Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

williamdf+
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:01

williamdf+ 11 aug 2009 20:08

Goedenavond allen,

Ik ben totaal nieuw, zowel op het forum als in het racefietsen. Ik stel me even voor, ik ben William van Voorthuijsen, 20 jaar oud, werk als accountant. Voor mijn beweging ga ik mezelf veel plezier bezorgen door te racefietsen, altans dat hoop ik...;-) Vandaag goed begonnen ben naar FM geweest heb me daar laten opmeten, en maandag kan ik mijn eerste racefiets ophalen. Dat is een Bulls Desert Falcon+ geworden. Een mooie fiets, mede gelet op de iets betere wielen dan de standaard DF, maargoed ik ben nog maar een beginner, of eerlijk gezegd moet ik nog een beginner worden. Hebben jullie nog tips voor het rijden met een Bulls? Andere vraag is of er op internet een algemeen trainingsprogramma is te vinden wat misschien meerdere van jullie gebruiken???

PS Waar moet ik opletten bij aanschaf van kleding? Zijn die Cervelo, Rabo enz shirtjes, maar vooral de broeken goede kwaliteit?

@ Trannel ik heb vandaag een DF+ gekocht, de wielen waren een puntje van betekenis bij de keuze.
Bulls Desert Falcon plus Ultegra SL

tommy22
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2009 22:05

tommy22 12 aug 2009 22:12

Goedenavond allemaal,

Ik heb sinds twee maanden ook Desert Falcon, WAT EEN TOP FIETS!!!!
Echt heerlijk!!! Mijn wielen houden het heel goed ondanks alle verhalen. Toch volgend jaar maar eens kijken naar een mooi setje wielen.
Hoe hard rijden jullie gemiddeld op de fiets?

Groet Tom

trannel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 04 aug 2009 20:10

trannel 12 aug 2009 22:49

@ WilliamDF+: Ik weet niet of Morsink die fiets nog heeft staan, maar ik ben nu wel heel benieuwd naar jouw ervaringen binnenkort met de fiets:) Je hebt helaas -net als ik- niet zoveel vergelijkingsmateriaal, maar een ervaring van een gebruiker is wel handig. Waar heb je je fiets gekocht?

Wellicht ga ik alsnog voor de DF(+). Toch wel heel degelijk als ik het zo hoor.

williamdf+
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:01

williamdf+ 13 aug 2009 19:39

@ Trannel,

Ik heb inderdaad weinig vergelijkingsmateriaal. En dit is mijn eerste aanraking met de gehele wielersport, op het kijken van de TDF na dan;-)... Ik heb de DF+ gekocht bij Rein Veenendaal in... Veenendaal ja;-)... Door alle andere dingen die ik erbij gekocht heb kreeg ik een korting waardoor de DF+ op het zelfde bedrag als de standaard DF uitkwam. Heel erg netjes dus...
Bulls Desert Falcon plus Ultegra SL

Gebruikersavatar
duotone
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 sep 2008 20:49

Gebruikersavatar duotone 14 aug 2009 12:41

hallo en welkom alle nieuwe,
Zijn er weer een paar bij zo te zien.
Jullie zullen naar mijn idee geen spijt krijgen van jullie nieuwe bulls.
Ik heb hem nu vanaf oktober en echt een super fiets.
Ik heb de wielen vervangen voor een paar stevige mavic handgespaakte lekker strak op de weg.
Boven aan mijn lijstje staan nog wel een paar nieuwe banden.
Die er standaard op zaten zijn niet echt top is mijn mening. Had ik ook al gelezen op het forum maar ik dacht ik probeer het eerst eens zelf maar ik merk gewoon in de bochten dat we erg wringen en dat voelt niet fijn. Wat is jullie mening over de banden? En over de kleding dat is persoonlijk denk ik!
Gewoon ff passen.

recreabiker
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jul 2009 20:17

recreabiker 14 aug 2009 23:00

Banden stellen idd weinig voor, maar ja, als je Ultegra voor 999 aanbiedt dan moet het toch ergens vandaan komen....

Op zich heb ik geen problemen met rijden, maar na 250 km slijt het profiel al zienderogen.

Ik rij nog zo lang mogelijk door en zet er dan goede onder.

williamdf+
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:01

williamdf+ 15 aug 2009 14:35

Ik heb de Ultegra SL uitvoering deze heeft duurdere en betere Ultegra wielen, dus ik denk dat in mijn geval de wielen wel oke zijn?!
Bulls Desert Falcon plus Ultegra SL

Gebruikersavatar
duotone
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 sep 2008 20:49

Gebruikersavatar duotone 15 aug 2009 21:02

haha
oke ik heb ook andere wielen,
maar het ging hier over de banden william.
die hebben niet zo heel veel grip

tommy22
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2009 22:05

tommy22 16 aug 2009 12:11

Welke banden raden jullie aan?
En welke wielen raden jullie aan?
Er zijn er namelijk zoveel.

bulls56
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2009 11:02

bulls56 16 aug 2009 14:48

hallo allemaal, heb sinds mei 2008 een harrier, in de antreciete kleur. een fijne bike waar heerlijk op te fietsen is.
ik lees in dit forum veel over de standaad wielen die er onder zitten. de 500 serie blinkt niet uit. ik hb op de site van rose.de een paar handgespaakte wielen besteld. shimano 105 naaf en exteme airline 4 velgen met dt competition spaken. moet ze helaas nog binnen krijgen.
foto van mijn fiets zal weldra volgen.
groeten

tommy22
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2009 22:05

tommy22 18 aug 2009 00:14

Tommy22 schreef:Welke banden raden jullie aan?
En welke wielen raden jullie aan?
Er zijn er namelijk zoveel.


En, hebben jullie al een antwoord?

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 18 aug 2009 00:26

Er zijn veel goede wielen. Misschien moet je je vraag iets anders aanpakken. Bedenk eerst een budget, lees je in, selecteer wat wielen en vraag ons dan te zeggen wat we van je keuze vinden en welke je het beste zou kiezen. Het beste wiel voor een tijdrijder is heel wat anders dan het beste wiel voor een klim. Een wiel voor kasseien is weer heel wat anders. Misschien kies je voor een handgespaakte set, misschien voor een compleet setje, zeg het maar. Een goede wielset voor een goede prijs is denk ik de EA50 van Easton, de Fulcrum 3 of 5, een handgespaakt setje met 105 of ultegra naaf en Mavic velgen, Een Mavic Ksyrium (het instapmodel van de serie), enzovoorts.

Wat betreft de banden: ik heb Ultremo's, die bevallen prima. Er zijn echter een heleboel andere banden die ook goed, zo niet beter zijn. Ook hier geldt weer: Wat ga je ermee doen? Toeren, wedstrijden rijden, klimmen, kasseien, kilometers vreten, ....

Plaats reactie