Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Giant speeder projectje

hypz
Forum-lid

hypz 23 jan 2011 01:49

Inmiddels een zwart zadeltje gekocht, dat witte zag er echt niet uit. Was 12,99 bij de halfords en zit prima. En deze zuigt zich tenminste niet vol met water, dat deed die witte wel. Als het dan nat weer was geweest dan was het zadel 2 dagen later nog steeds nat :(

Gisteren had ik toevallig ook pech met de fiets, een dik stuk glas in m'n band, en kon beter ook mijn buitenband vervangen, dus heb ik direct even iets met een kleurtje gedaan. Gele vredestein bandjes dus :)

Verder heb ik even een rem gemonteerd aan de voorkant, gewoon de oude rem die eerst ook op deze fiets zat. Alleen het witte kapje heb ik maar achterwege gelaten, de remhendel zit nu gewoon zonder kapje erop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende stap zal andere pedaaltjes zijn denk ik, zodat ik de fiets wat makkelijker ff kan pakken om naar de stad te gaan ofzo, zonder perse m'n shimano schoenen te gebruiken ;-)

Zoiets had ik in gedachten:
Afbeelding

yesfresh
Forum-lid

yesfresh 27 jan 2011 15:01

die straps zien er wel netjes uit!
Je kunt ook kijken voor ZLDA straps, zijn ook wel strak, maar eigenlijk meer bestemd voor trickbikes.
Als ik jouw was zou ik gewoon chrome toeclips met dunne straps er op zetten, dat past wel goed bij de rest van de look van je fiets.
Velo-Retro

hypz
Forum-lid

hypz 12 mei 2011 16:10

Inmiddels nog steeds niet bovenstaande straps gekocht en geplaatst, maar wel een vraagje m.b.t. een probleempje dat ik heb.

Altijd als ik vanuit stilstand wegtrap met de fiets hoor ik altijd wat geluiden, een paar tikken en kraken een beetje. Ik weet niet wat het is, maar het moet ergens bij de aandrijving vandaan komen lijkt me. Wat zou dit kunnen zijn?

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 05 jun 2011 12:12

Heb ik ook last van bij m'n singlespeed. Ik denk dat het de trapaslagers zijn.

Plaats reactie