Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Gazelle W6

roeltrentino
Forum-lid

roeltrentino 01 sep 2007 13:57

Heej,

Ik ben zoals vele me ook al aan het voorbereiden op de winter en zoek dus een nieuwe MTB.
Mijn oog was gevallen op de Grand canyon 6.0 erg mooie fiets voor een goede prijs. Maar de levering zou pas kunnen zijn in november.
Red bull team AL 500 vond ik ook netjes.
Vandaag kwam ik bij vos fietsen de gazelle W6 tegen, nette afmontage voor een scherpe prijs.
Wat denken jullie?
Ik hoor niet al te positieve berichten over Vos.
En eerlijk gezegd vind ik gazelle meer een postbode fiets merk de modellen zijn wel gerestyld maar het spreekt me nog steeds niet echt aan..

jerico
Forum-lid

jerico 05 sep 2007 15:35

heej roel

ik zou eerder even geduld hebben, dan dat je gelijk de w6 koop. Veel mensen hebben slechte ervaringen met deze fiets en deze fiets word volgens mij vooral gekocht door mensen die even snel naar hen werk moeten rijden.

groeten,

jerico
don\'t yell at me if i am wrong, ppl make mistakes...

ted038
Forum-lid

ted038 05 sep 2007 15:55

Wat meer gegevens over de W6

Tuurlijk, voor naar het werk :(

reba sl, en minimaal XT afmontage ..... daarmee ga je toch het asfalt niet af ????

en "veel mensen met slechte ervaringen" ? , zowel op dit forum als op een nederlands mountainbike forum geen een topic erover kunnen vinden, op dat andere forum wel 1 gebruiker die er blij mee is en anderendie het wel een mooie fiets vinden.
Wie zijn die " veel mensen" van jou dan wel ?
(en los daarvan, klagers heb je altijd, tevreden mensen posten een stuk minder ;) )

Enige probleem met de gazelle mtb's is het imago, verder hebben ze met de w-lijn en goede weg weer ingeslagen :) komt er ook op neer of je "burgerlijk" bent en braaf de massa volgt, of je een eigen mening durft te hebben ;)

En verder : 2008 modellen komen er bijna aan (verwachting Oktober), dus Vos mag wel met een leuke korting komen :) Over Vos is niet iedereen tevreden wat zijn service betreft, maar wellicht dat het bij jou wel goed gaat. Afhankelijk of jer zelf het onderhoud kan, wellicht kiezen voor een andere fietsenmaker in de buurt of via internet kopen (bijv. fietsgigant

Verder : de RD al-500 is ook veel fiets voor dat geld met voornamelijk X9 , reba sl100 en crossride's, maar dan zul je ook mensen hebben die maar al te graag hun mening over Redbull klaar hebben (terwijl er van hun trek's veel meer rondfietsen in nl ;) )

Zelfde zal je ook hebben met Canyon, al is dit merk net wat minder bekend. de gand canyon 6.0 is mij teveel een radjetoe aan onderdelern, met x9, x7, lx en deore erop. Voor hun racefietsen hebben ze komend weekend groot uitverkoop en pdf-catalogus, wellicht binnenkort ook voor de mtb's ???

jerico
Forum-lid

jerico 06 sep 2007 13:00

hmmmz je hoeft me niet zo aan te vallen tedjuh...Ik wil er alleen maar mee zeggen dat ik in persoonlijke kringen die fiets heb gezien en problemen...dat is voor mij al veel...en natuurlijk is tie heel mooi AFGEMONTEERD en de rest van het spul wat op de fiets zit dan...

Het gaat mij erom...dat je veel mooiere fietsen heb bekeken en dat er voor dat geld voor de w6 kwalitatief beter fietsen zijn...kwa frame en afmontage...

groeten,

jerico
don\'t yell at me if i am wrong, ppl make mistakes...

roeltrentino
Forum-lid

roeltrentino 07 sep 2007 01:09

Dames rustig aan!!! (geintje)
Meestal is het toch het beste om voor het merk te gaan waarvan je toch wel redelijk zeker weet dat je waar voor je geld krijgt maw de red bull of canyon.
Misschien dat er inderdaad een leuke mtb in de uitverkoop komt, bedankt voor de feedback anyway.

ciao Roel

ted038
Forum-lid

ted038 07 sep 2007 12:54

oja, hier de mountainbike-opruimingscatalogus van Canyon in PDF:

http://www.canyon.com/download/sparbuch ... ch_mtb.pdf

Plaats reactie