lijkt me een stuk minder ingrijpend :D
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

brillie
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2008 16:39

brillie 11 mei 2008 16:52

Hallo allen op de Bull Bezitters Club,
Even voorstellen, ik ben Peter uit Zaandam en ben weer van plan om het fietsen op te pakken.
Het is de bedoeling om Alpe d'huez te gaan gaan beklimmen dit jaar dus er moet weer getraind worden na jaren van stilzitten. Er moet dus een nieuwe fiets komen en na enig surfen op het WEB kom ik bij Louis Morsink uit om de laatste Bulls 600 pro weg te kopen.
Zoals velen van jullie ben ik vrij lang (1,98) dus leek mij een 62 cm hoog genoeg. Zaterdag 17 mei staat hij klaar dus ik ben benieuwd.
Ik heb jullie ervaringen allemaal gelezen en ik denk dat het wel snor zit met deze fiets.
Live life to the fullest

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 11 mei 2008 19:15

Welkom Brillie, veel fietsplezier toegewenst. Snel een foto plaatsen van je Bulls!
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

daanjansen
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2007 22:40

daanjansen 11 mei 2008 20:23

welkom en join the club.

Heb je de fiets nog enigszins "gepimpt" of heb je de fiets in de staat van Louis Morsink gehouden? Andere bandjes of iets dergelijks?

brillie
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2008 16:39

brillie 12 mei 2008 00:26

Eerst maar de fiets in de staat van louis en zie daarna wel verder of ik er nog wat aan ga pimpen. Als de velgen niet stijf genoeg zijn denk ik eraan om deze eerst te gaan vervangen.
kortom eerst de fiets maar in ontvangst nemen(kopen).
Live life to the fullest

fikkiezero
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2008 13:13

fikkiezero 12 mei 2008 16:09

Mijn Bulls Desert Falcon is een tijd geleden al besteld en komt rond 15 mei toe, na meer dan een maand wachten dus. Tot nu toe heb ik zo rond de 500km gereden dit jaar, op de mountainbike, maar ik wilde al lang eens beginnen aan wat grotere toeren aan een hogere snelheid. Een Desert Falcon bleek na advies bij de FM en enkele wielertoeristvrienden prima in orde, behalve dan de wielen (die niet duurzaam zouden zijn, al verzekerde mijn FM dat dat wel zo is: dat zouden wielen van de Shimano 105-group moeten zijn). Daarbij dan een hele fietsuitrusting (van alle kledij tot pomp tot zakje onder zadel tot fietscomputer tot ...), en het prijskaartje is toch serieus opgelopen. Bon, nog even wachten en ik kan ermee aan de slag. Foto's zullen wel volgen als ik hem eindelijk binnen heb :) .

Plaats reactie