Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Polar CS600 i.c.m. Shimano SC6502

robbertvo
Forum-lid

robbertvo 28 aug 2007 00:27

Ik zit eigenlijk met een soort van luxe probleem. Momenteel rijd ik met een Shimano SC6502 in combinatie met de Shimano Flight Deck Sensorkit SM-SC 70 en heb dus draadloze overdracht van de gegevens en bediening via de handgrepen. Maar nu wil ik graag overgaan tot de aanschaf van een hartslagmeter (een geavanceerde) en uit diverse testen komt de Polar CS600 als de ultieme meter van dit moment. Maar deze kan slechts op het stuur of op de stuurpen gemonteerd worden en daarom zou de shimano dus plaats moeten maken voor deze CS600. Tevens zou er geen bediening meer mogelijk zijn via de remgrepen en zitten de knopjes daar voor niks op.

Wat raden jullie mij nu aan om te doen, ze combineren is mijn ogen dubbelop en dus overbodig, maar valt er op een zeer creatieve wijze misschien een soort van combinatie te maken of zoiets dergelijks of is er een manier waarop de CS600 als horloge gedragen kan worden?!

Wel jammer als de shimano toch weg zou moeten aangezien het toch een mooi systeempje is zoals het momenteel er op zit...

Ik kijk uit naar jullie creatieve replies!

kilometervreter
Forum-lid

kilometervreter 28 aug 2007 14:11

Ik gebruik de polar s725x. Deze had ik eerst naast mijn flight deck gemonteerd maar houd hem nu gewoon om mijn pols. Ik heb alleen nu twee speed sensoren op mijn voorvork. Eentje links en eentje rechts. En twee magneten.

robbertvo
Forum-lid

robbertvo 28 aug 2007 15:00

Hey kilometervreter,

die s725x heb ik ook zitten bekijken, lijkt me ook wel mooi apparaatje... mede omdat hij dus als horloge gedragen kan worden... bevalt deze jou goed?!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 aug 2007 16:13

Liever één meter. Die CS600 kan zo ongeveer alles dus waarom zou je die Flightdeck dan laten zitten? Dat je die knopjes dan niet gebruikt, tjsa....

Heb zelf trouwens de s725X en die bevalt prima. Vooral handig dat je 'm ook als horloge kan gebruiken; dit gebruik is toch wel veel (hardlopen / sportschool). Maar zo'n 600 is technisch nog wel een stukje beter dan de s725X dus dat is ook een goede keuze (en heeft nog meer functies ook, o.a. stijgingspercentage!).

Als je daar dan een 2e hartslagmeter bij koopt (gewoon de goedkoopste gecodeerde van Polar) ben je ook klaar. Op zich helemaal niet onhandig aangezien je dan ook 2 borstbanden hebt wat weer heel handig is als backup (je batterij zal maar net leeg zijn als jij een belangrijke tocht wilt rijden ofzo).

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 28 aug 2007 17:00

De borstband van de CS 600 maakt gebruik van de W.I.N.D overbrenging en is derhalve niet uitwisselbaar met de normale gecodeerde Polar borstband.

In principe is het mogelijk de Flightdeck en de Polar CS 600 naast elkaar te gebruiken, ik heb dit ook tijdelijk gedaan.
Je kan dan heel veel informatie tegelijkertijd aflezen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 aug 2007 18:40

Waarom de Flightdeck gebruiken als je een CS600 aan wil schaffen? De Polar doet alles wat je wilt en kan mooi op het stuur worden gemonteerd.
Less is bore

racingluca
Forum-lid

racingluca 28 aug 2007 23:04

Ik heb bij de aankoop van mijn nieuwe fiets begin dit jaar gelijk een nieuwe flightdeck computer op mijn fiets laten monteren, en ook ik wil nu hartslagmeting gebruiken om effectiever te trainen. Noem me een minimalist, maar ik vind het nutteloos om twee fietscomputers tegelijk te gebruiken op dezelfde fiets, en dus zet ik binnenkort een Polar F11 met de bike mount op mijn stuur (de F11 is een hartslaghorloge uit de fitnesslijn van Polar).
Built for speed and driven by passion

robbertvo
Forum-lid

robbertvo 29 aug 2007 23:51

Havana, ik denk dat je ook wel gelijk hebt en dat ik ook beter kan doen wat jij aanbeveelt, gaan voor de CS600... maar het 'innerlijke' speelt parten aangezien zo'n Flightdeck ook wel een mooi stukje technisch vernuft is qua bediening, terwijl je aan de CS600 veel meer hebt, maar helaas vallen de knopjes dan niet meer te gebruiken...

Zou Polar op de (redelijk korte) termijn niet met een nieuw model hartslag 'horloge' kunnen komen dat de zelfde functies bevat als de Flightdecks?! Dan zou de keuze snel gemaakt zijn...

kilometervreter
Forum-lid

kilometervreter 03 sep 2007 12:58

De S725X bevalt mij redelijk. Alleen zijn de snelheidssensor en de hr-sensor niet echt goed. Als ik wat te eten uit mijn achterzak haal dan wordt er geen hartslag of snelheid geregistreerd. De CS-600 heeft hier geen last van. Die kan op 50meter van de computer nog steeds de hartslag vastleggen.

Het voordeel van de bovengenoemde polars is dat er een hrm bestand naar de computer kan worden overgezet om deze te analyseren. Als shimano nu een flightdeck met hartslagmeter en hoogtemeter maakt die ook nog eens een trainingsbestand kan bijhouden dan heb ik nog een apart apparaat nodig voor het hardlopen maar dat zou ik dan voor lief nemen.

Polar heeft ook de RS800. Die kan hetzelfde als de CS600 en is een horloge.

kikker
Forum-lid

kikker 05 sep 2007 17:16

Zag op de bikemotion dat er een nieuw model Polar aan zit te komen, maar heb hier nu geen foldertje bij de hand.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 sep 2007 17:26

kikker schreef:Zag op de bikemotion dat er een nieuw model Polar aan zit te komen, maar heb hier nu geen foldertje bij de hand.

Mwa, die is inmiddels dan al een jaar oud, de bikemotion was 10 maanden geleden...
Less is bore

arnoud
Forum-lid
Contact

arnoud 19 sep 2007 17:12

CS800 met G3 misschien? Snelheid meting dmv de sateliet.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie