Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

donnie
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2006 12:17

donnie 28 jul 2009 01:59

Ook de Belgen op de Buuls(hahaha)

reeds meer info betreffende de Bulls DF 2010,als ik het goed heb begrepen komt deze er in 2 uitvoeringen €999 en €1199.
€999 met ultegra(fsa crankset) €1199 ultegra(SL)!!!!!

Eerst maar weer ff een paar km trappen op de Harrier.
---------------------shoeffff-------------------->>>>>

capela
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2009 20:57

capela 28 jul 2009 21:34

Zijn er winkels in de omgeving Utrecht die Bulls racefietsen verkopen. Ik heb zelf op internet gezocht maar de meeste zaken zitten op een uur rijden. Wellicht zijn er kleinere fietszaken die het internet nog niet benutten, maar daarentegen toch de Bulls fietsen verkopen.

swensonn
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2009 03:49

swensonn 29 jul 2009 04:40

capela schreef:Zijn er winkels in de omgeving Utrecht die Bulls racefietsen verkopen. Ik heb zelf op internet gezocht maar de meeste zaken zitten op een uur rijden. Wellicht zijn er kleinere fietszaken die het internet nog niet benutten, maar daarentegen toch de Bulls fietsen verkopen.



heb ook beetje afgezocht... wil denk wel ook een bulls... Maar waar;)

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 29 jul 2009 08:21


Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5867
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 29 jul 2009 13:03


capela
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2009 20:57

capela 30 jul 2009 00:26

De Bulls Desert Falcon is uitgerust met Ultegra. Nu heb ik via internet gezien dat bijna alle fietsenwinkels de 52/39/30 leveren. In Hoorn is een fietsenmaker die 52/42/30 levert. Ik begreep van iemand dat deze laatste verhouding wat praktischer is omdat met tegenwind meestal lekkerder met de 42 fietst dan met 39. Kun je bij aanschaf normaliter kiezen welke verhouding van de bladen je wilt hebben of betaal je een meerprijs als je iets anders wil wat waarschijnlijk qua fabriekskosten niets uitmaakt.

byc
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2009 10:49

byc 30 jul 2009 00:50

Hier ook een Desert Falcon in de bestelling genomen.. Zelfde als MauriceV (zwart).

Het enige waar mijn FM op wees was andere wielen ivm gewicht (iets onder 95 kilo). Is het een groot risico met de standaard wielen? en wat voor wielen zou ik dan het beste kunnen kiezen zonder nog eens een flinke investering te doen?

recreabiker
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jul 2009 20:17

recreabiker 30 jul 2009 00:57

Ik denk dat de meesten dit wel zullen omwisselen, al zul je dan waarschijnlijk bij aanschaf van kleding weer niet/minder worden gematst.

Heb zelf een DF sinds kort. Ik gebruik doorgaans 2, soms 3 en een heel enkele keer maar 4 versnellingen. Bij weinig wind rij ik met het 3e verzet en dan het 3e of 4e tandwiel(29-34 km p/u).

Bij hele sterke meewind schakel ik 1 tandje zwaarder(33-40 km p/u).

Bij behoorlijke tegenwind schakel ik vanuit de "basis-instelling" vanaf het 3e verzet over naar het 2e verzet. Precies goed, lekker veel omwentelingen en het voelt toch nog redelijk licht aan, snelheid 24-29 km p/u.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5867
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 30 jul 2009 13:54

capela schreef:De Bulls Desert Falcon is uitgerust met Ultegra. Nu heb ik via internet gezien dat bijna alle fietsenwinkels de 52/39/30 leveren. In Hoorn is een fietsenmaker die 52/42/30 levert. Ik begreep van iemand dat deze laatste verhouding wat praktischer is omdat met tegenwind meestal lekkerder met de 42 fietst dan met 39. Kun je bij aanschaf normaliter kiezen welke verhouding van de bladen je wilt hebben of betaal je een meerprijs als je iets anders wil wat waarschijnlijk qua fabriekskosten niets uitmaakt.


De triple wordt standaard geleverd met 52/39/30 alleen heeft Bulls het enige tijd verkeerd in hun fietsbeschrijving gezet.
Vandaar dat er fietswinkels zijn die zeggen dat er 52/42/30 op de fiets zit.

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 30 jul 2009 18:10

Heb me Desert Falcon sinds vandaag precies twee weken en heb er in totaal al tegen de 300 kilometer op gereden. Het is me eerste racefiets dus tot nu toe heb ik veel stukken van 40 tot 50 kilometer gereden, omdat ik veel last van me nek kreeg. Vanaf nu ga ik de afstanden steeds langer maken om te beginnen met 60 kilometer.

Ik ben geen fiets expert, maar tot nu toe bevalt de Desert Falcon uitstekend. Versnellingen werken lekker hij zit lekker en hij is, na altijd met een mtb te hebben gereden, nog steeds heel erg ligt. Ben er nog maar één keer mee gevallen. Ik moet me er steeds aan herinneren dat als ik stop voor een pauze ofzo niet één maar allebei de voeten eruit moet klikken anders val je nogal snel :)
Als je dus iemand langs de waterweg in stilstand ziet vallen dan ben ik dat waarschijnlijk.

@Byc
Het is een hele goede keuze om de Desert Falcon te hebben besteld.

hayes

hayes 01 aug 2009 22:04

Even een vraagje van een beginner. is er een groot kwaliteitsverschil in het frame van een Desert Falcon tov dat van een Harrier? Een lokale fietsenboer heeft nog een Desert Falcon frame dat mijn maat is. Hij wil dat gebruiken en aanvullen met Harrier onderdelen, samen voor 800 euro, dus de prijs van een Harrier. Is dat een groot voordeel?

Het frame van de DF is duidelijk mooier gelast en is tripple butted vc double butted van de Harrier.

Is dit een deal die ik niet kan laten liggen? Sowieso lijkt Bulls me prijs-kwaliteit bij de betere te zijn.

Verder, is het dan de moeite om een carbon voorvork te pakken van de Harrier+? Of zal ik als beginner het verschil niet merken?

frankslack
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:56

frankslack 01 aug 2009 22:38

Lijkt me een goede deal, het DF frame is gewoon iets beter en lichter. Een carbon voorvork zou iets comfortabeler moeten rijden, ik heb er zelf geen ervaring mee want ik heb een 'gewone' Harrier 2009 (antraciet, vond ik mooier dan de Harrier+) Maar ik heb zelf absoluut geen last van m'n polsen ofzo, dus of zo'n carbon voorvork nou zo enorm belangrijk is betwijfel ik. Dat zal ook per persoon verschillen.

Enige punt lijkt me het cosmetische aspect... zo'n Harrier+ voorvork is er volgens mij alleen in het zwart, bij een zwart DF frame kan dat nog wel maar bij de andere kleuren lijkt me dat niet echt mooi. Moet je ook zelf weten natuurlijk :) Maar in principe een goede aanbieding.

Plaats reactie