Vanaf 14 graden korte broek, zweetshirtje en shirtje korte mouw.
5-14 graden lange broek, ondershirt korte of lange mouw, ademend jack.
Tot 5 graden lange broek, ondershirt korte mouw, ondershirt lange mouw, ademend jack, handschoenen.
Afhankelijk van de intensiteit en wel/geen zon gaan er tot 18 graden armstukken mee.
Bij lage temperaturen gaat er vaak een regenjackje mee dat ik als windbreaker gebruik mocht het te koud worden.
Bij temperaturen onder 3 graden gaan er skisokken over de schoenen en daarover regenhoezen.
Welke kleding bij welke temperatuur?
-
- Forum-lid
Ik kleed me altijd erg warm aan. Vanaf een graad of 23 rij ik pas met korte broek. Verder doe ik altijd een zweetshirt, een korte mouw shirt en een lange mouw shirt aan.
Ik sta vaak raar te kijken dat sommige mensen met korte broeken fietsen bij 'koud' weer.
Met wedstrijden rij ik wel altijd met korte broek met korte mouwen, en armstukken.
Ik sta vaak raar te kijken dat sommige mensen met korte broeken fietsen bij 'koud' weer.
Met wedstrijden rij ik wel altijd met korte broek met korte mouwen, en armstukken.
Anti-Spacers!
pjotr schreef:Ik kleed me altijd erg warm aan. Vanaf een graad of 23 rij ik pas met korte broek. Verder doe ik altijd een zweetshirt, een korte mouw shirt en een lange mouw shirt aan.
bij mij is het zowat hetzelfde
vandaag nog, dat iemand met korte mouwen, en korte broek reed alsof het hoog zomer was.
Ultima schreef:pjotr schreef:Ik kleed me altijd erg warm aan. Vanaf een graad of 23 rij ik pas met korte broek. Verder doe ik altijd een zweetshirt, een korte mouw shirt en een lange mouw shirt aan.
bij mij is het zowat hetzelfde
vandaag nog, dat iemand met korte mouwen, en korte broek reed alsof het hoog zomer was.
Vandaag tijdens de deventertriathlon nog in een shirt zonder mouwen gereden, was heerlijk. Maar verder vanaf een graad of 18 a 19 korte kleren altijd met thermoshirt. Dan tot 10 graden arm en beenstukken en evt, iets dikker thermoshirt. Nog kouder vaak dubbel thermoshirt waarvan 1 met lange mouwen, en arm en beenstukken. Pas onder nul winddichte jas, lange handschoen, winddichte overschoenen en lange broek.
Bram
GastheerG schreef:Ultima schreef:vandaag nog, dat iemand met korte mouwen, en korte broek reed alsof het hoog zomer was.
Maar ik zwaaide wel! Lekker fietsweer trouwens vandaag.
haha, nee deze jongen had in ieder geval geen bianchi
fietsweer was inderdaad goed, heb vandaag ook met korte mouwen getraind, wel een lange broek. Liefst had ik nog een vest, maarja die was nog vochtig omdat me moeder vergeten was de wasmachine aan te zetten.
-
- Forum-lid
Ultima schreef:vandaag nog, dat iemand met korte mouwen, en korte broek reed alsof het hoog zomer was.
Het was inderdaad wat frisjes vanochtend om 9 uur (12 graden), dus we hebben maar wat harder gefietst . Het zonnetje scheen uitbundig, na een uurtje was het goed te doen.
Ben zelf normaal gesproken een koukleum.
Maar op de fiets produceer ik kennelijk erg veel warmte want heb deze zomer tot op heden alleen korte broek en kort shirt gedragen.
Ik zit wel te azen op een wollen shirt met lange mouwen voor de koudere dagen, misschien gecombineerd met een windjack.
Ook 's winters alleen een lange mouwen shirt en een oude wollen trainer.( is wel aan vervanging toe)
Maar op de fiets produceer ik kennelijk erg veel warmte want heb deze zomer tot op heden alleen korte broek en kort shirt gedragen.
Ik zit wel te azen op een wollen shirt met lange mouwen voor de koudere dagen, misschien gecombineerd met een windjack.
Ook 's winters alleen een lange mouwen shirt en een oude wollen trainer.( is wel aan vervanging toe)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je rijdt op een frame van €3000, maar nog wel met wollen kleding? :rolleye:
Ik loop de laatste dagen wat te klooien met m'n kleding omdat Lorini sloom is met het leveren van kleding en ik nog geen jack heb. Dus nu maar beenstukken (vandaag iets warmer dus kniestukken), craft shirt met lange mouwen, armstukken en natuurlijk shirt en koersbroek. Voor aan het einde van de trainingen trek ik ook nog een bodywarmer aan.
Ik loop de laatste dagen wat te klooien met m'n kleding omdat Lorini sloom is met het leveren van kleding en ik nog geen jack heb. Dus nu maar beenstukken (vandaag iets warmer dus kniestukken), craft shirt met lange mouwen, armstukken en natuurlijk shirt en koersbroek. Voor aan het einde van de trainingen trek ik ook nog een bodywarmer aan.
Investeer dan inderdaad in een goed windjack, ik heb er eentje van GORE en die kost wat maar is echt geweldig. Je hoeft er alleen maar een zweetshirtje onder aan (zelfs met -5 gr of kouder). Zo hoef je in de winter ook niet als een soort Michelin mannetje op de fiets te zitten.
havana schreef:Investeer dan inderdaad in een goed windjack, ik heb er eentje van GORE en die kost wat maar is echt geweldig. Je hoeft er alleen maar een zweetshirtje onder aan (zelfs met -5 gr of kouder). Zo hoef je in de winter ook niet als een soort Michelin mannetje op de fiets te zitten.
Klinkt goed..in de winter draag ik toch meestal drie lagen en dat is niet ideaal voor de vochthuishouding waardoor het na een uur of twee koud begint te worden. Heb je een linkje van jouw windjack (of een andere vergelijkbare)?