Bulls
Ook de Belgen op de Buuls(hahaha)
reeds meer info betreffende de Bulls DF 2010,als ik het goed heb begrepen komt deze er in 2 uitvoeringen €999 en €1199.
€999 met ultegra(fsa crankset) €1199 ultegra(SL)!!!!!
Eerst maar weer ff een paar km trappen op de Harrier.
reeds meer info betreffende de Bulls DF 2010,als ik het goed heb begrepen komt deze er in 2 uitvoeringen €999 en €1199.
€999 met ultegra(fsa crankset) €1199 ultegra(SL)!!!!!
Eerst maar weer ff een paar km trappen op de Harrier.
---------------------shoeffff-------------------->>>>>
Zijn er winkels in de omgeving Utrecht die Bulls racefietsen verkopen. Ik heb zelf op internet gezocht maar de meeste zaken zitten op een uur rijden. Wellicht zijn er kleinere fietszaken die het internet nog niet benutten, maar daarentegen toch de Bulls fietsen verkopen.
capela schreef:Zijn er winkels in de omgeving Utrecht die Bulls racefietsen verkopen. Ik heb zelf op internet gezocht maar de meeste zaken zitten op een uur rijden. Wellicht zijn er kleinere fietszaken die het internet nog niet benutten, maar daarentegen toch de Bulls fietsen verkopen.
heb ook beetje afgezocht... wil denk wel ook een bulls... Maar waar;)
Dealers in Utrecht (stad).
http://www.bulls.de/nl/haendlersuche.ht ... typ%5D=ort
http://www.bulls.de/nl/haendlersuche.ht ... typ%5D=ort
De Bulls Desert Falcon is uitgerust met Ultegra. Nu heb ik via internet gezien dat bijna alle fietsenwinkels de 52/39/30 leveren. In Hoorn is een fietsenmaker die 52/42/30 levert. Ik begreep van iemand dat deze laatste verhouding wat praktischer is omdat met tegenwind meestal lekkerder met de 42 fietst dan met 39. Kun je bij aanschaf normaliter kiezen welke verhouding van de bladen je wilt hebben of betaal je een meerprijs als je iets anders wil wat waarschijnlijk qua fabriekskosten niets uitmaakt.
Hier ook een Desert Falcon in de bestelling genomen.. Zelfde als MauriceV (zwart).
Het enige waar mijn FM op wees was andere wielen ivm gewicht (iets onder 95 kilo). Is het een groot risico met de standaard wielen? en wat voor wielen zou ik dan het beste kunnen kiezen zonder nog eens een flinke investering te doen?
Het enige waar mijn FM op wees was andere wielen ivm gewicht (iets onder 95 kilo). Is het een groot risico met de standaard wielen? en wat voor wielen zou ik dan het beste kunnen kiezen zonder nog eens een flinke investering te doen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 jul 2009 20:17
Ik denk dat de meesten dit wel zullen omwisselen, al zul je dan waarschijnlijk bij aanschaf van kleding weer niet/minder worden gematst.
Heb zelf een DF sinds kort. Ik gebruik doorgaans 2, soms 3 en een heel enkele keer maar 4 versnellingen. Bij weinig wind rij ik met het 3e verzet en dan het 3e of 4e tandwiel(29-34 km p/u).
Bij hele sterke meewind schakel ik 1 tandje zwaarder(33-40 km p/u).
Bij behoorlijke tegenwind schakel ik vanuit de "basis-instelling" vanaf het 3e verzet over naar het 2e verzet. Precies goed, lekker veel omwentelingen en het voelt toch nog redelijk licht aan, snelheid 24-29 km p/u.
Heb zelf een DF sinds kort. Ik gebruik doorgaans 2, soms 3 en een heel enkele keer maar 4 versnellingen. Bij weinig wind rij ik met het 3e verzet en dan het 3e of 4e tandwiel(29-34 km p/u).
Bij hele sterke meewind schakel ik 1 tandje zwaarder(33-40 km p/u).
Bij behoorlijke tegenwind schakel ik vanuit de "basis-instelling" vanaf het 3e verzet over naar het 2e verzet. Precies goed, lekker veel omwentelingen en het voelt toch nog redelijk licht aan, snelheid 24-29 km p/u.
capela schreef:De Bulls Desert Falcon is uitgerust met Ultegra. Nu heb ik via internet gezien dat bijna alle fietsenwinkels de 52/39/30 leveren. In Hoorn is een fietsenmaker die 52/42/30 levert. Ik begreep van iemand dat deze laatste verhouding wat praktischer is omdat met tegenwind meestal lekkerder met de 42 fietst dan met 39. Kun je bij aanschaf normaliter kiezen welke verhouding van de bladen je wilt hebben of betaal je een meerprijs als je iets anders wil wat waarschijnlijk qua fabriekskosten niets uitmaakt.
