Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Basso vs Colnago

martijnb1
Forum-lid

martijnb1 09 jan 2011 15:32

Forummers,

Ik ben er bijna uit wat het moet gaan worden. De Basso Astra staat op dit moment op 1 en een aantal Colnago modellen op 2 (EPS/CX-1/CLX). Groep wordt Campa Chorus met Eurus wielen.

Ik ben opzoek naar frame informatie over Colnago. De Astra weegt 990 gram (grootste maat) en de vork weegt 360 gram. Het gewicht van de Colnago frames is mij onbekend (net als de losse frame-setprijs van de EPS). Heeft iemand hier info over?

Dank en groet,
Martijn

cervelocastelli
Forum-lid

cervelocastelli 09 jan 2011 15:52

Hoi Martijn,

ben ook aan het twijfelen over de aankoop van een Colnago EPS.
De frameprijs ligt op de € 3.875,00. Maar hier kan vast nog wel een korting af bij de FM waar je de EPS zou aanschaffen!
Gewicht durf ik niets over te zeggen.

martijnb1
Forum-lid

martijnb1 09 jan 2011 17:58

Dank voor je reactie! Dat is EUR 2,000 meer dan de Astra. Nog meer reden om de Astra op 1 te houden... Als iemand de Colnago gewichten weet. please let me know!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 09 jan 2011 18:52

De vergelijking tussen een Basso Astra en een Colnago EPS is niet volledig te maken.

Een EPS is een frame met carbon lugs en een Astra is een monocoque frame.
De Astra is bij Basso een frame uit het middensegment en een EPS moet je bij de topframes van Colnago rekenen.

Als je enkel op de prijs afgaat heeft de Basso Astra een volledig straat voorsprong.
Als je op uitstraling afgaat zou ik het wel weten, een Colnago.

Maar een Basso Astra is ook geen verkeerde koop. Ikzelf vind het een van de mooiere fietsen in zijn prijsklasse.

Succes nog.
I know myself like no one else
Nothing to defend

roos69
Forum-lid

Gebruikersavatar roos69 09 jan 2011 19:22

Met wat zoekwerk moet je het frame wel voor pakweg 3200-3300 kunnen vinden. (nieuw)
Ik ga mijn EPS even wegen als ik van de week mijn hangweegschaal binnenkrijg (vandaag besteld), maar reken er maar op dat de Astra naar alle waarschijnlijkheid lichter is dan de EPS...

Al weet ik niet of de waardes op de Basso site overeenkomen met de werkelijkheid. Ook worden die waardes wel eens weergegeven zonder headseat en dat kan best nog zo'n 80-100gram schelen.

martijnb1
Forum-lid

martijnb1 09 jan 2011 19:36

@lcsmt: eens, het witte EPS frame is wat mij betreft het mooiste frame van de afgelopen jaren. Ik vind de CX-1 en de CLX ook mooi. Maar die zitten qua looks dicht bij de Basso. Dan vind ik de Basso iets strakker. Niet dat het voor mij heel belangrijk is, maar ik begrijp dat de Astra lichter en stijver is, en daarnaast toch wel in Italie gemaakt wordt en niet, zoals de CX-1 en CLX in Azie. Dat laatste is absoluut niet doorslaggevend - ik rijd nu op een Red Bull - maar gewoon leuk om te weten.

@Roos69: ben heel benieuwd!

roos69
Forum-lid

Gebruikersavatar roos69 09 jan 2011 19:45

Denk er ook aan dat een Astra een hoger balhoofd heeft dan de EPS en daardoor iets minder 'racy' is. Oftewel de geometrie van de Basso is wat meer comfortabel.

Volgens mij komt de Astra ook uit het verre oosten alleen het ontwerp niet, maar ik weet dat niet 100% zeker!

Ik vraag mij ook af of de Basso echt het stijfste is...
Als iemand het weet, laat maar horen!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 09 jan 2011 19:57

MartijnB1 schreef:edit en daarnaast toch wel in Italie gemaakt wordt en niet, zoals de CX-1 en CLX in Azie.

Ik vrees dat ook de Astra uit het Verre Oosten komt.
Hij wordt enkel in Italië gelakt.
Nothing to defend

martijnb1
Forum-lid

martijnb1 10 jan 2011 09:09

OK. Heeft er iemand nog gedachten over de CX-1 versus de Astra (anders dan de looks)?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 10 jan 2011 11:06

Vooreerst: als de Astra je "past".
Uit je eerdere reacties blijkt dat je hart uitgaat naar de Astra.
Als je de Astra een mooie fiets vindt, en hij is ook nog een goedkoper waarom zou je dan een CX-1 aanschaffen?

Het zijn beide erg mooie fietsen.
Dat ze degelijk zijn daar moet je zelfs niet aan twijfelen.
Op een Basso krijg je 3 jaar garantie en op een Colnago 2 jaar.
Koop dus vooral de fiets die jij zelf wil.

Succes nog en hou ons op de hoogte.
Nothing to defend

frans.1
Forum-lid

frans.1 10 jan 2011 11:43

Als het budjet geen probleem zou zijn een EPS.
Exclusief tijdloos uitstraling etc.
Maar als je al in deze prijsklasse zit te kijken kwam bij mij nog in het rijtje C 59 en M 10.
Het zijn moeilijke keuzes om te maken.(Succes ermee)

Mvg. Frans

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 11 jan 2011 11:15

Lcsmt schreef:
MartijnB1 schreef:edit en daarnaast toch wel in Italie gemaakt wordt en niet, zoals de CX-1 en CLX in Azie.

Ik vrees dat ook de Astra uit het Verre Oosten komt.
Hij wordt enkel in Italië gelakt.

De Astra wordt zeker niet in het Verre Oosten gemaakt, uiteraard wordt het carbon daar aangekocht maar de productie is toch echt in Italie.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie