Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
dario
- Forum-lid
dario
12 sep 2007 14:09
...en daarmee heeft de samenleving er weer een heet hangijzer bij!
Mij lijkt het toch ook een beetje competitievervalsing: dan kan je immers evengoed een vrouwen-rugby- of basketploeg samenstellen met allemaal transseksuelen van 1 meter 95: da's netjes volgens de regels, maar of het daarom eerlijk is?
Aparte categorie voor transseksuelen (en ex-DDR-atletes) oprichten misschien? (er zijn tenslotte ook al gay games, dus waarom niet?)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
maatchen
- Forum-lid
maatchen
12 sep 2007 17:11
fiedoo schreef:vraag is: is deze persoon nu echt een vrouw? 'Welke kenmerken heeft zij nog van een man? Is door de operatie de mannelijke spierbouw verdwenen? Welke testosteronwaarden heeft zij?enz...
Volgens mij moet men heden ten dage eens de gevolgen van bepaalde daden en beslissingen in zijn leven leren aanvaarden: hij wou een zij zijn, okee maar dan moet men ook geen competitiesport gaan doen als men als vrouw nog een aantal bepaalde mannelijke eigenschappen behoudt.
Doe dan waar vrouwen goed in zijn: de kuis, de afwas en het bier en de chips aan hun man geven terwijl hij naar het voetbal kijkt.
Vroeger had je ook zo discussie wat betreft het lichaamje van Barr, geen lichaampje, dan was je ook geen vrouw en mocht je niet meedoen aan vrouwencompetities.
Naast transsexualitiet met de 'juiste' chromosomen heb je ook transsexualitiet met 'verkeerde' combinaties die al dan niet lijden tot bepaalde afwijkingen. Dan lijkt het erop dat het testosteronniveau tijdens de zwangerschap (in de foetus) ook een rol kan spelen/speelt in de geslachtsontwikkeling.
Wat met vrouwen met een natuurlijke baardgroei, meer testosteron?
Vooralsnog hebben we volgens mij één sluitend criterium, door vele anderen hier genoemd. De dame in kwestie heeft 'vrouw' in haar paspoort. Simple.
-
dutchflandrien
- Forum-lid
dutchflandrien
12 sep 2007 20:42
Dus als Asafa, ipv. met gouden schoentjes ala Johnson, aan de start verschijnt met zulke 'springveren' en vervolgens het wereldrecord met een halve seconde aanscherpt tot 9,34 dan is dat geen probleem?
[/quote]
dacht niet dat het aangetoond is dat het springveren zijn. het is dan ook zeer onwaarschijnlijk dat hij zo'n tijd zal lopen. dus is jouw vraag overbodig, denk ik
@scepticus. bij handbiken gebruik je andere ledematen voor de aandrijving dan de benen dus vind ik dat je de vergelijking niet kan maken. asafa gebruikt zijn bovenbenen. ik denk niet dat het merkbaar meer veert dan de schoenen en onderbenen dan bij een "normale" loper.
on topic. een man heeft genetische voordelen tov en vrouw, getraind of niet, dat kun je niet wegijferen. Je zal henin tog ook niet in de zelfde categorie steken als federer? waarom een vent dan wel bij de vrouwen steken?
RIDLEY the speed weapon
-
alpdhuez53:15
- Forum-lid
-
Contact
alpdhuez53:15
12 sep 2007 23:20
Je kan het ook van de positieve kant bekijken, de andere vrouwen zullen zich gedwongen zien om nog harder te gaan trainen dan ze nu waarschijnlijk al doen waardoor ze zichzelf misschien wel naar een hoger plan tillen dan dat ze ooit hadden gedaan. De Nederlandse dames worden zo extra sterk en zullen op termijn zo nog beter gaan presteren in het internationale veld. Maar goed, we weten natuurlijk allemaal dat een boel vrouwen onderling ALTIJD zorgt voor jaloerse reacties. Ik heb dat jarenlang van dichtbij kunnen volgen, mijn moeder was manager in de gezondheidszorg in een organisatie met louter vrouwen. Dat ging na verloop van een aantal jaren dus ook niet goed, gewoon omdat ze jaloers waren denk ik.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
13 sep 2007 00:15
Volgens mij heeft ze een Dames-B licentie, dus dat niveau gaat daar niet echt hoger worden. (Want dan vragen ze wel een elite licentie aan)
Ik kan me goed voorstellen dat je als vrouw/meisje van 1m65 behoorlijk baalt als je door deze vrouw er wordt afgesprint, want ze is toch wel heel veel steviger gebouwd dan de gemiddelde vrouw.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
bigm
- Forum-lid
bigm
13 sep 2007 01:22
Robbebopper schreef:Heren, heren!!!!?
iemand die zo reageert als papito is voor mij geen heer
-
paashaas
- Forum-lid
paashaas
13 sep 2007 02:21
Amclassic-fan schreef:Ik kan me goed voorstellen dat je als vrouw/meisje van 1m65 behoorlijk baalt als je door deze vrouw er wordt afgesprint, want ze is toch wel heel veel steviger gebouwd dan de gemiddelde vrouw.
Idd, in België zit het zo.
Vrouwen Elite mogen meerijden in junioreskoersen (voor jongens). Ik heb het maar 1x meegemaakt, maar de dame in kwestie kon toen goed volgen.
Dus een getrainde vrouw wordt gelijkgesteld met een getrainde jongen van pakweg 17. En ik denk niet dat er heel veel jongens van 17 al volgroeid zijn.
-
mikebiker
- Forum-lid
mikebiker
13 sep 2007 10:48
He, een paar pagina's terug werden mijn en de opmerkingen van enkelen anderen nog geschrapt, wegens gebrek aan respect (ben me van geen kwaad bewust, maar goed)......dan komt die van Papito toch zeker in aanmerking BigM, jij bent de moderator.
//EDIT Daniel: topic weer opgeschoond
Groet,
Mike
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
13 sep 2007 11:00
zucht, zie dit nu pas.
Papito, je mening mag je geven maar wel op volwassen wijze!!
Ik ruim de boel maar weer even op.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
bigm
- Forum-lid
bigm
13 sep 2007 11:58
mike biker schreef:He, een paar pagina's terug werden mijn en de opmerkingen van enkelen anderen nog geschrapt, wegens gebrek aan respect (ben me van geen kwaad bewust, maar goed)......dan komt die van Papito toch zeker in aanmerking BigM, jij bent de moderator.
ik had gehoopt op een meer genuanceerde reactie van papito maar helaas zat dat er niet en Daniel is me nu voor ,al moet ik zeggen dat ik niet snel wat weg haal maar nu weer ON TOPIC
-
papito
- Forum-lid
papito
14 sep 2007 00:49
Het zomaar verwijderen van berichten op dit forum blijk zoals ik hier lees een gewone zaak te zijn.
Klaarblijkelijk wordt het hier niet op prijs gesteld om een scherpe mening neer te zetten en als het de heren eventjes niet bevalt knallen we het er gewoon maar af.
Sommige discussies liggen nu eenmaal gevoelig en ook als modurator moet je daar mee om kunnen gaan.
Nog mijn dank aan Judas Mike Bike.
"When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn\'t work that way so I stole one and asked Him to forgive me."<br>
- Emo Philips
-
bigm
- Forum-lid
bigm
14 sep 2007 01:54
scherpe mening mag altijd maar manier waarop jij reageert kon naar onze mening niet door de beugel en getuigde niet van veel respect het is nu eenmaal een gevoelig onderwerp zeker voor de persoon in kwestie en daar mag je als forum lid best rekening houden en doe je dat niet dan kan een van de moderatoren ingrijpen