Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

basd
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 jul 2008 23:54

basd 04 jul 2008 01:03

Hallo,

Ik loop al een tijd rond met het idee om een racefiets aan te schaffen.

Nu heb ik al hier en daar wat rond gekeken en vooral veel op dit forum gelezen over welke fiets wel of niet goed is.
Nu moet ik zeggen dat ik daar niet altijd wijzer van geworden ben :-)

Ik denk dat ik de eerste tijd een keer of 2-3 per week zal gaan fietsen.

Bijkomend voordeel is dat ik via het werk aan zo'n fietsplan kan meedoen.

Nu is mijn keus min of meer gevallen op een Bulls Desert Falcon.

Als ik alles een beetje begrepen heb is de afmontage met Ultegra goed, helemaal voor een beginner. Ook de Carbon voorvork is prettig.

Al lezende door het forum komt steeds weer terug dat de wielen niet heel erg geschikt zijn voor de zwaardere fietser. (ben zelf 1,70 en ca 90 kg)
Als vervanging voor de wielen zit ik er aan te denken om, als het fietsen bevalt, een setje goede handgespaakte wielen bij BikeXperto te bestellen.
Mede door de goede recensies op dit forum.

Concreet is mijn vraag of bovenstaande fiets een goede fiets is voor een beginner die wel graag een redelijke kwaliteit wil hebben en een tijdje vooruit wil zonder constant onderdelen te vervangen.

Alvast bedankt!

Bas

cra-c-c
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2008 16:04

cra-c-c 04 jul 2008 15:30

Zeker een goede (beginners) fiets.
BasD schreef:Hallo,

....
...Only Some Strong Legs Produces High Rpm...

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 04 jul 2008 17:10

BasD schreef:Hallo,

Ik loop al een tijd rond met het idee om een racefiets aan te schaffen.

Nu heb ik al hier en daar wat rond gekeken en vooral veel op dit forum gelezen over welke fiets wel of niet goed is.
Nu moet ik zeggen dat ik daar niet altijd wijzer van geworden ben :-)

Ik denk dat ik de eerste tijd een keer of 2-3 per week zal gaan fietsen.

Bijkomend voordeel is dat ik via het werk aan zo'n fietsplan kan meedoen.

Nu is mijn keus min of meer gevallen op een Bulls Desert Falcon.

Als ik alles een beetje begrepen heb is de afmontage met Ultegra goed, helemaal voor een beginner. Ook de Carbon voorvork is prettig.

Al lezende door het forum komt steeds weer terug dat de wielen niet heel erg geschikt zijn voor de zwaardere fietser. (ben zelf 1,70 en ca 90 kg)
Als vervanging voor de wielen zit ik er aan te denken om, als het fietsen bevalt, een setje goede handgespaakte wielen bij BikeXperto te bestellen.
Mede door de goede recensies op dit forum.

Concreet is mijn vraag of bovenstaande fiets een goede fiets is voor een beginner die wel graag een redelijke kwaliteit wil hebben en een tijdje vooruit wil zonder constant onderdelen te vervangen.

Alvast bedankt!

Bas

Welkom op het forum!

Je hebt je goed ingelezen zo te zien. Er valt eigenlijk geen speld tussen te krijgen. Goede fiets om mee te beginnen, zo'n Bulls. Ultegra is natuurlijk uitstekend en als je de Shimano wielen vervangt kun je heel lang vooruit.

thelamb
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jun 2008 19:16

thelamb 08 jul 2008 13:50

Ook ik kan mij bij de trotse Bulls rijders voegen. Gisteren een Bulls Desert Falcon gekocht bij Morsink.
Geweldige zaak, kan iedereen aanraden hier een fiets te kopen. Hij neemt al de tijd en geeft goed concreet advies(en hij is niet te beroerd voor wat korting ;))

Foto's van de fiets volgen.. kan het kabeltje van de camera niet vinden :<

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 08 jul 2008 21:35

Gefeliciteerd! Welke maatvoering?
Ben benieuwd.....:-)
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 08 jul 2008 21:48

Bull schreef:Gefeliciteerd! Welke maatvoering?
Ben benieuwd.....:-)


Dat wordt weer een >60, ik voel het, ik voel het...... ;)

thelamb
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jun 2008 19:16

thelamb 09 jul 2008 13:15

Nee hoor, ik voeg me bij de kleintjes :D
Qua BBL kon ik op een 58 fiets maar mijn bovenlichaam/armen zijn niet erg lang dus de FM adviseerde een 56 en deze zat veel beter.

