Ik denk de gel, heb er nog maar 1 versie van vast gehad!
De breedte is ongeveer 12,5 cm dus ik veronderstel met de standaardmaten 13cm....
Echt een aanrader polly en mocht het je toch ni bevallen, verkoop het maar aan mij !!
zadels
-
- Forum-lid
De 'gewone' Toupé heb ik meegekregen op proef. Inmiddels heb ik een rondje gemaakt met m'n nieuwe Assos broek en mijn oude zadel en het voelt in ieder geval een stuk beter. Nu nog een test van langer dan 2 uur. Dank voor alle tips overigens. Als mijn budget het weer toelaat zal ik een nieuw zadel overwegen. De Selle Italia Flite spreekt me erg aan.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem.
Het probleem verergerde zich toen ik het zadel met pen had verwijderd (zonder een streepje te zetten) en het weer plaatste. Te hoog dus.
Nu 5mm lager gezet en probleem is verminderd. 't is me ook wat, wilde ik al een nieuw zadel kopen, maar ik wacht nog even en experimenteer wat met de hoogte.
Het probleem verergerde zich toen ik het zadel met pen had verwijderd (zonder een streepje te zetten) en het weer plaatste. Te hoog dus.
Nu 5mm lager gezet en probleem is verminderd. 't is me ook wat, wilde ik al een nieuw zadel kopen, maar ik wacht nog even en experimenteer wat met de hoogte.
-
- Forum-lid
Mijn 'probleem' is opgelost zonder een nieuw zadel aan te schaffen. Een betere koersbroek was voldoende. Fiets nu met een Assos Uno en heb nergens meer last van. In mijn geval, en daarom wellicht ook in andere gevallen, is een goede borek , in casu een Assos-broek, een remedie tegen zitvlakproblemen.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
Mijn Assos broek maakt ook dat ik het ongeveer een dik uur langer pijnvrij volhoud op m'n Toupé zadel. Binnenkort mijn favoriete zadel (Rever) maar eens testen met de Assos voor 4+ uren, die combi heb ik nog niet gehad.