Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

flight deck

boemeldoncker
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2006 21:44

boemeldoncker 29 aug 2007 22:46

Bonjour,

Wanneer mijn flight deck (1 maand oud) in de energiebesparende stand staat krijg ik hem pas weer aan de praat als ik een aantal malen op de knopjes van het deck zelf druk. Vanaf mijn stuur reageert het deck daarna pas. Iemand ervaring of een oplossing.

groet

racingluca
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:30

racingluca 29 aug 2007 23:35

ik druk altijd op het knopje linksachter op mijn flightdeck om hem te activeren, hij gaat neit aan via de shifters. weet niet of dit normaal is maar verder werkt alles gewoon naar behoren en andere manieren ken ik niet...
Built for speed and driven by passion

robbertvo
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 jul 2007 00:49

robbertvo 29 aug 2007 23:58

Om meteen to the point te komen: ja het is normaal dat hij niet reageert op de shifters! Ik zelf druk altijd op het knopje rechtsachter (kijkend naar de computer). Dan wordt hij 'wakker', berekend op welke tandwielen combinatie de ketting ligt (ben er nog niet uit hoe hij dit precies doet), geeft het nummer van de fiets weer, en is klaar voor gebruik...

Kortom het is puur normaal, en volgens mij is er ook absoluut niks verkeerds aan wat betreft benodigde moeite... toch?;) Ik doe het altijd voordat ik mn schoenen vastklik in de pedalen, in de tussentijd is hij dan klaar met 'opstarten'

boemeldoncker
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2006 21:44

boemeldoncker 30 aug 2007 18:25

Bedankt voor de reactie.

Heb de gebruiksaanwijzing er nog eens op na geslagen maar kan niet vinden dat het niet via de shifters zou kunnen. Zal eens informeren bij Shimano zelf.

boemeldoncker
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2006 21:44

boemeldoncker 31 aug 2007 21:47

heb inmiddels het antwoord op de shimano-site gevonden.

De Flight Deck start niet automatisch. Hoe kan ik dit oplossen?

Antwoord: Als de FlightDeck in de slaapstand (alleen de tijd staat dan in beeld) staat en je wilt gaan fietsen, moet de display "geactiveerd" worden d.m.v. een knopje achter op de display.

van mij mag het slot erop.

groet

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 31 aug 2007 23:47

bij mij doet hij het gelijk als ik hem in de houder stopt

dagmarvdsluis
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2007 22:55

dagmarvdsluis 07 sep 2007 20:17

Mijne gaat aan als ik aan de knopjes in de schifter zit.. Misschien heb ik een ander model? Of ouder? Bij mij zit ie dan ook in de slaapstand. Heb nog nooit aan de knopjes van het deck zelf hoeven zitten.

Als ik mijn fiets van zijn plek haal en het magneetje komt langs de sensor springt hij volgens mij ook aan.

bram.clout
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:40

bram.clout 09 sep 2007 16:28

ik heb sinds een aantal dagen een Ridley racefiets met Shimano Ultegra groep, nu wil ik hier graag een shimano flightdeck op monteren maar door de vele types ed zie ik door de bomen het bos niet meer.

ik heb op internet gezocht en sie allerlei SM/ST/SC nummers maar kan op mijn fiets nergens iets van die nummers achterhalen.

mijn vraag is dan ook of iemand mij wat tips kan geven over het juiste type, of zijn ze allemaal compatible met elkaar?

het gaat om een 9 speed groep achter en 2 bladen voor.

ik heb het idee dat ik als kabelset nummer SM-6500 nodig heb, geschitk voor: ST6510 en ST R600 maar wil dit zeker weten alvorens ik het verkeerde koop.


alvast vriendelijk bedankt voor de info!

Bram Clout

jeroen1
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 feb 2007 20:49

jeroen1 14 sep 2007 00:10

De nieuwe type's (10 tandwielen) zijn in te stellen voor twee fietsen. Door nu op de fligt deck zelf te drukken activeer je fiets 1 of 2.
Op de ouder type's (9 tandwielen) werd maar 1 fiets geactiveerd wat gebeurde door op de rem/schakel grepen te drukken.

Mod-Edit://Neem aan dat deze tekst niet in een nieuw topic moest ?

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 15 sep 2007 10:05

Ik heb sinds 3 weken ook een flightdeck en om deze te starten druk ik op het knopje rechtsachter en hij start.

Heb alleen u af en toe last van het feit dat als ik via tim-stand op start druk ik perongeluk deze knop weer indruk en dan stopt mijn tijd en registratie

hoe kan ik dat verhelpen. In welke stand kan ik dat niet stoppen.

Verder werkt het super. Goed af te lezen en ik vind persoonlijk de cadans meting wel prettig om te weten, met een gemiddeld cadans van 90-100 rijd ik heerlijk vele km op de JJ Vector.

Goede keuze geweest en super makkelijk te bedienen met de shifters
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

qwerty1
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 sep 2006 22:22

qwerty1 15 sep 2007 23:56

ik heb enkele weken gefietst met een flight deck ,zeer irritant apparaat, als je met de
handen op de shifters rijdt dan zit je steeds met je vingers op die knopjes, k@#te
sorry maar dat is mijn mening.

Plaats reactie