Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic R-sys of Campagnola Eurus/Zonda

beepee
Forum-lid

beepee 05 sep 2007 02:07

Heren heb mijn oog laten vallen op een setje R-sys wielen van Mavic.
Mijn vraag luidt. Welke is stijver ?

Als ik tegen de velgrand duw ter hoogte van mijn remblokken aan de voor- achterwiel dan krijg ik deze onmogelijk tegen de remblokken Dit zijn mijn huidige Campagnolo Zonda's. Nu ben ik bij mijn lbs geweest waar de nieuwe R-sys wielen hangen en vindt deze supermooi (smaken verschillen). Wanneer ik op de velgrand duw van deze mavic wielen duw ik deze gemakkelijk tegen de remblokken.

Is dit normaal ? zegt dit iets over stijfheid ?

Alvast bedankt.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 06 sep 2007 19:21

Zonda's zullen ongetwijfeld stijver zijn dan de Mavics, Mavic staat nu niet bepaald bekend om de stijfheid van zijn wielsets, integendeel zelfs.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 06 sep 2007 21:06

Hoi,

Stel nu even dat die Mavic stijver zouden zijn heb je daar dan wat aan wetende dat zo'n spaak van 4mm diameter gewoon niet aero kan zijn??

Ik wil niet gezegd hebben dat ze niet mooi of sexy zijn of wat dan ook maar ik vind niet dat je blindelings voor nieuwe technologie moet gaan als die op zich al een groot nadeel heeft en bovendien te gek duur is.

En jawel, als je het wiel met gemak tegen je remblokken aanduwt dan is de zijdelingse stijfheid toch je dat niet tenzij er natuurlijk speling op de lagers zit wat in het geval van Mavic wel vaker voorkomt bij nieuwe wielen.....

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie