Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek 1400 vs Red Bull Pro-2000

reemb
Forum-lid

reemb 28 aug 2007 15:01

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om binnekort een wielrenfiets aan te schaffen. Ik heb me een beetje georienteerd op gebied van wielrenfietsen en heb nu 2 fietsen tegenover elkaar staan.

De trek 1400 en de Red Bull Pro-2000

Red Bull Pro 2000

Trek 1400

Welke fiets is het beste voor mij, ik wil het ongeveer 3 keer per week gaan gebruiken en meenemen naar de bergen in de vakantie's.
Mijn budget ligt op 1000 euro.

Graag hoor ik jullie mening(of andere aanraders voor fietsen)

Bedankt!

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 28 aug 2007 15:23

Voor die prijsklasse kun je ook net een Ultegra afgemonteerde fiets kopen.
Zie bijvoorbeeld onderstaande links:

http://www.bullsfietsen.nl/ of http://www.mantel-tweewielers.nl/overzi ... ategorie=5

Weet je welke maatvoering je moet hebben?
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

reemb
Forum-lid

reemb 28 aug 2007 15:40

Bull schreef:Voor die prijsklasse kun je ook net een Ultegra afgemonteerde fiets kopen.
Zie bijvoorbeeld onderstaande links:

http://www.bullsfietsen.nl/ of http://www.mantel-tweewielers.nl/overzi ... ategorie=5

Weet je welke maatvoering je moet hebben?

Maatvoering 55-57cm. En die Bulls, daar heb ik zo mijn twijfels over. Het is ver weg, en qua garantie?

ted038
Forum-lid

ted038 28 aug 2007 15:55

de trek is een hele mooie aanbieding en daarom "beter" dan de Redbull. (immers geen aanbieding an sich)

Afmontage is ongeveer gelijk : 105 met minder goede wielen ;)

Maar ik zie zo niet waar je vandaan komt, je eigen genoemde winkels zijn in Zwolle en Bocholt duitsland, die liggen ook niet echt naast elkaar. de bijbehorende winkel van die bulls site licht in Goor, zo'n beetje precies tussen Zwolle en Bocholt in ;) En op die bulls site staan best leuke fietsen, neem nu die batavus ultegra ...

En als je genoegen neemt met niet het nieuwst (2008) model, kan je best bij veel fietsenzaken een leuke aanbieding vinden ...

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 28 aug 2007 16:33

Waar moet je helemaal vandaan komen dan?
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

reemb
Forum-lid

reemb 28 aug 2007 16:47

Bull schreef:Waar moet je helemaal vandaan komen dan?

Huizen(Noord-Holland)

tazz
Forum-lid

tazz 28 aug 2007 18:37

Volgens mij zijn het allebei goede fietsen. De Trek ken ik niet goed maar lijkt mij okay op de wielen na???
De Red Bull ken ik wel van Rose, deze fietsen worden allemaal super getest en is volledig 105 afgemonteerd. Wellicht een andere wielset erin maar die kun je naderhand of na een jaar ook upgraden. Wel zou ik voor het classic frame (Pro 2000) gaan met dubbel crankstel. En de Garantie van Rose is super......
Daarnaast zijn er nog legio mogelijkheden waaronder bijv. Stevens, Cube enz....... Maar van de 2 genoemde modellen zou ik voor de Red Bull gaan.....

Succes ermee en welkom bij de fietsclub.

reemb
Forum-lid

reemb 28 aug 2007 19:17

Tazz schreef:Volgens mij zijn het allebei goede fietsen. De Trek ken ik niet goed maar lijkt mij okay op de wielen na???
De Red Bull ken ik wel van Rose, deze fietsen worden allemaal super getest en is volledig 105 afgemonteerd. Wellicht een andere wielset erin maar die kun je naderhand of na een jaar ook upgraden. Wel zou ik voor het classic frame (Pro 2000) gaan met dubbel crankstel. En de Garantie van Rose is super......
Daarnaast zijn er nog legio mogelijkheden waaronder bijv. Stevens, Cube enz....... Maar van de 2 genoemde modellen zou ik voor de Red Bull gaan.....

Succes ermee en welkom bij de fietsclub.

Oke bedankt,

Ik heb net Bikestudio gebeld en ze hebben de trek 1400 niet meer op voorraad en krijgen ze ook niet meer binnen. Nu vertelde de mederwerker mij dat de nieuwe treks binnen 3 weken binnenkomen en dus ook de opvolger van de 1400. En dat is waarschijnlijk de trek 1.9.
Hij vertelde mij dat de opvolger van de trek 1400 950 euro zou moeten kosten.
Op de site van trek zie ik dat die volledig ultegra is en ook betere velgen. Dus nog even afwachten.... al ben ik daar niet zo goed in als ik iets wil.

Nog 1 vraagje, ik zie bij elke site met racefietsen staan: Triple Dubble en ook nog compact.
Waar staat dit voor? Heeft dit met de cranks te maken?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 aug 2007 19:20

Dubbel wil zeggen: 2 voorbladen met resp. 53 en 39 tanden. Hier rijden o.a. de profs mee.
Triple wil zeggen: 3 voorbladen, met resp. 50/40/30 (of 53/39/30 of 53/42/30) tanden
Compact wil zeggen: 2 voorbladen met resp. 50 en 34 tanden.

Als je heel sterk bent of nooit naar de Alpen/Ardennen gaat is een dubbel de beste keuze. Een compact of triple is voor de meesten van ons de beste keuze. Dan is je verzet ook voorbereid op het hooggebergte en kun je met een mooie trapfrequentie een berg op rijden.

Plaats reactie