Over Ritchey wordt over het algemeen positief gesproken als het gaat over prijs/kwaliteit verhouding. Ook vwb gewicht van onderdelen zijn de meesten toch wel positief. Maar hoe zit dat eigenlijk met ritchey wielen. Is er iemand die er met ritchey wielen rijdt, of ervaringen kan delen.
[img=http://img257.imageshack.us/img257/9184 ... ocoiu6.jpg]
Ritchey wielen
De naven komen i.i.g. van American Classic dus m.b.t. de achternaaf is dat geen goed nieuws.
Met de normale WCS Protocol rij ik nu 5000km zonder problemen, ben er tevreden over.
Het is een mooi, betaalbaar, licht, aërodynamische en comfortabele wielset, prima geschikt voor de wat lichtere rijders. Verkrijgbaar voor 315€.
Afdichting naven is niet top, echter de lagers kosten niet veel en bij mij draaien ze nog prima na 50000 km.
Naven lijken veel op de AC, echter zijn toch echt andere naven.
De WCS Protocol LTD heeft de DT Swiss 240 S naven, je hebt dan voor ca 549€ een hele mooie wielset. Deze navenset heeft een uitstekende reputatie.
Het is een mooi, betaalbaar, licht, aërodynamische en comfortabele wielset, prima geschikt voor de wat lichtere rijders. Verkrijgbaar voor 315€.
Afdichting naven is niet top, echter de lagers kosten niet veel en bij mij draaien ze nog prima na 50000 km.
Naven lijken veel op de AC, echter zijn toch echt andere naven.
De WCS Protocol LTD heeft de DT Swiss 240 S naven, je hebt dan voor ca 549€ een hele mooie wielset. Deze navenset heeft een uitstekende reputatie.
Ik rijd de wielen vanaf november 2006 in een Wilier Gladio.Ze bevallen uitstekend. Vooraf informeerde ik via de site en er werd medegedeeld dat de wielen niet erg soepel "vrij" liepen. Er werd gereageerd dat dit kwam omdat de naven ruimschoots waren voorzien van vet. Bij mij was dit ook het geval. Na enige tijd liepen ze erg soepel en maken een prachtig ratelend geluid. Voldoen ook prima bij mijn gewicht van 78 kilo.
Ik vraag me af of de wielen erg licht zijn. Die nieuwste typen met DT naven zijn duurder maar erg hoogstaand.
Ik vraag me af of de wielen erg licht zijn. Die nieuwste typen met DT naven zijn duurder maar erg hoogstaand.
maruc schreef:spietpiet schreef:Mijn setje WCS Protocol WCS weegt incl velginten 1522 gram, imo is dat een mooi gewicht voor een wielset van 315.
zijn dat de standaard WCS wielen of met de DT swiss naven?
Dat is de standaard WCS Protocol van 315 , dus niet met de DT Swiss naven.
De WCS Protocol LTD hebben de Dt Swiss naven en zijn verkrijgbaar voor 549