Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 23 dec 2008 23:43

@ Cra-c-c: Nice bike!! Je zadelstand valt me op. Hij staat ver naar achter. Ook komt je stuurpen wat kort over. Als ik dit zo zie zou ik geneigd zijn een langere stuurpen te nemen en je zadel wat meer naar voren te plaatsen....
Maar misschien vertekent de hoek gewoon waaronder de foto is gemaakt?

cra-c-c
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2008 16:04

cra-c-c 24 dec 2008 11:27

sirbas schreef:@ Cra-c-c: Nice bike!! Je zadelstand valt me op. Hij staat ver naar achter. Ook komt je stuurpen wat kort over. Als ik dit zo zie zou ik geneigd zijn een langere stuurpen te nemen en je zadel wat meer naar voren te plaatsen....
Maar misschien vertekent de hoek gewoon waaronder de foto is gemaakt?


Bedankt voor de positieve reacties allemaal.

Mijn zadelstand, ik moet eelijk bekennen dat ik met dit zadel nog helemaal niet heb gefietst. Dit was een klein vervroegd kerstkado voor mezelf. :)

Ik stel mijn zadelstand af met mijn knie loodrecht boven mijn trapas met de crankarmen op horizontale positie. Met het nieuwe zadel heb ik dit echter nog niet gedaan.

Wat zou het voordeel kunnen zijn als ik mijn zadel wat naar voren afstel en een langere stuurpen zou nemen?
...Only Some Strong Legs Produces High Rpm...

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 24 dec 2008 12:31

Cra-c-c schreef:Wat zou het voordeel kunnen zijn als ik mijn zadel wat naar voren afstel en een langere stuurpen zou nemen?
Dat je zadel niet afbreekt ;)

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 24 dec 2008 13:12

Volgens mij valt het wel mee met de stuurpen van Cra-c-c (lastige naam om te typen! :-))
Ik gok op een 11 cm pen. Verder zou ik alleen het zadel wat verder naar voren zetten (iets minder setback). Dit tenzij Cra beschikt over enorme benen zoals ik, dan heb je wel wat setback nodig....;-)
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

cra-c-c
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2008 16:04

cra-c-c 24 dec 2008 16:39

Bull schreef:Volgens mij valt het wel mee met de stuurpen van Cra-c-c (lastige naam om te typen! :-))
Ik gok op een 11 cm pen. Verder zou ik alleen het zadel wat verder naar voren zetten (iets minder setback). Dit tenzij Cra beschikt over enorme benen zoals ik, dan heb je wel wat setback nodig....;-)


Haha, ja die naam.... :) Ben er ooit eens mee begonnen op 1 of ander forum en laat het lekker zo.

Waar is setback goed voor en wat is het effect precies?
...Only Some Strong Legs Produces High Rpm...

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 24 dec 2008 20:19

'Setback' is de terugstand van het zadel. Als je vanuit de punt van de zadel een loodlijn laat vallen heeft deze een bepaalde afstand t.o.v. de trapas. Het verschil tussen de lijn door de trapas en die vanaf de zadelpunt noemt men terugstand of in het engels 'setback'. Iets minder nauwkeurig maar vaak goed genoeg is een loodlijn langs de knieschijf terwijl de cranks evenwijding aan de grond zijn. De loodlijn gaat idealiter dan door de trapperas (niet te verwarren met trapas). Hoop dat je hier wat aan hebt..;-)

De terugstand kun je m.b.v. je lichaamsmaten berekenen, bijvoorbeeld hier:
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO

Ben nog wel benieuwd naar de lengte van je stuurpen?
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

cra-c-c
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2008 16:04

cra-c-c 25 dec 2008 15:23

thnx voor de uitleg.

Ik zal na alle kerstdineetjes, courgmetsessies en flessen wijn, mijn stuurpenlengte eens nameten.

Fijne dagen!

Marly
...Only Some Strong Legs Produces High Rpm...

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 17 jan 2009 19:59

Hi Marly,

al bekomen van al het kerst-geweld? We zijn nog altijd benieuwd naar je stuurpen-lengte.
Bovendien kon dit topic wel weer eens een kickje gebruiken, of zitten jullie ook allemaal op de Tacx te zweten, wachtend op de lente?
Heb zelf veel kunnen schaatsen de twee vorst-weken en heb daar erg van genoten. Is eigenlijk leuker dan de Tacx, dus laat die vorst wat mij betreft maar weer terugkomen, wat jullie?

Nieuwkoop-Noorden
[img=http://www.hooah.nl/nieuwkoop.jpg]

jeroen82
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 jan 2009 18:45

jeroen82 23 jan 2009 21:59

Ik ben geïnteresseerd in een Bulls fiets.
Maar ik vind hier in België geen dealers ... weet er iemand één in Limburg?
Eventueel ook in NL Limburg?

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 23 jan 2009 22:04


jeroen82
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 jan 2009 18:45

jeroen82 23 jan 2009 22:48

Bedankt! Jammer genoeg niet echt iets in de buurt... Minstens 40km.

Zouden jullie zover rijden voor een fiets?
Die Harriet+ voor 850 euro is erg knap!

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 23 jan 2009 23:09

Utrecht-Goor ~120 km.... geen spijt.

Plaats reactie