Beste Forum bezoekers.
Aangezien wij in de Ardennen willen fietsen wordt het tijd voor eenfietsdrager.
Aangezien wij geen trekhaak hebben willen wij de fietsen op het dak van de auto hebben en niet achterop en dan met sjorbandjes vastzetten op de bumper
Echter zijn de frames van onze racefietsen van alaminium.
Is dit wel goed en betrouwbaar of is dit te belastend voor de fietsen??
Welk merk kan ik het beste nemen, waar moet ik op letten, en wat zijn jullie ervaringen??
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Fiets-dak-dragers
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Ik heb deze zomer hetzelfde dilemma gehad. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor een fietsdrager achterop de klep van Thule. Voor deze fietsdragers heeft Thule 2 systemen: 1 waarbij de fietsbanden in een geul rusten, 1 waarbij het frame in twee beugels wordt gehangen. Ik heb het tweede systeem gekozen. Het enige wat je aanvullend moet doen is om de wielen vast te snoeren aan het rek - dat valt echt reuze mee en vergt slechts twee sjorbandjes. Ik heb er meer dan 4000km mee gereden met twee alu-racers achterop en het ding gaf geen kik, het zat muurvast.
Als je een dakdrager overweegt, kijk dan ook eens op de site van Thule. Deze fabrikant biedt eigenlijk alle mogelijke oplossingen. Tegenwoordig kun je alle Thule-onderdelen ook bij Halfords bestellen, maar veel internetshops kunnen Thule-producten vrij scherp prijzen.
Dit is geen reclame voor Thule. Ongetwijfeld zijn er goedkopere en vergelijkbare mogelijkheden.
Als je een dakdrager overweegt, kijk dan ook eens op de site van Thule. Deze fabrikant biedt eigenlijk alle mogelijke oplossingen. Tegenwoordig kun je alle Thule-onderdelen ook bij Halfords bestellen, maar veel internetshops kunnen Thule-producten vrij scherp prijzen.
Dit is geen reclame voor Thule. Ongetwijfeld zijn er goedkopere en vergelijkbare mogelijkheden.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
Heb goede ervaringen met dragers met voorvork bevestiging. O.a. te verkrijgen bij Rose.de Je fiets staat er heel stevig in.
Ik zou ook voor achter op de klep gaan van Thule
Klik hier
Het zit verschrikkelijk goed vast en je hebt geen last van dode vliegen op je voorvork
Leuke annekdote: Een collega had ook de racefiets op het dak meegenomen, komt er een andere collega en vraagt hoe hard hij kan fietsen. Puh... was het antwoord, zo hard dat ik de vliegen kapot rijdt, kijk maar op m´n balhoofd...
Wij hadden er vroeger thuis een en die was niet van Thule. Je kan eens op marktplaats of bij de Halfords kijken of je wat kan vinden. Ik heb geen flauw idee wat bovenstaande dragers kosten, een trekhaak moet je rond de 400 euro rekenen en dan komt je drager er ook nog bij.
Klik hier
Het zit verschrikkelijk goed vast en je hebt geen last van dode vliegen op je voorvork
Leuke annekdote: Een collega had ook de racefiets op het dak meegenomen, komt er een andere collega en vraagt hoe hard hij kan fietsen. Puh... was het antwoord, zo hard dat ik de vliegen kapot rijdt, kijk maar op m´n balhoofd...
Wij hadden er vroeger thuis een en die was niet van Thule. Je kan eens op marktplaats of bij de Halfords kijken of je wat kan vinden. Ik heb geen flauw idee wat bovenstaande dragers kosten, een trekhaak moet je rond de 400 euro rekenen en dan komt je drager er ook nog bij.
-
- Forum-lid HC
Zelf heb ik met beide ervaring, en kan ik eigenlijk niet echt een voorkeur uitspreken. Indien je nog niets hebt wil ik mijn schuur wel eens induiken want ik heb beide opties op de plank liggen te verstoffen. Dakdragers zijn voor het oude model thule dragers (dus de rechthoekige) en bestaat uit een gootje voor het achterwiel plus een klem voor de voorvork. Dit is in mijn ogen nog steeds de beste manier op het dak. De drager voor de achterklep is van mottez (halfords) en is van het type waarbij je de banden in een gootje zet waarna je het frame vastklemt met een klem. Indien je meer wilt weten of wie weet zelfs interesse hebt lees ik het wel
Voor mij geen dakdragers meer, volgend jaar gaat er mooi een trekhaak op de auto! Waarom?...Omdat afgelopen vakantie ik plotseling mn stuur naast me auto zag bungelen! Fiets was dus omgevallen en zat alleen nog met de spanbandjes vast, gelukkig niet er af gevallen en geen schade aan de fiets wel een deukje in het dak van de auto. Heb toen de fiets weer vast gezet maar 3 uur later toch van het dak gehaald en in de auto op de bagage gelegd omdat ik gewoon geen vertrouwen meer had dat mn fiets bleef staan. Het was het type dakdrager wat tegen de schuine buis van de fiets geklemd wordt, voor mij dus nooit meer zo'n soort! Moch ik ooit nog een fiets op mn dak meenemen is dat op een drager met voorvork bevestiging
-
- Forum-lid
En als je voor een klein prijsje er een wilt hebben, met voorvork bevestiging is er bij ROse 1 voor €24,- perfect ding, muurvast.
Heb er de gehele vakantie mee rondgereden zonder problemen.
Is trouwens ook via internet te verkrijgen:
http://www.roseversand.de/output/contro ... etail2=908
Heb er de gehele vakantie mee rondgereden zonder problemen.
Is trouwens ook via internet te verkrijgen:
http://www.roseversand.de/output/contro ... etail2=908
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
voor mensen die wel een trekhaak willen of er al een hebben, bij Aldi is er nu een fietsdrager voor op de trekhaak voor € 50. ik heb zelf al een jaar zo'n ding, bevalt prima. wat ik wel doe is de drager met een extra spanbandje richting het dak vastsjorren, en dan staat ie ook echt stabiel. (en nee, dit is niet bedoeld als reclame voor Aldi!)