De triple wordt standaard geleverd met 52/39/30 alleen heeft Bulls het enige tijd verkeerd in hun fietsbeschrijving gezet.
Vandaar dat er fietswinkels zijn die zeggen dat er 52/42/30 op de fiets zit.
Heb me Desert Falcon sinds vandaag precies twee weken en heb er in totaal al tegen de 300 kilometer op gereden. Het is me eerste racefiets dus tot nu toe heb ik veel stukken van 40 tot 50 kilometer gereden, omdat ik veel last van me nek kreeg. Vanaf nu ga ik de afstanden steeds langer maken om te beginnen met 60 kilometer.
Ik ben geen fiets expert, maar tot nu toe bevalt de Desert Falcon uitstekend. Versnellingen werken lekker hij zit lekker en hij is, na altijd met een mtb te hebben gereden, nog steeds heel erg ligt. Ben er nog maar één keer mee gevallen. Ik moet me er steeds aan herinneren dat als ik stop voor een pauze ofzo niet één maar allebei de voeten eruit moet klikken anders val je nogal snel
Als je dus iemand langs de waterweg in stilstand ziet vallen dan ben ik dat waarschijnlijk.
@Byc
Het is een hele goede keuze om de Desert Falcon te hebben besteld.
Ik ben geen fiets expert, maar tot nu toe bevalt de Desert Falcon uitstekend. Versnellingen werken lekker hij zit lekker en hij is, na altijd met een mtb te hebben gereden, nog steeds heel erg ligt. Ben er nog maar één keer mee gevallen. Ik moet me er steeds aan herinneren dat als ik stop voor een pauze ofzo niet één maar allebei de voeten eruit moet klikken anders val je nogal snel
Als je dus iemand langs de waterweg in stilstand ziet vallen dan ben ik dat waarschijnlijk.
@Byc
Het is een hele goede keuze om de Desert Falcon te hebben besteld.
Even een vraagje van een beginner. is er een groot kwaliteitsverschil in het frame van een Desert Falcon tov dat van een Harrier? Een lokale fietsenboer heeft nog een Desert Falcon frame dat mijn maat is. Hij wil dat gebruiken en aanvullen met Harrier onderdelen, samen voor 800 euro, dus de prijs van een Harrier. Is dat een groot voordeel?
Het frame van de DF is duidelijk mooier gelast en is tripple butted vc double butted van de Harrier.
Is dit een deal die ik niet kan laten liggen? Sowieso lijkt Bulls me prijs-kwaliteit bij de betere te zijn.
Verder, is het dan de moeite om een carbon voorvork te pakken van de Harrier+? Of zal ik als beginner het verschil niet merken?
Het frame van de DF is duidelijk mooier gelast en is tripple butted vc double butted van de Harrier.
Is dit een deal die ik niet kan laten liggen? Sowieso lijkt Bulls me prijs-kwaliteit bij de betere te zijn.
Verder, is het dan de moeite om een carbon voorvork te pakken van de Harrier+? Of zal ik als beginner het verschil niet merken?
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27 jul 2009 19:56
Lijkt me een goede deal, het DF frame is gewoon iets beter en lichter. Een carbon voorvork zou iets comfortabeler moeten rijden, ik heb er zelf geen ervaring mee want ik heb een 'gewone' Harrier 2009 (antraciet, vond ik mooier dan de Harrier+) Maar ik heb zelf absoluut geen last van m'n polsen ofzo, dus of zo'n carbon voorvork nou zo enorm belangrijk is betwijfel ik. Dat zal ook per persoon verschillen.
Enige punt lijkt me het cosmetische aspect... zo'n Harrier+ voorvork is er volgens mij alleen in het zwart, bij een zwart DF frame kan dat nog wel maar bij de andere kleuren lijkt me dat niet echt mooi. Moet je ook zelf weten natuurlijk Maar in principe een goede aanbieding.
Enige punt lijkt me het cosmetische aspect... zo'n Harrier+ voorvork is er volgens mij alleen in het zwart, bij een zwart DF frame kan dat nog wel maar bij de andere kleuren lijkt me dat niet echt mooi. Moet je ook zelf weten natuurlijk Maar in principe een goede aanbieding.