Cyclocross fietsen
Ah ok, maar 48 is nog steeds vrij groot volgens mij. Tenminste, ik krijg het lastig rond in het bos denk ik. Hopelijk kan jij je brute kracht er beter op kwijt ! Post na zaterdag anders nog maar eens een berichtje over je eerste indrukken van de Focus, ben benieuwd.
Canyon Ultimate CF SL 2016
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 jan 2010 13:22
ik rij eigenlijk altijd met 39er. heb er een 46er opzitten, maar die is puur voor de show.. wil eigenlijk ook maar 1, heb het al eens gezien, maar weet nioet waar ik het kan krijgen.
gr
gr
diepduiken schreef:ik rij eigenlijk altijd met 39er. heb er een 46er opzitten, maar die is puur voor de show.. wil eigenlijk ook maar 1, heb het al eens gezien, maar weet nioet waar ik het kan krijgen.
gr
Heel simpel, koop een stel single speed bladboutjes voor 5 euro (bij m-gineering.nl bijv.). Je kan de ketting iets korter maken dan normaal, omdat je geen 46 nodig hebt. De ketting staat daardoor altijd goed strak (niet te strak natuurlijk). Ik heb dit voor het eerst geprobeerd dit seizoen en vooralsnog werkt het perfect! Kans dat je ketting eraf vliegt is wel ietsjes groter maar mij is het nog maar 1 of 2x overkomen (en dat is niet meer dan normaal).
Canyon Ultimate CF SL 2016
BonoCross schreef:...
Kans dat je ketting eraf vliegt is wel ietsjes groter maar mij is het nog maar 1 of 2x overkomen (en dat is niet meer dan normaal).
Het voordeel voor de (slimme :p ) single-ring rijder zit 'm juist in het feit dat de ketting er niet af kan vallen. Met een bashring en een vanger bijvoorbeeld.
Of zoiets:
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
N-droe schreef:Had hem even op de verkeerde plek gezet, deze dinsdag op wezen halen, maar helaas nog niet erop kunnen rijden. Kan niet wachten tot zaterdag.
[img=http://lh5.ggpht.com/_bccEgG4ZT-M/TNBsz ... 060702.JPG]
Focus Mares '10 met 105 groep.
FM was zo vriendelijk om me een mooie aanbieding te doen met betrekking tot de schoenen. Paar Shimano M300 Custom Fit schoenen erbij voor heel weinig. Ik kan er weer tegenaan dus. Gelukkig woon in aan de rand van een mooi bosgebied
Fijne fiets! Veel plezier ermee!
Giant TCX | Colnago CX1
-
- Forum-lid
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 15 dec 2005 15:07
Ik heb jarenlang wedstrijden gereden met single ring setup. Voor een 42 blad, achter 12-23 cassette. Heb zelf ook van die chainguards ontworpen en laten maken. Zal morgen een foto plaatsen als dat lukt. Foto's staan nu op mijn iPhone.
BonoCross schreef:Ah ok, maar 48 is nog steeds vrij groot volgens mij. Tenminste, ik krijg het lastig rond in het bos denk ik. Hopelijk kan jij je brute kracht er beter op kwijt ! Post na zaterdag anders nog maar eens een berichtje over je eerste indrukken van de Focus, ben benieuwd.
Nou, met die brute kracht zal het wel meevallen denk. Ben van mezelf meer een souplesse rijder. We zullen het dit weekend wel zien, maar ik heb zo de indruk dat ik op de echte bospaden vooral het binnenblad zal gebruiken (het zit er ook niet voor niets op natuurlijk ). Die 48 is trouwens ook wel handig voor in het voorjaar weer over te gaan naar de weg, kan ik eerst nog een tijdje bij slechter of wisselvallig weer op deze blijven rijden voordat ik echt naar mijn racer overstap.
Ik zal het na zaterdag wel even laten weten.
Cannondale Supersix \'10
Focus Mares \'10
Focus Mares \'10
Toch snap ik die fietsfabrikanten vaak niet. Er worden nog zoveel crosser aangeboden met een 50 buitenblad, en dat is te groot om lekker te kunnen crossen. En ze zijn ook altijd met (dat ellendige) Shimano afgemonteerd, maar dat heeft met de prijs te maken.
Nu vind ik 48 net te groot voor in het bos als het nat is, als het droog is is het met een 48 goed te doen.
Heb er zelf een 46 op liggen, en eingenlijk is dat onder natte omstandigheden net te groot, maar omdat ik er in de winter ook mee op de weg rijd kan ik voor niet kleiner nemen.
Nu vind ik 48 net te groot voor in het bos als het nat is, als het droog is is het met een 48 goed te doen.
Heb er zelf een 46 op liggen, en eingenlijk is dat onder natte omstandigheden net te groot, maar omdat ik er in de winter ook mee op de weg rijd kan ik voor niet kleiner nemen.
@PTH
Ik rij nu voor de tweede winter op de Focus Mares 2010, en geen seconde spijt. Heerlijke fiets, ik gebruik 'm veel op de weg, maar kom regelmatig in het bos. De combi en afwisseling is leuk, en de Mares kan het makkelijk aan. Ik vind wel dat jij mooiere wielen erin hebt dan ik!
Ik rij nu voor de tweede winter op de Focus Mares 2010, en geen seconde spijt. Heerlijke fiets, ik gebruik 'm veel op de weg, maar kom regelmatig in het bos. De combi en afwisseling is leuk, en de Mares kan het makkelijk aan. Ik vind wel dat jij mooiere wielen erin hebt dan ik!
fietst, maar loopt harder
RAFC schreef:Toch snap ik die fietsfabrikanten vaak niet. Er worden nog zoveel crosser aangeboden met een 50 buitenblad, en dat is te groot om lekker te kunnen crossen. En ze zijn ook altijd met (dat ellendige) Shimano afgemonteerd, maar dat heeft met de prijs te maken.
Nu vind ik 48 net te groot voor in het bos als het nat is, als het droog is is het met een 48 goed te doen.
Heb er zelf een 46 op liggen, en eingenlijk is dat onder natte omstandigheden net te groot, maar omdat ik er in de winter ook mee op de weg rijd kan ik voor niet kleiner nemen.
Geen liefhebber van Shimano merk ik. Ben er zelf wel over te spreken, heb het tot nu toe op al mijn wegfietsen gehad en geef er wat dat betreft wel de voorkeur aan. Ik heb geen ervaring met hoe het zich houdt op een crossfiets maar dat gaan we wel merken.
De 48 erop vind ik vooral prettig voor op de weg in het winterseizoen. Zo kan ik hem op twee fronten goed gebruiken. Ik denk dat dat ook de reden is dat veel fabrikanten een crosser met een degelijk groot buitenblad aanbieden. De meeste gebruikers gaan er maar heel marginaal echt het veld of bos mee in, maar gebruiken hem denk ik vooral op de weg of onverharde paden. Die zitten dan vaak niet op een mtb versnelling te wachten.
Cannondale Supersix \'10
Focus Mares \'10
Focus Mares \'10
Shimano heeft in ieder geval het voordeel dat onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn relatief goedkoop zijn...En mijn ultegra schakelt echt zo slecht nog niet als ik het vergelijk met mijn vorige campagnolo chorus...