Weet iemand of er wezenlijk verschil is tussen deze 2? Zover ik kan zien is dat alleen het materiaal van de geleide platen, alu voor chorus en staal voor Centaur daaran gerelateerd ook een paar gram gewicht. (oh ja de opdruk is ook anders)
Ik heb alle andere onderdelen in Chorus en moet een CT vesie gaan monteren dus mijn voorkeur is Chorus. Bij Lenzen in Aken verkopen ze de Centaur voor 26 Euro en de Chorus voor 60 en dan vind ik het prijsverschil toch erg hoog voor een paar gram.
Verschil tussen Centaur en Chorus QS voorderailleur?
-
- Forum-lid HC
- de zwarten
- Forum-lid HC
bij voorderailleurs is de montage en de kabelafstelling dikwijls belangrijker dan het type derailleur. Behalve gewichtsverschil wil je vooral een stijve en rechte kooi, en ik vind shimano FD (dura-ace) dan beter én goedkoper dan campa record. (vloeken in de kerk maar ja)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid HC
Ik heb vandaag maar een Centaur gekocht want het prijsverschil is te groot.
Gezien het commentaar van de zwarten zou het best wel zo kunnen zijn dat de Centaur het beste schakeld. Ik heb namelijk Centaur, Chorus en Record in de handen gehad en de verschillen zitten alleen in het materiaal van de kooi en bij Record zijn sommige schroefjes van ander materiaal (waarschijnlijk titanium) het bewegende gedeelte is echt 100% hetzelfde. De kooi van Centaur voelt het stijfst, maar dat kan perceptie zijn. Het gewichtsverschil tussen Record en Chorus is minimaal maar Centaur is toch echt wel een stuk zwaarder.
Gezien het commentaar van de zwarten zou het best wel zo kunnen zijn dat de Centaur het beste schakeld. Ik heb namelijk Centaur, Chorus en Record in de handen gehad en de verschillen zitten alleen in het materiaal van de kooi en bij Record zijn sommige schroefjes van ander materiaal (waarschijnlijk titanium) het bewegende gedeelte is echt 100% hetzelfde. De kooi van Centaur voelt het stijfst, maar dat kan perceptie zijn. Het gewichtsverschil tussen Record en Chorus is minimaal maar Centaur is toch echt wel een stuk zwaarder.