Foto komt vanmiddag

thelamb
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jun 2008 19:16

thelamb 09 jul 2008 18:05

Vandaag even aan het schieten geweest:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gegevens fiets:
Maat 56
Volledig Ultegra
Shimano 550 wielen(De FM had meer problemen met de nieuwe rs10 wielen dan met deze.. hij heeft nog aangeboden om de nieuwe wielen er onder te zetten maar hij raadde dit af dus heb het zo maar gelaten, ben ook niet zo zwaar dus)
Carbon voorvork
3x10 versnellingen
Pedalen zijn 2e hands van een vriend overgekocht(zat al boven mijn budget dus hier eerst op bespaard)
Gekocht bij Morsink voor 850 euro(het is een oudere kleur)+20% korting op alle accesoires.
Zoals ik al eerder postte kan ik iedereen aanraden om hier een fiets te kopen, echt een hele goeie winkel waar je goed geholpen wordt.

Gister en vandaag eerste KMs gemaakt, fietst echt geweldig(maar het waait wel hard!)

nobullshit6
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:50

nobullshit6 09 jul 2008 18:33

Ben al bijna twee jaar in het bezit van een Bulls 7800 Pro (triple) en nog steeds uitermate tevreden. Zo tevreden met de prijs/prestatie dat ik vorig voorjaar de stal heb uitbebreid met een Bulls King Cobra mountainbike.
Kwam in het begin vaak op het forum maar miste eigenlijk een echte Bull site dus ben blij verrast dat deze er nu wel is.

Hoewel ik in het westen van het land woon heb ik destijds mijn fiets ook besteld bij Morsink omdat deze zover ik kon achterhalen simpelweg de 'goedkoopste' was. Grappig ook om te lezen over de rode stickers van vriend Louis. De eerste daad bij thuiskomst was het verwijderen van die opvallende lelijke stickers. Louis is een aardige vent maar daar moet ie eens mee stoppen.:D
(Bulls 7800 Pro triple)
(Bulls King Cobra)

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 872
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 09 jul 2008 18:57

Mooie fiets! Gefeliciteerd met je aankoop!
thelamb schreef:(De FM had meer problemen met de nieuwe rs10 wielen dan met deze.. hij heeft nog aangeboden om de nieuwe wielen er onder te zetten maar hij raadde dit af dus heb het zo maar gelaten, ben ook niet zo zwaar dus)


Bij mij had Morsink het over prima wielen die whr550-s. Gelukkig heb ik er voor gekozen om andere (easton) wielen aan te schaffen.
Bij garantie-reclamatie tijdelijk op de Shimano wielen gereden. Na nog geen 200km had ik er al een dikke slag in zitten. IK heb het vertrouwen in de Shimano wielen niet...
Opgeven is geen optie!

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 09 jul 2008 19:20

Op de weg blijf ik Italiaans, maar heb mezelf zopas (om eens af te wisselen) een Bulls Copperhead 3-MTB besteld: na wat vergelijkend onderzoek leek me dat geen verkeerd fietsje, en qua prijs-kwaliteit de interessantste koop (en bovendien gewoon bij de FM om de hoek: wel zo handig!); kijk ernaar uit!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

runnerke
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2008 19:14

runnerke 09 jul 2008 19:51

Hoi ,
Ben gaan kijken naar nen Dessert falcon (999 ipv 1300 euro), maar deze had een matte zwartgrijze kleur!!! Op fotos is dat altijd glanszwart !! Kan dat ?
Er zijn ook 2 verschillende dessert falcons, waar zit eigenlijk het verschil en is dit belangrijk, sorry ben nog een leek op wielergebied.
Jullie spreken van slechte wielen (rs10) ,ben 1.87 en 78kg (weet niet of dit rol speelt) zou ik ze dan best laten vervangen door ander stel, zo ja , welk , en iets ongeveer in dezelfde prijsklasse zodat ik niet teveel moet opleggen? alle voorstellen en sugesties welkom. Ben beginnende fietser, zou dit een goede aankoop zijn volgens jullie.

Groetjes en dank bij voorbaat
Veheug me er al op om mijn foto van mijn fiets hier te plaaatsen , ..... als ik hem koop natuurlijk !!!
ps; tof initiatief bulls forum

Plaats reactie